Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

37000 Publications


2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 27774
Lenz P, Mahnken R. A general framework for mean-field homogenization of multi-layered linear elastic composites subjected to thermal and curing induced strains. International Journal of Solids and Structures. Published online 2021. doi:10.1016/j.ijsolstr.2021.111266
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29088
Ju X, Mahnken R, Xu Y, Liang L, Zhou W. A nonuniform transformation field analysis for composites with strength difference effects in elastoplasticity. International Journal of Solids and Structures. Published online 2021. doi:10.1016/j.ijsolstr.2021.111103
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 24376
Henkes A, Caylak I, Mahnken R. A deep learning driven pseudospectral PCE based FFT homogenization algorithm for complex microstructures. Computer Methods in Applied Mechanics and Engineering. Published online 2021. doi:10.1016/j.cma.2021.114070
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29085
Cheng C, Mahnken R. A modified Zerilli–Armstrong model as the asymmetric visco-plastic part of a multi-mechanism model for cutting simulations. Archive of Applied Mechanics. Published online 2021:3869-3888. doi:10.1007/s00419-021-01982-6
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29092
Ju X, Mahnken R, Liang L, Xu Y. Goal-oriented mesh adaptivity for inverse problems in linear micromorphic elasticity. Computers & Structures. Published online 2021. doi:10.1016/j.compstruc.2021.106671
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29090
Lenz P, Mahnken R. Integral‐type non‐local damage simulation of composites using mean‐field homogenization methods. PAMM. Published online 2021. doi:10.1002/pamm.202100081
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29091
Henkes A, Wessels H, Mahnken R. Physics informed neural networks for continuum micromechanics. PAMM. Published online 2021. doi:10.1002/pamm.202100040
LibreCat | DOI
 

2021 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 39448
Möller K, Tenberge C, Bohrmann M, eds. Die Technische Perspektive Konkret. Begleitband 5 Zum Perspektivrahmen Sachunterricht.; 2021.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36374
Landhäußer S, Faas S, Schmidt T, von Guilleaume C. Zur Stärkung von Erziehungskompetenz durch Elternbildung: Entwicklungen, Programme, Ambivalenzen. In: Sektion Sozialpädagogik und Pädagogik der frühen Kindheit, ed. Familie im Kontext kindheits- und sozialpädagogischer Institutionen. Beltz Juventa; 2021:211-222.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37649
Rösler M, Voit M. Sonine Formulas and Intertwining Operators in Dunkl Theory. International Mathematics Research Notices. 2021;2021(17):13202-13230. doi:10.1093/imrn/rnz313
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37659
Rösler M, Voit M. Positive intertwiners for Bessel functions of type B. Proceedings of the American Mathematical Society. 2021;149(3):1151-1163. doi:10.1090/proc/15312
LibreCat | DOI
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36123
Löper MF, Schwab S, Lehofer M, Hellmich F. Die Rolle inter- und intraindividueller Erfahrungen für die Einstellungen von Grundschulkindern gegenüber Peers mit emotional-sozialem Förderbedarf. Vortrag auf der 56. Jahrestagung der Sektion Sonderpädagogik der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE). „Sonderpädagogik – zwischen Dekategorisierung und Rekategorisierung“. In: Justus-Maximilians-Universität Würzburg; 2021.
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36121
Franzen K, Moschner B, Hellmich F. Selbstwirksamkeitsüberzeugungen von Primarstufenlehrkräften im Kontext schulischer Inklusion – Eine Untersuchung potenzieller Prädiktoren. Vortrag auf der 56. Jahrestagung der Sektion Sonderpädagogik der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE). „Sonderpädagogik – zwischen Dekategorisierung und Rekategorisierung“. In: Justus-Maximilians-Universität Würzburg; 2021.
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36107
Löper MF, Hellmich F. Handlungsintentionen bei der Gestaltung adaptiven Unterrichts – Ein Vergleich zwischen Lehrkräften an inklusiven und nicht- inklusiven Grundschulen. Vortrag auf der 56. Jahrestagung der Sektion Sonderpädagogik der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE). „Sonderpädagogik – zwischen Dekategorisierung und Rekategorisierung“. In: Justus-Maximilians-Universität Würzburg; 2021.
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36110
Görel G, Hellmich F. Bedingungen für die erfolgreiche Umsetzung von Inklusion aus Sicht von Schulleitungen an Grundschulen. Vortrag auf der 56. Jahrestagung der Sektion Sonderpädagogik der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE). „Sonderpädagogik – zwischen Dekategorisierung und Rekategorisierung“. In: Justus-Maximilians-Universität Würzburg; 2021.
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36135
Löper MF, Hellmich F. The quality of student-teacher relationship and teachers’ behaviour as predictors for children’s attitudes towards peers with learning disabilities. Single Paper. ECER 2021 (European Conference on Educational Research). “Education and Society: expectations, prescriptions, reconciliations.” In: University of Geneva; 2021.
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36141
Görel G, Hellmich F. Differentiation and individualisation as key features of inclusive teaching quality – Findings from a qualitative study with primary school teachers. Single Paper. ECER 2021 (European Conference on Educational Research). “Education and Society: expectations, prescriptions, reconciliations.” In: University of Geneva; 2021.
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36143
Hellmich F, Schulze JR, Hoya FK. The promotion of pre-service teachers’ team-teaching competencies for inclusive education. 19th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2021. “Education and Citizenship: Learning and Instruction and the Shaping of Futures.” In: University of Gothenburg; 2021.
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36146
Franzen K, Hellmich F, Moschner B. Sources of primary school teachers’ self-efficacy to teach in inclusive classrooms. 19th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2021. “Education and Citizenship: Learning and Instruction and the Shaping of Futures.” In: University of Gothenburg; 2021.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 39937
Depenbusch S, Bender E, Schaper N. Prospektive und prozessbezogene Kompetenzanalyse im Digitalisierungskontext – Gestaltung und Erprobung eines Vorgehens. Zeitschrift für Arbeitswissenschaft. 2021;75(4):405-423. doi:10.1007/s41449-021-00276-5
LibreCat | DOI
 

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: AMA

Export / Embed