Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

41757 Publications


2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 58878
Buczek M, Duffe T, Kullmer G, Tews K, Teutenberg D, Meschut G. Bruchmechanisches Schnittebenenkonzept zur lebensdauergerechten Auslegung von hyperelastischen Klebverbindungen bei multiaxialen und variablen Belastungsamplituden. In: 25. Kolloquium: Gemeinsame Forschung in Der Klebtechnik. ; 2025.
LibreCat
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 58874
Fahrbach M, Jenert T, Fust A, Bellwald N, Winkler C. Fostering self-regulated entrepreneurial learning in entrepreneurship education. In: Annals of Entrepreneurship Education and Pedagogy - 2025. Edward Elgar Publishing; 2025:249–265. doi:10.4337/9781035325795.00021
LibreCat | DOI
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 58875
Winkler C, Jenert T, Fust A. Transferability as a key to impactful entrepreneurship education outcomes: a new quest. In: Annals of Entrepreneurship Education and Pedagogy - 2025. Edward Elgar Publishing; 2025:93–105. doi:10.4337/9781035325795.00013
LibreCat | DOI
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 58885 | OA
Zeller J, Riese J. Competency Profiles of PCK Using Unsupervised Learning: What Implications for the Structures of pPCK Emerge From Non-Hierarchical Analyses? Journal of Research in Science Teaching. Published online 2025. doi:10.1002/tea.70001
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 56641 | OA
Diller M, Lorenz J, Schneider G, Sureth-Sloane C. Is Tax Transfer Pricing Harmonization a Panacea? Real Effects of Global Tax Transparency and Standards Consistency. The Accounting Review. 2025;100(2):71-102. doi:10.2308/TAR- 2021-0477
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 58896
Rezat S, Feilke H. Metatextuelle Textprozeduren: Gliedern und Zusammenfassendes Wiedergeben. In: Schicker S, Akbulut M, Reinsperger V, Hendler M, eds. Zusammen:gedacht. Transdisziplinäe Perspektiven auf Literalität und Schreiben im Kontext von Mehrsprachigkeit. Festschrift für Sabine Schmölzer-Eibinger. . Beltz; 2025:62-74.
LibreCat
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 58907 | OA
Hörnlein M. Physik lernen durch Erklären? - Evaluation eines Seminarkonzepts für Sachunterrichtsstudierende. die hochschullehre. 2025;11. doi:https://dx.doi.org/10.3278/HSL2462W
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 58916
Silvestri M. Wassermanagement und Wasserlandschaften frühneuzeitlicher Montanregionen: Erzgebirge – Harz – Potosí. In: Göttmann F, Seng E-M, eds. Landschaft: Kultur-, Natur-, Wirtschafts- Und Erfahrungsräume. Vol 8. Reflexe der immateriellen und materiellen Kultur. ; 2025:163-196. doi:10.1515/9783110480474
LibreCat | DOI
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 58913
Dröse J, Ahlemeyer L, Prediger S. How curriculum materials can contribute to implementing instructional innovations: the case of enactment of strategy instruction. ZDM – Mathematics Education. Published online 2025. doi:https://doi.org/10.1007/s11858-025-01662-7
LibreCat | DOI
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 58914
Dröse J, Bruns J, Häsel-Weide U. Concept Maps zur Reflexion für einen professionellen Umgang mit Vielfalt im Mathematikunterricht. die hochschullehre. Published online 2025. doi:10.3278/HSL2461W.
LibreCat | DOI
 

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: AMA

Export / Embed