Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
14276 Publications
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 58236
I. Gräßler and B. Grewe, “Stages of Systems Engineering: An Analysis and Characterization of Systems Engineering Approaches,” Systems, vol. 13, no. 1, Art. no. 53, 2025, doi: 10.3390/systems13010053.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 62164
M. Kuhlmann, F. Seebauer, P. Wagner, and R. Häb-Umbach, “Towards Frame-level Quality Predictions of Synthetic Speech,” 2025, doi: 10.21437/interspeech.2025-2190.
LibreCat
| DOI
2025 | Dissertation | LibreCat-ID: 62167 |
S. Lange, Analyse und Modellierung eines induktiven Ortungsprozesses unter Berücksichtigung der elektromagnetischen Wechselwirkungen planarer Spulensysteme. Paderborn: Universitätsbibliothek Paderborn, 2025.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 61524
J.-M. Einwag, C. Steinfelder, S. Wartzack, A. Brosius, and S. Goetz, “From simulation to metamodel to experiment: Evaluating the prediction accuracy of polynomial regression models for clinch joint properties,” Journal of Manufacturing Processes, vol. 154, pp. 179–191, 2025, doi: 10.1016/j.jmapro.2025.09.059.
LibreCat
| DOI
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 62166
T. Prüßner, K.-P. Hoyer, N. Buitkamp, P. Vieth, and G. Grundmeier, “Surface functionalisation of additively manufactured AlSi10Mg by organophosphonic acid and PDMS grafting,” Materials Chemistry and Physics, vol. 349, Art. no. 131758, 2025, doi: 10.1016/j.matchemphys.2025.131758.
LibreCat
| DOI
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 54774
E. Varga, “Das Linguistic Soundscaping im Elementarbereich. Ein methodischer Ansatz für die Erfahrung von sprachlicher und sprachbezogener Heterogenität. ,” in Diskurse und Praktiken der Heterogenität. Pädagogisches Handeln in heterogenen Settings. Mit einem Fokus auf die Elementar- und Primarbildung., H. Günesli, T. Albers, M. M. Mombeck, and J. Jesuthasan, Eds. Weinheim: Beltz Juventa, pp. 239–248.
LibreCat
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 62168 |
T. Schlömer and K. Kiepe, “Innovation Hubs und ihre Lernpotenziale für Auszubildende im Rahmen von BBNE,” in Innovation für Nachhaltigkeit durch berufs- und wirtschaftspädagogische Forschung, J. Schlicht, F. Schwehm, and S. Kaiser, Eds. 2025, pp. 299–314.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2025 | Report | LibreCat-ID: 62172
S. M. Kokew, Konferenzbericht: Ressourcen für Resilienz in islamischer Tradition. Theologische, ethische und mystische Perspektiven, vol. 2/2025. Münster: Aschendorff, 2025, pp. 88–89.
LibreCat
2025 | Newspaper Article | LibreCat-ID: 62175
H. Giese, K. A. Schulz, and C. Sureth-Sloane, “Paragraphen und Künstliche Intelligenz meistern: Welche Steuerprofis Unternehmen suchen. ,” Frankfurter Allgemeine Zeitung, vol. 261, no. 16, 2025.
LibreCat
2025 | Misc | LibreCat-ID: 62173
S. M. Kokew, Zum Schreiben mit der Hand. 2025.
LibreCat
| Download (ext.)
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 62181
I. Gräßler and D. Özcan, “Graphical AI workflow modelling: Identifying relevant competencies in AI-based automation of business processes,” in AHFE International, Split, 2025, vol. 198, doi: 10.54941/ahfe1006785.
LibreCat
| DOI
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 62184
A. Jafari, H. Ghasemzadeh Mohammadi, and M. Platzner, “CRC: Compressed Reservoir Computing on FPGA via Joint HSIC LASSO-based Pruning and Quantization,” WiPiEC Journal - Works in Progress in Embedded Computing Journal, vol. 11, no. 1, Art. no. 4, 2025, doi: 10.64552/wipiec.v11i1.99.
LibreCat
| DOI
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 61944 |
S. Schmöckel and I. Scharlau, “No Student Should Be an Island: A Peer-Approach to Decoding and Disrupting,” Transformative Dialogues: Teaching and Learning Journal, vol. 18, no. 3, pp. 98–115, 2025, doi: 10.59236/td2025vol18iss31913.
LibreCat
| Files available
| DOI
| Download (ext.)
2025 | Report | LibreCat-ID: 62208
N. Satzinger, Lernen in Bewegung: Warum Aktivität für Motivation und Schulerfolg entscheidend ist. 2025.
LibreCat
| Files available
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 62204
S. Schmöckel, “Hör mal, wer da spricht – Eine dialogische Perspektive auf studentische Äußerungen zu Fachkulturen,” die hochschullehre.
LibreCat
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 62206
I. Noetzel, Y. Fögen, N. Satzinger, and K. Miriam, “Qualifikationen für Bewegung, Spiel und Sport im Ganztag an Grundschulen. Einblicke in Schulen in Nordrhein-Westfalen und Niedersachsen,” sportunterricht, vol. 74, no. 9, pp. 405–410, 2025, doi: 10.30426/SU-2025-09-3.
LibreCat
| DOI