Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
41744 Publications
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 58861
Case Study on Combining Open-Source Tool Flows for Grids of Processing Cells
L. Luchterhandt, V. Govindasamy, Y. Wang, R. Dömer, W. Müller, J.C. Scheytt, in: OSSMPIC - Open Source Solutions for Massively Parallel Integrated Circuits, Lyon, France, 2025.
LibreCat
L. Luchterhandt, V. Govindasamy, Y. Wang, R. Dömer, W. Müller, J.C. Scheytt, in: OSSMPIC - Open Source Solutions for Massively Parallel Integrated Circuits, Lyon, France, 2025.
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 58878
Bruchmechanisches Schnittebenenkonzept zur lebensdauergerechten Auslegung von hyperelastischen Klebverbindungen bei multiaxialen und variablen Belastungsamplituden
M. Buczek, T. Duffe, G. Kullmer, K. Tews, D. Teutenberg, G. Meschut, in: 25. Kolloquium: Gemeinsame Forschung in Der Klebtechnik, 2025.
LibreCat
M. Buczek, T. Duffe, G. Kullmer, K. Tews, D. Teutenberg, G. Meschut, in: 25. Kolloquium: Gemeinsame Forschung in Der Klebtechnik, 2025.
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 58874
Fostering self-regulated entrepreneurial learning in entrepreneurship education
M. Fahrbach, T. Jenert, A. Fust, N. Bellwald, C. Winkler, in: Annals of Entrepreneurship Education and Pedagogy - 2025, Edward Elgar Publishing, 2025, pp. 249–265.
LibreCat
| DOI
M. Fahrbach, T. Jenert, A. Fust, N. Bellwald, C. Winkler, in: Annals of Entrepreneurship Education and Pedagogy - 2025, Edward Elgar Publishing, 2025, pp. 249–265.
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 58875
Transferability as a key to impactful entrepreneurship education outcomes: a new quest
C. Winkler, T. Jenert, A. Fust, in: Annals of Entrepreneurship Education and Pedagogy - 2025, Edward Elgar Publishing, 2025, pp. 93–105.
LibreCat
| DOI
C. Winkler, T. Jenert, A. Fust, in: Annals of Entrepreneurship Education and Pedagogy - 2025, Edward Elgar Publishing, 2025, pp. 93–105.
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 58885 |

Competency Profiles of PCK Using Unsupervised Learning: What Implications for the Structures of pPCK Emerge From Non-Hierarchical Analyses?
J. Zeller, J. Riese, Journal of Research in Science Teaching (2025).
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
J. Zeller, J. Riese, Journal of Research in Science Teaching (2025).
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 56641 |

Is Tax Transfer Pricing Harmonization a Panacea? Real Effects of Global Tax Transparency and Standards Consistency
M. Diller, J. Lorenz, G. Schneider, C. Sureth-Sloane, The Accounting Review 100 (2025) 71–102.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
M. Diller, J. Lorenz, G. Schneider, C. Sureth-Sloane, The Accounting Review 100 (2025) 71–102.
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 58896
Metatextuelle Textprozeduren: Gliedern und Zusammenfassendes Wiedergeben.
S. Rezat, H. Feilke, in: S. Schicker, M. Akbulut, V. Reinsperger, M. Hendler (Eds.), Zusammen:gedacht. Transdisziplinäe Perspektiven auf Literalität und Schreiben im Kontext von Mehrsprachigkeit. Festschrift für Sabine Schmölzer-Eibinger. , Beltz, Weinheim, Basel, 2025, pp. 62–74.
LibreCat
S. Rezat, H. Feilke, in: S. Schicker, M. Akbulut, V. Reinsperger, M. Hendler (Eds.), Zusammen:gedacht. Transdisziplinäe Perspektiven auf Literalität und Schreiben im Kontext von Mehrsprachigkeit. Festschrift für Sabine Schmölzer-Eibinger. , Beltz, Weinheim, Basel, 2025, pp. 62–74.
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 58907 |

Physik lernen durch Erklären? - Evaluation eines Seminarkonzepts für Sachunterrichtsstudierende
M. Hörnlein, die hochschullehre 11 (2025).
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
M. Hörnlein, die hochschullehre 11 (2025).
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 58916
Wassermanagement und Wasserlandschaften frühneuzeitlicher Montanregionen: Erzgebirge – Harz – Potosí
M. Silvestri, in: F. Göttmann, E.-M. Seng (Eds.), Landschaft: Kultur-, Natur-, Wirtschafts- Und Erfahrungsräume, 2025, pp. 163–196.
LibreCat
| DOI
M. Silvestri, in: F. Göttmann, E.-M. Seng (Eds.), Landschaft: Kultur-, Natur-, Wirtschafts- Und Erfahrungsräume, 2025, pp. 163–196.
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 58913
How curriculum materials can contribute to implementing instructional innovations: the case of enactment of strategy instruction
J. Dröse, L. Ahlemeyer, S. Prediger, ZDM – Mathematics Education (2025).
LibreCat
| DOI
J. Dröse, L. Ahlemeyer, S. Prediger, ZDM – Mathematics Education (2025).