Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
18460 Publications
    2024 |  Book | LibreCat-ID: 56192 
    
      Günesli, Habib, et al. Un|Sichtbarkeiten? Medienpädagogik, Intersektionalität und Teilhabe. kopaed, 2024.
    
    
LibreCat
  
  
  
   | Download (ext.)
  
  
  
  
  
  
    2024 |  Journal Article | LibreCat-ID: 56197 
    
      Hoffmann, Max, and Rolf Biehler. “Using Academic Mathematical Knowledge When Working on Interface Tasks–Analyses of Pre-Service Teachers’ Arguments about Rotationally Symmetric Figures.” ZDM – Mathematics Education, Springer Science and Business Media LLC, 2024, doi:10.1007/s11858-024-01633-4.
    
    
LibreCat
  
  
   | DOI
   | Download (ext.)
  
  
  
  
  
  
    2024 |  Conference Paper | LibreCat-ID: 56207 |  
    
 
    
      Rupp, Daniel, et al. “Virtual Reality as a Tool for Monitoring Additive Manufacturing Processes via Digital Shadows.” Proceedings of the GI VR/AR Workshop 2024, Gesellschaft für Informatik e.V., 2024, doi:10.18420/vrar2024_0006.
    
    
LibreCat
  
  
   | DOI
   | Download (ext.)
  
  
  
  
  
  
    2024 |  Book Chapter | LibreCat-ID: 56220 
    
      Prikoszovits, Matthias. “Mehrsprachigkeit in der beruflichen Bildung und im Beruf.” Handbuch Mehrsprachigkeit und soziale Teilhabe. Interdisziplinäre Zugänge., edited by Jörg Meier et al., 1st ed., Julius Klinkhardt, 2024, pp. 197–206, doi:10.36198/9783838563060.
    
    
LibreCat
  
  
   | DOI
  
  
  
  
  
  
  
    2024 |  Journal Article | LibreCat-ID: 54760 
    
      Topalović, Elvira, and Laura Drepper. “Design-Based Research in der Deutschdidaktik. Sprach-, literatur- und mediendidaktische Forschungsprojekte / Design-Based Research in German Didactics. Research Projects on Language, Literature and Media Didactics.” EDeR – Educational Design Research, vol. 2, no. 8, 2024, pp. 1–12, doi:10.15460/eder.8.2.2302.
    
    
LibreCat
  
  
   | DOI
  
  
  
  
  
  
  
    2024 |  Book Chapter | LibreCat-ID: 56229 
    
      Volgmann, Simone. “Designbasierte Entwicklung Eines Didaktischen Konzeptes – Ein Fallbeispiel Im Rahmen Des Forschungsprojektes QBi.” Didaktiken Der Beruflichen Und Akademischen Aus- Und Weiterbildung, edited by Georg  Spöttl and Michael  Tärre, Springer Gabler, 2024, pp. 675–87.
    
    
LibreCat
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
    2024 |  Journal Article | LibreCat-ID: 56221 
    
      Rodriguez-Fernandez, Angel E., et al. “Finding ϵ-Locally Optimal Solutions for Multi-Objective Multimodal Optimization.” IEEE Transactions on Evolutionary Computation, 2024, pp. 1–1, doi:10.1109/TEVC.2024.3458855.
    
    
LibreCat
  
  
   | DOI
  
  
  
  
  
  
  
    2024 |  Special Issue | LibreCat-ID: 56224 
    
      Topalović, Elvira, and Laura Drepper, editors. “Design-Based Research in German Didactics.” EDeR - Educational Design Research, vol. 2, no. 8, 2024.
    
    
LibreCat
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
    2024 |  Conference Paper | LibreCat-ID: 56228 
    
      Rostek, Tim. Data-Driven Modelling of Multi-Stage Straightening and Bending. 2024.
    
    
LibreCat
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
    2024 |  Journal Article | LibreCat-ID: 56231 
    
      Krämer, Anike, et al. “Editorial.” Psychologie & Gesellschaftskritik. Schwerpunkt: Reproduktive Politiken, vol. 47, no. 4, 2024, pp. 305–07.
    
    
LibreCat
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
    2024 |  Book Chapter | LibreCat-ID: 33507 |  
    
 
    
      Fuchs, Christian. “Journalismus aus marxistischer Perspektive.” Journalismustheorien, edited by Martin Löffelholz and Liane Rothenberger, Springer VS, 2024, pp. 313–26, doi:https://doi.org/10.1007/978-3-658-32153-6_21-1.
    
    
LibreCat
  
  
   | DOI
   | Download (ext.)
  
  
  
  
  
  
    2024 |  Book (Editor) | LibreCat-ID: 56232 
    
      Krämer, Anike, et al., editors. Reproduktive Politiken. 2024.
    
    
LibreCat
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
    2024 |  Conference Paper | LibreCat-ID: 54357 
    
      Piepenbrock, Till, et al. “FEM Modelling of Dimensional-Resonant Inductors for LLC Converters in MHz Range.” SPEEDAM 2024; 27th International Symposium on Power Electronics, Electrical Drives, Automation and Motion, doi:10.1109/SPEEDAM61530.2024.10609111.
    
    
LibreCat
  
  | Files available
  
  
   | DOI
  
  
  
  
  
  
  
    2024 |  Book Review | LibreCat-ID: 56100 
    
      Adamik, Julie. “Jung, Martin, Kirchengeschichte, 3. Aufl., Tübingen 2022.” Theologisch-praktischen Quartalschrift , vol. 04/2024.
    
    
LibreCat
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
    2024 |  Conference Paper | LibreCat-ID: 56108 
    
      Gräßler, Iris, et al. “Systems Engineering Roles to Handle Emergent Properties and Behaviors in Complex Technical Systems.” INCOSE International Symposium, vol. 34, no. 1, Wiley, 2024, pp. 584–98, doi:10.1002/iis2.13164.
    
    
LibreCat
  
  
   | DOI
  
  
  
  
  
  
  
    2024 |  Book (Editor) | LibreCat-ID: 56112 |  
    
 
    
      Scharlau, Ingrid, and Tobias Jenert, editors. Wissenschaftsdidaktik Als Kritische Kommunikationsanalyse. Verlag Barbara Budrich, 2024, doi:10.3224/84743070.
    
    
LibreCat
  
  
   | DOI
   | Download (ext.)
  
  
  
  
  
  
    2024 |  Conference Abstract | LibreCat-ID: 54677 
    
      Löper, Marwin Felix, and Frank Hellmich. Empathie Und Einstellungen von Grundschulkindern Gegenüber Peers Mit Emotional-Sozialem Förderbedarf. Vortrag Auf Der Tagung Der Arbeitsgruppe Für Empirische Pädagogische Forschung (AEPF). Thema: „Wissenstransfer Zwischen Bildungsforschung, Bildungspraxis Und Lehrer*innenbildung“. Universität Osnabrück, 2024.
    
    
LibreCat
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
    2024 |  Conference Abstract | LibreCat-ID: 54675 
    
      Finke, Nils, and Frank Hellmich. Feedback Als Prädiktor Für Die Motivation Und Mathematikleistung von Grundschulkindern. Vortrag Auf Der Tagung Der Arbeitsgruppe Für Empirische Pädagogische Forschung (AEPF). Thema: „Wissenstransfer Zwischen Bildungsforschung, Bildungspraxis Und Lehrer*innenbildung“. Universität Osnabrück, 2024.
    
    
LibreCat
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
    2024 |  Dissertation | LibreCat-ID: 56145 
    
      Thorenz, Kristin. Erfassung Affektiver Reaktionen Bei Moderater Körperlich-Sportlicher Aktivität Und Entspannungsverfahren. Eine Validierungsstudie Der Feeling Scale Und Der Felt Arousal Scale. LibreCat University, 2024, doi:10.17619/UNIPB/1-2029.
    
    
LibreCat
  
  
   | DOI
  
  
  
  
  
  
  