Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

36785 Publications


2022 | Preprint | LibreCat-ID: 53534
A. Ernst and K.-U. Schmidt, “Transitivity in finite general linear groups,” arXiv:2209.07927. 2022.
LibreCat | arXiv
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 29317
S. Letmathe, Y. Feng, and A. Uhde, “Semiparametric GARCH models with long memory applied to Value at Risk and Expected Shortfall,” Journal of Risk, doi: 10.21314/JOR.2022.044.
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47831
P. Ködding and R. Dumitrescu, “Szenario-Technik mit digitalen Technologien,” in Digitalisierung souverän gestalten II, 2022.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 47628
D. Daniel-Söltenfuß, H.-H. Kremer, and M.-A. Kückmann, “Innovations- und Transferprozesse in der beruflichen Bildung als Forschungs- und Entwicklungsgegenstand,” Zeitschrift für Berufs- und Wirtschaftspädagogik, vol. 118, no. 4, pp. 684–697, 2022, doi: 10.25162/zbw-2022-0026.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 53559
M.-A. Kückmann, “Lehr- und Lernpraktiken in Zeiten von Corona. Von der technologischen zur didaktischen Transformation ,” in Berufsausbildung zwischen Hygienemaßnahmen und Lockdown(s). Folgen für die schulische und außerschulische Berufsausbildung, in Schule, im Betrieb und bei Bildungsträgern, D. Heisler and J. A. Meier, Eds. 2022.
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 53480
S. N. Malik and S. Rezat, “Linguistic features of word problems that cause difficulties for learners across the curriculum: A literature review,” 2022.
LibreCat | Files available
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 44689
S. Rezat, S. N. Malik, and M. Leifeld, “Scaffolding Close Reading of Mathematical Text in Pre-service Primary Teacher Education at the Tertiary Level: Design and Evaluation,” International Journal of Science and Mathematics Education, vol. 20, no. S1, pp. 215–236, 2022, doi: 10.1007/s10763-022-10309-y.
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 48389
J. Dröse, B. Griese, and L. Wessel, “Prospective teachers’ diagnostic judgments on students’ understanding of conditional probabilities,” presented at the TwelfthCongressoftheEuropeanSocietyforResearchin Mathematics Education(CERME12), Bozen-Bolzano,Italy, 2022.
LibreCat | Download (ext.)
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 48325
A. Dellori and L. Wessel, “Entwicklung und Erprobung von professionsorientierten Lernumgebungen zur Wissensvernetzung in der Algebra,” Beiträge zum Mathematikunterricht 2022, pp. 665–668, 2022, doi: 10.17877/DE290R-23598.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48385
A. Dellori and L. Wessel, “Design principles for intertwining local and nonlocal mathematics - The case of relating registers and representations in abstract algebra,” in Proceedings of INDRUM2022, M. Trigueros, B. Barquero, R. Hochmuth, and J. Peters, Eds. 2022, pp. 572–573.
LibreCat
 

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: IEEE

Export / Embed