Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

36785 Publications


2022 | Preprint | LibreCat-ID: 53534
Transitivity in finite general linear groups
A. Ernst, K.-U. Schmidt, ArXiv:2209.07927 (2022).
LibreCat | arXiv
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 29317 LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47831
Szenario-Technik mit digitalen Technologien
P. Ködding, R. Dumitrescu, in: E.A. Hartmann (Ed.), Digitalisierung Souverän Gestalten II, 2022.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 47628
Innovations- und Transferprozesse in der beruflichen Bildung als Forschungs- und Entwicklungsgegenstand
D. Daniel-Söltenfuß, H.-H. Kremer, M.-A. Kückmann, Zeitschrift für Berufs- und Wirtschaftspädagogik 118 (2022) 684–697.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 53559
Lehr- und Lernpraktiken in Zeiten von Corona. Von der technologischen zur didaktischen Transformation
M.-A. Kückmann, in: D. Heisler, J.A. Meier (Eds.), Berufsausbildung Zwischen Hygienemaßnahmen Und Lockdown(s). Folgen Für Die Schulische Und Außerschulische Berufsausbildung, in Schule, Im Betrieb Und Bei Bildungsträgern, 2022.
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 53480
Linguistic features of word problems that cause difficulties for learners across the curriculum: A literature review
S.N. Malik, S. Rezat, in: Proceedings on the Twelfth Congress on the European Society for Research in Mathematics Education (CERME 12), ERME / Free University of Bozen-Bolzano, 2022.
LibreCat | Files available
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 44689
Scaffolding Close Reading of Mathematical Text in Pre-service Primary Teacher Education at the Tertiary Level: Design and Evaluation
S. Rezat, S.N. Malik, M. Leifeld, International Journal of Science and Mathematics Education 20 (2022) 215–236.
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 48389
Prospective teachers’ diagnostic judgments on students’ understanding of conditional probabilities
J. Dröse, B. Griese, L. Wessel, in: Twelfth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME12), 2022.
LibreCat | Download (ext.)
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 48325
Entwicklung und Erprobung von professionsorientierten Lernumgebungen zur Wissensvernetzung in der Algebra
A. Dellori, L. Wessel, Beiträge zum Mathematikunterricht 2022 (2022) 665–668.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48385
Design principles for intertwining local and nonlocal mathematics - The case of relating registers and representations in abstract algebra
A. Dellori, L. Wessel, in: M. Trigueros, B. Barquero, R. Hochmuth, J. Peters (Eds.), Proceedings of INDRUM2022, 2022, pp. 572–573.
LibreCat
 

Search

Filter Publications

Display / Sort

Export / Embed