Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

30596 Publications


2025 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 59741
I. Scharlau, E. Bender, J. Patrzek, and C. Schreiber, Eds., Psychologiedidaktik an allgemeinbildenden und beruflichen Schulen. Berlin, Heidelberg: Springer Berlin Heidelberg, 2025.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 59728
S. Lenz, “Sustainability, Climate Change and Convention Theory,” in Handbook of Economics and Sociology of Conventions, 2025.
LibreCat
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 59745
A. Tumat, “„The folk songs of America“ und „complex female characters on stage“: Musikgeschichtliche Wendepunkte in den Komponistinnenbiografien von Florence Price and Mizzy Mazzoli,” in her:voice. Komponistinnenfestival 2024, M. Fahrholz and Melanie Unseld, Eds. Wien: Hollitzer, 2025, pp. 103–109.
LibreCat
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 59754
I. Scharlau and A. Seifert, “Empirische Methoden der psychologiedidaktischen Forschung,” in Psychologiedidaktik an allgemeinbildenden und beruflichen Schulen: Ein Lehrbuch mit Unterrichtsmaterialien, I. Scharlau, E. Bender, J. Patrzek, and C. Schreiber, Eds. Berlin: Springer Nature, 2025, pp. 339–365.
LibreCat
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 59752
I. Scharlau, J. Patrzek, and C. Schreiber, “Psychologiedidaktik durch Analyse von Kommunikation,” in Psychologiedidaktik an allgemeinbildenden und beruflichen Schulen: Ein Lehrbuch mit Unterrichtsmaterialien, I. Scharlau, E. Bender, J. Patrzek, and C. Schreiber, Eds. Berlin: Springer Nature, 2025, pp. 89–118.
LibreCat
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 59742
I. Scharlau and T. Jenert, “Didaktische Überlegungen in der Psychologie,” in Psychologiedidaktik an allgemeinbildenden und beruflichen Schulen: Ein Lehrbuch mit Unterrichtsmaterialien, I. Scharlau, E. Bender, J. Patrzek, and C. Schreiber, Eds. Berlin: Springer Nature, 2025, pp. 1–17.
LibreCat
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 59753
I. Scharlau and S. Christine, “Schreiben im Psychologieunterricht unterstützen,” in Psychologiedidaktik an allgemeinbildenden und beruflichen Schulen: Ein Lehrbuch mit Unterrichtsmaterialien, I. Scharlau, E. Bender, J. Patrzek, and C. Schreiber, Eds. Berlin: Springer Nature, 2025, pp. 271–300.
LibreCat
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 59760
J. Grössl, “From One to Three? The Viability of Emergent Social Trinitarianism,” in Engaging Nicene Trinitarianism. Historical Analysis, Theological Exploration, and Contemporary Relevance, M. Grebe, N. Hamilton, and C. Schlenker, Eds. London/New York: T&T Clark, pp. 143–155.
LibreCat | Download (ext.)
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 59788
M. Prikoszovits, “Zur lehrkräftegelenkten Digitalisierung fachsprachlich orientierten DaF-Unterrichtsmaterials,” in Digitale Lehr-/Lernressourcen und digitale Kompetenz. Forschung aus dem Hochschulkontext., vol. 21, D. Feick and K. Biebighäuser, Eds. Berlin: Erich Schmidt, 2025, pp. 43–68.
LibreCat
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 59792
K. Flaßkamp, S. Maslovskaya, S. Ober-Blöbaum, and B. E. Wembe Moafo, “Trim turnpikes for optimal control problems with symmetries,” Mathematics of Control, Signals, and Systems, 2025, doi: 10.1007/s00498-025-00408-w.
LibreCat | DOI
 

2025 | Book | LibreCat-ID: 59789
O. Reis, M. Walter, and J. Frieler, Der Morgenimpuls als Grenzgänger. Praxeologische Rekonstruktionen des Profilindikators Katholischer Schulen. Paderborn, 2025.
LibreCat
 

2025 | Preprint | LibreCat-ID: 59800
M. Konopik, S. Leyendecker, S. Maslovskaya, S. Ober-Blöbaum, and R. T. S. M. de Almagro, “On the variational discretization of optimal control problems for Lagrangian dynamics.” Springer Science and Business Media LLC, 2025.
LibreCat
 

2025 | Preprint | LibreCat-ID: 59797
M. Konopik, R. T. Sato Martín de Almagro, S. Maslovskaya, S. Ober-Blöbaum, and S. Leyendecker, “Variational integrators for a new Lagrangian approach to control affine systems with a quadratic Lagrange term.” 2025.
LibreCat
 

2025 | Preprint | LibreCat-ID: 59799
M. Konopik, S. Leyendecker, S. Maslovskaya, S. Ober-Blöbaum, and R. T. Sato Martín de Almagro, “A new Lagrangian approach to optimal control of second-order systems.” 2025.
LibreCat
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 59804
L. Jungemann, B. Wintermann, H. Riebler, and C. Plessl, “FINN-HPC: Closing the Gap for Energy-Efficient Neural Network Inference on FPGAs in HPC,” presented at the The International Symposium on Highly Efficient Accelerators and Reconfigurable Technologies 2025 (HEART 2025), Kumamoto, Japan, doi: 10.1145/3728179.3728189.
LibreCat | DOI
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 59802
B. Löhr, C. Bartelheimer, F. Köhne, S. Nordlohne, D. Alile, and A. Latten, “Forging the LongSWORD: Exaptation and Enhancement of the SWORD Framework for Workaround Detection,” in Business Process Management Workshops, Cham: Springer Nature Switzerland, 2025.
LibreCat | DOI
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 59699
L. Jungemann, B. Wintermann, H. Riebler, and C. Plessl, “Neural Network Inference in High-Performance Computing: Closing the Gap for FINN based Reconfigurable Accelerators,” 2025, doi: 10.1145/3706628.3708857.
LibreCat | DOI
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 59805
R. Unruh, J. Böcker, and F. Schafmeister, “Adaptive DC-Link Voltage Control for 22 kW, 40 kHz LLC Resonant Converter Considering Low-Frequency Voltage Ripple,” Electronics, vol. 14, no. 8, Art. no. 1517, 2025, doi: 10.3390/electronics14081517.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 59558
L. Boström, M. A. Kreienbaum, S. Wüllner, F. Ørsted Andersen, G. Bostedt, and M. Håkansson Lindqvist, “WATS up? What About Teacher Shortage? International Perspectives from Denmark, Germany, and Sweden,” in Teacher Shortage in International Perspectives: Insights and Responses. Non-Traditional Pathways to the Teacher Profession, A. Gehrmann and P. Germer, Eds. Wiesbaden: Springer VS, 2025, pp. 273–289.
LibreCat | DOI
 

2025 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 59560
S. Wüllner, J. Schellenbach-Zell, and M. Rochnia, “Core Practices im Kontext der Pädagogiklehrkräftebildung – Ergebnisse einer Delphi-Studie,” presented at the 6. IGSP-Kongress: Professionalisierung durch schulische Praxis? Internationale und nationale Forschungsperspektiven, Heidelberg, 2025.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

year>=2011

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: IEEE

Export / Embed