Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

31860 Publications


2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 62166
Prüßner, Tim, Kay-Peter Hoyer, Nadine Buitkamp, Pascal Vieth, and Guido Grundmeier. “Surface Functionalisation of Additively Manufactured AlSi10Mg by Organophosphonic Acid and PDMS Grafting.” Materials Chemistry and Physics 349 (2025). https://doi.org/10.1016/j.matchemphys.2025.131758.
LibreCat | DOI
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 54774
Varga, Eva. “Das Linguistic Soundscaping im Elementarbereich. Ein methodischer Ansatz für die Erfahrung von sprachlicher und sprachbezogener Heterogenität. .” In Diskurse und Praktiken der Heterogenität. Pädagogisches Handeln in heterogenen Settings. Mit einem Fokus auf die Elementar- und Primarbildung., edited by Habib Günesli, Timm Albers, Mona M. Mombeck, and Jonitta Jesuthasan, 239–48. in: Habib, G. et al. (Hg.): Diskurse und Praktiken der Heterogenität. Weinheim: Beltz Juventa, n.d.
LibreCat
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 62168 | OA
Schlömer, Tobias, and Karina Kiepe. “Innovation Hubs und ihre Lernpotenziale für Auszubildende im Rahmen von BBNE.” In Innovation für Nachhaltigkeit durch berufs- und wirtschaftspädagogische Forschung, edited by Juliana Schlicht, Franziska Schwehm, and Sophie Kaiser, 299–314, 2025. https://doi.org/10.3278/9783763977390.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2025 | Report | LibreCat-ID: 62172
Kokew, Stephan Matthias. Konferenzbericht: Ressourcen für Resilienz in islamischer Tradition. Theologische, ethische und mystische Perspektiven. Vol. 2/2025. CIBEDO-BEITRÄGE. Münster: Aschendorff, 2025.
LibreCat
 

2025 | Newspaper Article | LibreCat-ID: 62175
Giese, Henning, Kim Alina Schulz, and Caren Sureth-Sloane. “Paragraphen und Künstliche Intelligenz meistern: Welche Steuerprofis Unternehmen suchen. .” Frankfurter Allgemeine Zeitung, 2025.
LibreCat
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 62174
Meise, Adrian , Tobias Cord-Landwehr, and Reinhold Haeb-Umbach. “On the Application of Diffusion Models for Simultaneous Denoising and Dereverberation.” In ITG Conference on Speech Communication, 2025.
LibreCat
 

2025 | Misc | LibreCat-ID: 62173
Kokew, Stephan Matthias. Zum Schreiben mit der Hand, 2025.
LibreCat | Download (ext.)
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 62181
Gräßler, Iris, and Deniz Özcan. “Graphical AI Workflow Modelling: Identifying Relevant Competencies in AI-Based Automation of Business Processes.” In AHFE International, Vol. 198. AHFE International, 2025. https://doi.org/10.54941/ahfe1006785.
LibreCat | DOI
 

2025 | Book | LibreCat-ID: 62182
Gräßler, Iris, Deniz Özcan, Alena Marie Tusek, Attila Bilgic, Christian Lange, Christian Stich, Christine Maul, et al. Automation 2035. VDI Verlag, 2025. https://doi.org/10.51202/9783911670180.
LibreCat | DOI
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 62184
Jafari, Atousa, Hassan Ghasemzadeh Mohammadi, and Marco Platzner. “CRC: Compressed Reservoir Computing on FPGA via Joint HSIC LASSO-Based Pruning and Quantization.” WiPiEC Journal - Works in Progress in Embedded Computing Journal 11, no. 1 (2025). https://doi.org/10.64552/wipiec.v11i1.99.
LibreCat | DOI
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 62186
Jafari, Atousa, and Marco Platzner. “Ultra-Low Latency and Extreme-Throughput Echo State Neural Networks on FPGA.” In Lecture Notes in Computer Science. Cham: Springer Nature Switzerland, 2025. https://doi.org/10.1007/978-3-031-87995-1_11.
LibreCat | DOI
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 62201 | OA
Lehmkuhl, Paulina, Benedikt Wagner, Stefanie Frisch, Dominik Rumlich, and Judith Visser. “DigiLex — A Checklist for the Evaluation of Digital Tools for Second and Foreign Language Lexical Learning.” TESOL Journal 16, no. 1 (2025). https://doi.org/10.1002/tesj.70016.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2025 | Report | LibreCat-ID: 62200 | OA
Rumlich, Dominik, Michael Becker-Mrotzek, Christian Efing, Julia Gerick, Gilbert Greefrath, Marcus Hammann, Bettina Hannover, et al. Kompetenzen für den erfolgreichen Übergang von der Sekundarstufe I in die berufliche Ausbildung sichern. Gutachten der Ständigen Wissenschaftlichen Kommission der Kultusministerkonferenz. Bonn: Ständige Wissenschaftliche Kommission der Kultusministerkonferenz (SWK), 2025. https://doi.org/10.25656/01:32815.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 61944 | OA
Schmöckel, Sabrina, and Ingrid Scharlau. “No Student Should Be an Island: A Peer-Approach to Decoding and Disrupting.” Transformative Dialogues: Teaching and Learning Journal 18, no. 3 (2025): 98–115. https://doi.org/10.59236/td2025vol18iss31913.
LibreCat | Files available | DOI | Download (ext.)
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 62203 | OA
Rumlich, Dominik, and Raphaela Porsch. “Starting Early or Late? Parental Perspectives on the Onset of English Language Education at Primary School in Germany.” In Early Language Education in Instructed Contexts, edited by Stefanie Frisch and Karen Glaser, 286–305. Amsterdam: John Benjamins Publishing Company, 2025. https://doi.org/10.1075/lllt.62.13rum.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 62195
Vivone, Antonio, Dominik Rumlich, and Andreas Lehmann-Wermser. “Maximizing Linguistic and Cognitive Potential: The Role of Vocal Training with Pop Songs in Teaching English as a Foreign Language.” Learning: Research and Practice 11, no. 1 (2025): 74–91. https://doi.org/10.1080/23735082.2025.2501043.
LibreCat | DOI
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 62205
Rumlich, Dominik, and Frauke Matz. “Nachwuchs-Café: Symposium zur interdisziplinären Vernetzung von Doktorand/ innen und Postdocs.” In Grenzen, Grenzräume, Entgrenzungen, edited by Nina Kulovics, Olivier Mentz, and Thomas Raith, 507–8. wbv, 2025. https://doi.org/10.3278/9783763977932.
LibreCat | DOI
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 62202
Rumlich, Dominik. “Reliabilität.” In Leistungsmessung, Evaluation und Feedback im Fremdsprachenunterricht, edited by Karin Vogt and Henning Rossa, 35–41. Klett Kallmeyer, 2025. https://doi.org/10.5555/9783772717772.
LibreCat | DOI
 

2025 | Report | LibreCat-ID: 62208
Satzinger, Nicole. Lernen in Bewegung: Warum Aktivität Für Motivation Und Schulerfolg Entscheidend Ist, 2025.
LibreCat | Files available
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 62204
Schmöckel, Sabrina. “Hör mal, wer da spricht – Eine dialogische Perspektive auf studentische Äußerungen zu Fachkulturen.” die hochschullehre, n.d.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

year>=2011

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: Chicago

Export / Embed