Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

28396 Publications


2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 53531
Ghafouri, Saeid, et al. “IPA: Inference Pipeline Adaptation to Achieve High Accuracy and Cost-Efficiency.” Journal of Systems Research (JSys).
LibreCat
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 45972
Kovács, Balázs. “Numerical Surgery for Mean Curvature Flow of Surfaces.” SIAM Journal on Scientific Computing, vol. 46, no. 2, 2024, doi:10.1137/22M1531919.
LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 53300
Brennecken, Dominik. “Hankel Transform, <mml:Math Xmlns:Mml="http://Www.W3.Org/1998/Math/MathML" Altimg="si1.Svg"><mml:Mi Mathvariant="script">K</Mml:Mi></Mml:Math>-Bessel Functions and Zeta Distributions in the Dunkl Setting.” Journal of Mathematical Analysis and Applications, vol. 535, no. 2, 128125, Elsevier BV, 2024, doi:10.1016/j.jmaa.2024.128125.
LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 53542
Papageorgiou, Efthymia. “Asymptotic Behavior of Solutions to the Extension Problem for the Fractional Laplacian on Noncompact Symmetric Spaces.” Journal of Evolution Equations, vol. 24, no. 2, 34, Springer Science and Business Media LLC, 2024, doi:10.1007/s00028-024-00959-6.
LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 53555
Kückmann, Marie-Ann. “„Vom Schieben und geschoben werden…“ Grundlegungen zu einer multiperspektivischen Qualifizierung (mpQ) zur Förderung multiprofessioneller Teamarbeit (mpT) im  Kontext inklusiver Bildung.” QfI - Qualifizierung für Inklusion. Online-Zeitschrift zur Forschung über Aus-, Fort- und Weiterbildung pädagogischer Fachkräfte, vol. 5, no. 3, 2024, doi:10.21248/qfi.138.
LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 52584
Rezat, Sebastian. “Research on Curriculum Resources in Mathematics Education: A Survey of the Field.” ZDM – Mathematics Education, Springer, 2024, doi:10.1007/s11858-024-01559-x.
LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 51841 | OA
Barzel, Bärbel, et al. “Digitalisierung als Chance für alle Prinzipien guten Unterrichts.” mathematik lehren, vol. 242, 2024, pp. 42–47.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 50554 | OA
Prediger, Susanne, and Lena Wessel. “31 Sprachbildung im berufsbezogenen Mathematikunterricht.” Berufs-und Fachsprache Deutsch in Wissenschaft und Praxis, edited by Christian Efing and Zeynep Kalkavan-Aydin, vol. Band 3, DE GRUYTER, 2024, pp. 363–72.
LibreCat | Download (ext.)
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 50649
zur Heiden, Philipp, et al. “Predictive Maintenance on the Energy Distribution Grid—Design and Evaluation of a Digital Industrial Platform in the Context of a Smart Service System.” IEEE Transactions on Engineering Management, vol. 71, Institute of Electrical and Electronics Engineers (IEEE), 2024, pp. 3641–55, doi:10.1109/tem.2024.3352819.
LibreCat | Files available | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 53567
Zeller, Jannis, et al. “Cross-project empirical and criteria-oriented analysis of pre-service physics teachers’ pedagogical content knowledge Empirisch-kriterienorientierte Analyse des fachdidaktischen Wissens angehender Physiklehrkräfte.” Unterrichtswissenschaft, Springer Science and Business Media LLC, 2024, doi:10.1007/s42010-024-00200-w.
LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 45444
Althaus, Maike, et al. “What Price Culture? – A Taxonomy of the Admission Pricing Policy at Museums.” International Journal of Cultural Policy, vol. 30, no. 3, 2024, pp. 392–407, doi:10.1080/10286632.2023.2217198.
LibreCat | Files available | DOI
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 53569
Nickerson, Robert C., et al. “Hierarchical Taxonomies in Information Systems.” Proceedings of Thirtieth Americas Conference on Information Systems (AMCIS).
LibreCat
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 53576
Gosmann, Phillip. “Virtuelle Ensembles. Große Musik in Kleinen Kacheln Mit Der Acapella-App.” Musik Und Unterricht, no. 155, Lugert Verlag, 2024, pp. 46–52.
LibreCat
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45778
Luchterhandt, Lars, et al. “Implementation of Different Communication Structures for a Rocket Chip Based RISC-V Grid of Processing Cells.” MBMV 2024 - 27. Workshop Methoden Und Beschreibungssprachen Zur Modellierung Und Verifikation von Schaltungen Und Systemen“, VDE Verlag, 2024.
LibreCat | Files available
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 53579
Palomero Bernardo, Paul, et al. “A Scalable RISC-V Hardware Platform for Intelligent Sensor Processing.” DATE 24 - Design Automation and Test in Europe, 2024.
LibreCat
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 53578
Hellmich, Frank, et al. Team-Teaching Und Kompetenzen von Kindern Im Inklusiven Naturwissenschaftlichen Sachunterricht. Vortrag Auf Der Tagung Der Österreichischen Gesellschaft Für Forschung Und Entwicklung Im Bildungswesen (ÖFEB). Thema: „Diversität Diskursiv. Bildungswissenschaftliche Zugänge Und Pädagogische Perspektiven". Pädagogische Hochschule Wien, 2024.
LibreCat
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 53550
Schulze, Jan Roland, et al. Effekte Eines Universitären Kooperationstrainings Auf Inklusionsbezogene Selbstkonzepte von Lehramtsstudierenden. Vortrag Auf Der Tagung Der Österreichischen Gesellschaft Für Forschung Und Entwicklung Im Bildungswesen (ÖFEB). Thema: „Diversität Diskursiv. Bildungswissenschaftliche Zugänge Und Pädagogische Perspektiven". Pädagogische Hochschule Wien, 2024.
LibreCat
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 53549
Schulze, Jan Roland, et al. Effekte Eines Universitären Lehrerkooperationstrainings Auf Die Inklusionsbezogenen Selbstkonzepte Angehender Lehrkräfte. Vortrag Auf Der 11. Tagung Der Gesellschaft Für Empirische Bildungsforschung (GEBF). Thema: „Bildung Verstehen – Partizipation Erreichen – Transfer Gestalten“. . Universität Potsdam, 2024.
LibreCat
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 53602
Schulze, Jan Roland, et al. Effects of a Collaborative Teacher Education on Pre-Service Teachers’ Inclusion-Related Self-Concept. Oral Paper Presentation. EARLI SIG 15 Biennial Conference 2024 ‘Special Educational Needs’. “Neurodiversity in Education: Research and Practice”. Universitat de València, 2024.
LibreCat
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 53551
Schulze, Jan Roland, et al. Effects of University Teacher Collaboration Training on the Inclusion-Related Self-Concepts of Prospective Teachers. . Porto International Conference on Research in Education (ICRE) 2024. Polytechnic Porto (P.Porto), Centre for Research and Innovation in Education (inEd)., 2024.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

year>=2010

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: MLA

Export / Embed