Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

37287 Publications


2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 53081
Zinsmeister, J., Gaiser, N., Melder, J., Bierkandt, T., Hemberger, P., Kasper, T., Aigner, M., Köhler, M., & Oßwald, P. (2022). On the diversity of fossil and alternative gasoline combustion chemistry: A comparative flow reactor study. Combustion and Flame, 243, Article 111961. https://doi.org/10.1016/j.combustflame.2021.111961
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35111
Bloh, T., & Caruso, C. (2022). Ein kritisch-multiperspektivischer Blick auf Forschendes Lernen in der Lehrkräftebildung. die hochschullehre, 8(21), 299–312. https://doi.org/10.3278/HSL2221W
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 53084
Grimm, S., Baik, S.-J., Hemberger, P., Kasper, T., Kempf, A. M., & Atakan, B. (2022). Insights into the decomposition of zirconium acetylacetonate using synchrotron radiation: Routes to the formation of volatile Zr-intermediates. Journal of Materials Research, 37(9), 1558–1575. https://doi.org/10.1557/s43578-022-00566-6
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 53083
Grimm, S., Hemberger, P., Kasper, T., & Atakan, B. (2022). Mechanism and Kinetics of the Thermal Decomposition of Fe(C5H5)2 in Inert and Reductive Atmosphere: A Synchrotron‐Assisted Investigation in A Microreactor. Advanced Materials Interfaces, 9(22). https://doi.org/10.1002/admi.202200192
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 52851
Fleischer, Y., Hüsing, S., Biehler, R., Podworny, S., & Schulte, C. (2022). Jupyter Notebooks for Teaching, Learning, and Doing Data Science. Bridging the Gap: Empowering and Educating Today’s Learners in Statistics. Proceedings of the Eleventh International Conference on Teaching Statistics. https://doi.org/10.52041/iase.icots11.t10e3
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 47552
Herrmann, F., Grünewald, M., & Riese, J. (2022). Model-based design of a segmented reactor for the flexible operation of the methanation of CO2. International Journal of Hydrogen Energy, 48(25), 9377–9389. https://doi.org/10.1016/j.ijhydene.2022.12.122
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 47554
Lilli, L., Röder, L., Gröngröft, A., Grünewald, M., & Riese, J. (2022). Demand Side Management in Biogas Plants - Dynamic Simulation of the Influence of Time-varying Agitation on Biogas Production. Energy Proceedings.
LibreCat
 

2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 53115
Schneider, T., Weber, J., & Bauer, N. H. (2022). “Schwangerschaft ressourcenorientiert erleben” (SRE-Studie) - Das Zürcher Ressourcen Modell (ZRM) als Intervention zur Stressreduktion in der Geburtsvorbereitung. . 37. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Hebammenwissenschaften , Winterthur (Schweiz).
LibreCat
 

2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 53111
Schneider, T., & Klingsieck, K. B. (2022). “ProGRess” - Prokrastination reduzieren und Gesundheit fördern. . Symposium “Gesundheitskompetenz - Zwischen Wissenschaft und Praxis,” Hochschule Hannover.
LibreCat
 

2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 53112
Schneider, T., Weber, J., & Bauer, N. H. (2022). “Schwangerschaft ressourcenorientiert erleben” (SRE-Studie) - Stressreduktion in der Schwangerschaft mit dem Zürcher Ressourcen Modell (ZRM). 41. Motivationspsychologisches Kolloquium (MPK).
LibreCat
 

2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 53110
Schneider, T., & Klingsieck, K. B. (2022). “ProGRess” - Prokrastination ressourcenstark und gesundheitsfördernd begegnen. . 1. Mainzer Tagung zur Studierendengesundheit an der Johannes-Gutenberg-Universität Mainz, Mainz.
LibreCat
 

2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 53118
Schneider, T., & Klingsieck, K. B. (2022). “ProGRess” - Ressourcen gegen Prokrastination aktivieren und Gesundheit fördern. . 41. Motivationspsychologisches Kolloquium (MPK), Osnabrück.
LibreCat
 

2022 | Dissertation | LibreCat-ID: 52669
Javed, A. R. (2022). Mixed-Signal Baseband Circuit Design for High Data Rate Wireless Communication in Bulk CMOS and SiGe BiCMOS Technologies: Vol. Band 407.
LibreCat
 

2022 | Dissertation | LibreCat-ID: 52668
Fechtelpeter, C. (2022). Rahmenwerk zur Gestaltung des Technologietransfers in mittelständisch geprägten Innovationsclustern: Vol. Band 405.
LibreCat
 

2022 | Book | LibreCat-ID: 52670
Dumitrescu, R., & Koldewey, C. (2022). Datengestützte Projektplanung: Vol. Band 408.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 53129
Altun, T., Günther, K., & Markus, B. (2022). Inklusion und Sprachbildung: „Das habe ich noch nie vorher versucht, also bin ich völlig sicher, dass ich es schaffe“ : Eine interdisziplinäre Perspektive auf den Geschichtsunterricht. In C. Katja F., G. Erkan, L. Ina, & R. Heike (Eds.), Fachorientierte Sprachbildung und sprachliche Vielfalt in der Lehrkräftebildung: Hochschuldidaktische Formate an der Universität Duisburg-Essen (Vol. 1). Waxmann.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 32572
Mayer, P., Poddebniak, D., Fischer, K., Brinkmann, M., Somorovsky, J., Sasse, A., Schinzel, S., & Volkamer, M. (2022). “I don’ know why I check this...” - Investigating Expert Users’ Strategies to Detect Email Signature Spoofing Attacks. Eighteenth Symposium on Usable Privacy and Security (SOUPS 2022), 77–96.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 32573
Maehren, M., Nieting, P., Hebrok, S. N., Merget, R., Somorovsky, J., & Schwenk, J. (2022). TLS-Anvil: Adapting Combinatorial Testing for TLS Libraries. 31st USENIX Security Symposium (USENIX Security 22).
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 52385
Büttner, D., & Teichwart, T. (2022). Reflektierendes Schreiben im Praxissemester. Eine Untersuchung studentischer Schreibprodukte im Kontext der Forschungswerkstätten „Sprachsensible Schulentwicklung“ im Masterstudiengang Bildungswissenschaften an der Universität Duisburg-Essen. In K. F. Cantone, E. Gürsoy, I. Lammers, & H. Roll (Eds.), Fachorientierte Sprachbildung und sprachliche Vielfalt in der Lehrkräftebildung. Hochschuldidaktische Formate an der Universität Duisburg-Essen (pp. 259–278). Waxmann.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 52367 | OA
Büttner, D., Frank, M., & Geier, T. (2022). „Behinderung“ als Thema von Unterricht. Eine rekonstruktive  Fallstudie zur (De-)Konstruktion von Dis*ability. In Y. Akbaba, T. Buchner, A. M. B. Heinemann, D. Pokitsch, & T. Nadja (Eds.), Lehren und Lernen in Differenzverhältnissen (pp. 111–134). Springer.
LibreCat | Download (ext.)
 

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed