Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
11130 Publications
    2024 |  Book Chapter | LibreCat-ID: 56214 
    
      Li, J., Satheesh, S., Heindorf, S., Moussallem, D., Speck, R., & Ngonga Ngomo, A.-C. (2024). AutoCL: AutoML for Concept Learning. In Communications in Computer and Information Science. The 2nd World Conference on eXplainable Artificial Intelligence, Malta, Valletta. Springer Nature Switzerland. https://doi.org/10.1007/978-3-031-63787-2_7
    
    
LibreCat
  
  
   | DOI
  
  
  
  
  
  
  
    2024 |  Book Chapter | LibreCat-ID: 56241 
    
      Vöing, N., Arnold, M., Weber, S., Reisas, S., & Timmann, A. (2024). „Es kann das Ganze nicht gelingen, wenn man nicht zusammenwirkt" - Die SoTL-Rundreise als communitybasiertes Interaktionsformat. In T. Schmohl, S. Gandt, B. Zinger, & C. Zitzmann (Eds.), Co-kreatives Lernen und Lehren. Hochschulbildung im Zeitalter der Disruption (Vol. 7, pp. 191–213). wbv Publikation. https://doi.org/10.3278/9783763976225
    
    
LibreCat
  
  | Files available
  
  
   | DOI
  
  
  
  
  
  
  
    2024 |  Book Review | LibreCat-ID: 56181 |  
    
 
    
      Daniel-Söltenfuß, D. (2024). Rezension zu: Jungen als Bildungsgewinner (Michael Richter). In Erziehungswissenschaftliche Revue (Vol. 23, Issue 3). Verlag Julius Klinkhardt.
    
    
LibreCat
  
  
  
   | Download (ext.)
  
  
  
  
  
  
    2024 |  Journal Article | LibreCat-ID: 56182 |  
    
 
    
      Daniel-Söltenfuß, D. (2024). Innovativer Transfer oder Transfer von Innovationen? Transfer im Kontext der Entwicklung von Berufsbildungsinnovationen am Beispiel des InnoVET-Programms. bwp@, 21.
    
    
LibreCat
  
  
  
   | Download (ext.)
  
  
  
  
  
  
    2024 |  Journal Article | LibreCat-ID: 52736 
    
      Burgfeld-Meise, B., & Dehmel, L. (2024). Verfügbarkeisfantasien des Lifelogging. Zur Positionierung des medialen Selbst unter den Bedingungen des Digitalen. Zeitschrift MedienPädagogik, 63, 43–67. https://doi.org/10.21240/mpaed/63/2024.09.14.X
    
    
LibreCat
  
  
   | DOI
  
  
  
  
  
  
  
    2024 |  Book Chapter | LibreCat-ID: 56186 
    
      Puscher, S. (2024). Deutsche Helden-Tragödie oder die Problematisierung des Staatsklassizismus in Schlegels Herrmann (1741/43). In L. Süwolto & Sahra Puscher  (Eds.), Johann Elias Schlegel und das Theater. Zwischen Revision und Reform (Vol. 8). Brill, Fink.
    
    
LibreCat
  
  
  
   | Download (ext.)
  
  
  
  
  
  
    2024 |  Journal Article | LibreCat-ID: 56185 
    
      Piskin, D. Y., Gokeler, A., Chen, Y.-H., & Baumeister, J. (2024). Development of an Effector-Specific Stop Signal Task with Higher Complexity: A Proof-of-Concept Study. Journal of Motor Behavior, 1–10. https://doi.org/10.1080/00222895.2024.2400126
    
    
LibreCat
  
  
   | DOI
  
  
  
  
  
  
  
    2024 |  Book | LibreCat-ID: 56153 |  
    
 
    
      Ried, D. (2024). „halb und halb“ – Hybride Edition als Kompromiss? Eine Studie zu Methodik, Möglichkeiten und Grenzen in der hybriden Musikedition am Beispiel der Edition von Ludwig Baumanns „Kantate. Den Gefallenen zum Gedächtnis, den Trauernden zum Trost“. Logos-Verlag. https://doi.org/10.30819/5730
    
    
LibreCat
  
  
   | DOI
   | Download (ext.)
  
  
  
  
  
  
    2024 |  Conference Paper | LibreCat-ID: 56194 
    
      Afsahnoudeh, R., Riese, J., & Kenig, E. Y. (2024). A Numerical Analysis of Thermo-Hydraulic Performance of Pillow-Plate Heat Exchangers with Ellipsoidal Secondary Structures. World Congress on Mechanical, Chemical, and Material Engineering. 10th International Conference on Heat Transfer and Fluid Flow, Barcelona. https://doi.org/10.11159/htff24.145
    
    
LibreCat
  
  
   | DOI
  
  
  
  
  
  
  
    2024 |  Book | LibreCat-ID: 56192 
    
      Günesli, H., Eder, S., Hillen, R., Wegener, C., & Rebecca, W. (2024). Un|Sichtbarkeiten? Medienpädagogik, Intersektionalität und Teilhabe: Vol. Band 60. kopaed.
    
    
LibreCat
  
  
  
   | Download (ext.)
  
  
  
  
  
  
    2024 |  Journal Article | LibreCat-ID: 56197 
    
      Hoffmann, M., & Biehler, R. (2024). Using academic mathematical knowledge when working on interface tasks–analyses of pre-service teachers’ arguments about rotationally symmetric figures. ZDM – Mathematics Education. https://doi.org/10.1007/s11858-024-01633-4
    
    
LibreCat
  
  
   | DOI
   | Download (ext.)
  
  
  
  
  
  
    2024 |  Conference Paper | LibreCat-ID: 56207 |  
    
 
    
      Rupp, D., Kuhlen, T. W., Rarbach, S., Wiechel, D., Pottebaum, J., Weidemann, T., Tran, D. T., Day, R., Zielinski, J., König, V., Bremer, J., Kosche, T., Grimm, A., Bergs, T., Gräßler, I., & Weissker, T. (2024). Virtual Reality as a Tool for Monitoring Additive Manufacturing Processes via Digital Shadows. Proceedings of the GI VR/AR Workshop 2024. GI VR/AR Workshop 2024, Hamburg. https://doi.org/10.18420/vrar2024_0006
    
    
LibreCat
  
  
   | DOI
   | Download (ext.)
  
  
  
  
  
  
    2024 |  Book Chapter | LibreCat-ID: 56220 
    
      Prikoszovits, M. (2024). Mehrsprachigkeit in der beruflichen Bildung und im Beruf. In J. Meier, V. Blaschitz, & İ. Dirim (Eds.), Handbuch Mehrsprachigkeit und soziale Teilhabe. Interdisziplinäre Zugänge. (1st ed., pp. 197–206). Julius Klinkhardt. https://doi.org/10.36198/9783838563060
    
    
LibreCat
  
  
   | DOI
  
  
  
  
  
  
  
    2024 |  Journal Article | LibreCat-ID: 54760 
    
      Topalović, E., & Drepper, L. (2024). Design-Based Research in der Deutschdidaktik. Sprach-, literatur- und mediendidaktische Forschungsprojekte / Design-Based Research in German Didactics. Research Projects on Language, Literature and Media Didactics. EDeR – Educational Design Research, 2(8), 1–12. https://doi.org/10.15460/eder.8.2.2302
    
    
LibreCat
  
  
   | DOI
  
  
  
  
  
  
  
    2024 |  Book Chapter | LibreCat-ID: 56229 
    
      Volgmann, S. (2024). Designbasierte Entwicklung eines didaktischen Konzeptes – Ein Fallbeispiel im Rahmen des Forschungsprojektes QBi. In G.  Spöttl & M. Tärre (Eds.), Didaktiken der beruflichen und akademischen Aus- und Weiterbildung (pp. 675–687). Springer Gabler.
    
    
LibreCat
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
    2024 |  Journal Article | LibreCat-ID: 56221 
    
      Rodriguez-Fernandez, A. E., Schäpermeier, L., Hernández, C., Kerschke, P., Trautmann, H., & Schütze, O. (2024). Finding ϵ-Locally Optimal Solutions for Multi-Objective Multimodal Optimization. IEEE Transactions on Evolutionary Computation, 1–1. https://doi.org/10.1109/TEVC.2024.3458855
    
    
LibreCat
  
  
   | DOI
  
  
  
  
  
  
  
    2024 |  Special Issue | LibreCat-ID: 56224 
    
      Design-Based Research in German Didactics. (2024). In E. Topalović & L. Drepper (Eds.), EDeR - Educational Design Research (Vol. 2, Issue 8).
    
    
LibreCat
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
    2024 |  Conference Paper | LibreCat-ID: 56228 
    
      Rostek, T. (2024). Data-driven Modelling of Multi-stage Straightening and Bending. 15th Forming Technology Forum 2024, Ohlstadt.
    
    
LibreCat
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
    2024 |  Journal Article | LibreCat-ID: 56231 
    
      Krämer, A., Eremin, O., & Mattei, A. (2024). Editorial. Psychologie & Gesellschaftskritik. Schwerpunkt: Reproduktive Politiken, 47(4), 305–307.
    
    
LibreCat
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
    2024 |  Book Chapter | LibreCat-ID: 33507 |  
    
 
    
      Fuchs, C. (2024). Journalismus aus marxistischer Perspektive. In M. Löffelholz & L. Rothenberger (Eds.), Journalismustheorien (pp. 313–326). Springer VS. https://doi.org/10.1007/978-3-658-32153-6_21-1
    
    
LibreCat
  
  
   | DOI
   | Download (ext.)
  
  
  
  
  
  