Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

36821 Publications


2022 | Preprint | LibreCat-ID: 53534
Ernst A, Schmidt K-U. Transitivity in finite general linear groups. arXiv:220907927. Published online 2022.
LibreCat | arXiv
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 29317
Letmathe S, Feng Y, Uhde A. Semiparametric GARCH models with long memory applied to Value at Risk and Expected Shortfall. Journal of Risk. doi:10.21314/JOR.2022.044
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47831
Ködding P, Dumitrescu R. Szenario-Technik mit digitalen Technologien. In: Hartmann EA, ed. Digitalisierung Souverän Gestalten II. ; 2022.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 47628
Daniel-Söltenfuß D, Kremer H-H, Kückmann M-A. Innovations- und Transferprozesse in der beruflichen Bildung als Forschungs- und Entwicklungsgegenstand. Zeitschrift für Berufs- und Wirtschaftspädagogik. 2022;118(4):684-697. doi:10.25162/zbw-2022-0026
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 53559
Kückmann M-A. Lehr- und Lernpraktiken in Zeiten von Corona. Von der technologischen zur didaktischen Transformation . In: Heisler D, Meier JA, eds. Berufsausbildung Zwischen Hygienemaßnahmen Und Lockdown(s). Folgen Für Die Schulische Und Außerschulische Berufsausbildung, in Schule, Im Betrieb Und Bei Bildungsträgern. ; 2022. doi: 10.3278/9783763972579
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 53480
Malik SN, Rezat S. Linguistic features of word problems that cause difficulties for learners across the curriculum: A literature review. In: Proceedings on the Twelfth Congress on the European Society for Research in Mathematics Education (CERME 12). ERME / Free University of Bozen-Bolzano; 2022.
LibreCat | Files available
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 44689
Rezat S, Malik SN, Leifeld M. Scaffolding Close Reading of Mathematical Text in Pre-service Primary Teacher Education at the Tertiary Level: Design and Evaluation. International Journal of Science and Mathematics Education. 2022;20(S1):215-236. doi:10.1007/s10763-022-10309-y
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 48389
Dröse J, Griese B, Wessel L. Prospective teachers’ diagnostic judgments on students’ understanding of conditional probabilities. In: Twelfth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME12). ; 2022.
LibreCat | Download (ext.)
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 48325
Dellori A, Wessel L. Entwicklung und Erprobung von professionsorientierten Lernumgebungen zur Wissensvernetzung in der Algebra. Beiträge zum Mathematikunterricht 2022. Published online 2022:665-668. doi:10.17877/DE290R-23598
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48385
Dellori A, Wessel L. Design principles for intertwining local and nonlocal mathematics - The case of relating registers and representations in abstract algebra. In: Trigueros M, Barquero B, Hochmuth R, Peters J, eds. Proceedings of INDRUM2022. ; 2022:572-573.
LibreCat
 

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: AMA

Export / Embed