Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

37465 Publications


2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 40287
Watson, C., Meier, J., Seifert, A., Küth, S., & Scholl, D. (2022). Validierung von Testinstrumenten durch Testmotivationsindikatoren. DGPs-Tagung „View on of Science“, Hildesheim. DGPs-Tagung „View on of Science“, Hildesheim, Hildesheim.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 37032
Caruso, C., & Seifert, A. (2022). Inwiefern ist die Professionalisierung in Praxisphasen schulformspezifisch? Ergebnisse der Messung pädagogischer Kompetenzen Studierender in Deutschland. Österreichisches Religionspädagogisches Forum, 30(1), 239–260.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40312
Häsel-Weide, U., & Nührenbörger, M. (2022). Inclusive math practices in primary school. Twelfth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education. In J. Hodgen, E. Geraniou, G. Bolondi, F. Ferretti, & Free University of Bozen-Bolzano and ERME (Eds.), Twelfth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME12) (pp. 1–8).
LibreCat | Download (ext.)
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 40033
Brenke, L., Kirsch, A., & Blumberg, E. (2022). (Selbst-)Einschätzungen zum Herausforderungsbereich Digitalisierung in Schule und Hochschule – Eine empirische Online-Befragung bei Sachunterrichtsstudierenden an der Universität Paderborn. GDSU-Journal, Heft 13, 72–75.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35921
Hoya, F. K., Schulze, J. R., Blumberg, E., & Hellmich, F. (2022). Effekte des Feedbacks von Lehrkräften auf die Selbstwirksamkeitsüberzeugungen und die intrinsische Motivation von Kindern im naturwissenschaftlichen Sachunterricht der Grundschule. Vortrag. 30. Jahrestagung der Kommission “Grundschulforschung und Pädagogik der Primarstufe” der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE, Sektion Schulpädagogik). Thema: “Nachhaltige Bildung in der Grundschule.”
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36009
Hellmich, F., Hoya, F. K., Schulze, J. R., & Blumberg, E. (2022). Pre-service teachers’ team-teaching practices and children’s competence development in inclusive schools. Single Paper. EARLI SIG 11 Conference 2022 ‘Teaching and Teacher Education’. “Digital Transformation in Teaching and Teacher Education.”
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40453
Schroeder, R., Blumberg, E., Miller, S., Kottmann, B., Reh, A., & Franzen, K. (2022). DiPoSa: Didaktisch-diagnostische Potentiale des inklusionsorientierten Sachunterrichts: Identifizieren, Konzeptualisieren und Implementieren. Vortrag auf der Auftaktveranstaltung zur BMBF-Förderrichtlinie „Förderbezogene Diagnostik in der inklusiven Bildung“ im Rahmen des BMBF-Metavorhabens „Qualifizierung für inklusive Bildung“.
LibreCat
 

2022 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 40464
Erdogan, Y. (2022). Unternehmenszusammenschlüsse von Supermärkten - eine wettbewerbspolitische Analyse am Beispiel von Edeka und Kaiser’s Tengelmann.
LibreCat
 

2022 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 40468
Perampalam, A. (2022). Zum Potenzial von Kryptowährungen. Eine ökonomische Analyse zu den Chancen und Risiken digitaler Währungen.
LibreCat
 

2022 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 40467
Nassar, H. (2022). Mergers on digital markets - An economic analysis.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36322
Kuhn, M., & Landhäußer, S. (2022). Differenz in der fachschulischen Ausbildung frühpädagogischer Fachkräfte. In Maria Bader, Sabrina Dahlheimer , & Steffen Geiger (Eds.), Heterogenität in Bildung und Differenz in Kindheits- und Sozialpädagogik (p. S. 62-88). Beltz Juventa.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40054
Janicki, N., & Tenberge, C. (2022). Technology Education in Elementary School Using the Example of “Learning Robots” – Development and Evaluation of an In-Service Teacher Training Concept. (D. Gill, J. Tuff, T. Kennedy, S. Pendergast, & S. Jamil, Eds.; pp. 475–485).
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40510
Podworny, S., Fleischer, Y., & Hüsing, S. (2022). Grade 6 Students’ Perception and Use of Data-Based Decision Trees. Bridging the Gap: Empowering and Educating Today’s Learners in Statistics. Proceedings of the Eleventh International Conference on Teaching Statistics. https://doi.org/10.52041/iase.icots11.t2h3
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40509
Büker, P. (2022). Aktuelle Entwicklungen in der Lehrer:innenbildung für Inklusion: Herausforderungen – Konzepte – Perspektiven. Keynote an der Tagung: Lehrer:innenbildung für Inklusion – Hochschuldidaktische Konzepte und Perspektiven an der Pädagogischen Hochschule Heidelberg.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37735
Büker, P., & Hüpping, B. (2022). Als Sozialforscher*innen die eigene Schule evaluieren und mitgestalten: Kindersichten auf ein partizipatives Setting in der Grundschule. In M. Grüning, S. Martschinke, J. Häbig, & S. Ertl (Eds.), Mitbestimmung von Kindern. Grundlagen für Unterricht, Schule und Hochschule (pp. 172–192). Beltz Juventa.
LibreCat
 

2022 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 38531
Gläser, E., Poschmann, J., Büker, P., & Miller, S. (Eds.). (2022). Reflexion und Reflexivität im Kontext Grundschule. Perspektiven für Forschung, Lehrer:innenbildung und Praxis (Vol. 26). Verlag Julius Klinkhardt.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 40555
Lepre, E., Rat, S., Cavedon, C., Seeberger, P. H., Pieber, B., Antonietti, M., & Lopez Salas, N. (2022). Catalytic Properties of High Nitrogen Content Carbonaceous Materials. Angewandte Chemie International Edition, 62(2). https://doi.org/10.1002/anie.202211663
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 40564
Kossmann, J., Sánchez-Manjavacas, M. L. O., Brandt, J., Heil, T., Lopez Salas, N., & Albero, J. (2022). Mn(<scp>ii</scp>) sub-nanometric site stabilization in noble, N-doped carbonaceous materials for electrochemical CO2 reduction. Chemical Communications, 58(31), 4841–4844. https://doi.org/10.1039/d2cc00585a
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 40554
Rodríguez-Gómez, A., Lepre, E., Dorado, F., Sanchez-Silva, L., Lopez Salas, N., & de la Osa, A. R. (2022). Efficient ethanol electro-reforming on bimetallic anodes supported on adenine-based noble carbons: hydrogen production and value-added chemicals. Materials Today Energy, 32, Article 101231. https://doi.org/10.1016/j.mtener.2022.101231
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 40560
Tian, Z., Zhang, Q., Thomsen, L., Gao, N., Pan, J., Daiyan, R., Yun, J., Brandt, J., Lopez Salas, N., Lai, F., Li, Q., Liu, T., Amal, R., Lu, X., & Antonietti, M. (2022). Constructing Interfacial Boron‐Nitrogen Moieties in Turbostratic Carbon for Electrochemical Hydrogen Peroxide Production. Angewandte Chemie International Edition, 61(37). https://doi.org/10.1002/anie.202206915
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 40565
Teixeira, I. F., Tarakina, N. V., Silva, I. F., Lopez Salas, N., Savateev, A., & Antonietti, M. (2022). Overcoming Electron Transfer Efficiency Bottlenecks for Hydrogen Production in Highly Crystalline Carbon Nitride‐Based Materials. Advanced Sustainable Systems, 6(3), Article 2100429. https://doi.org/10.1002/adsu.202100429
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 40561
Lepre, E., Heske, J., Nowakowski, M., Scoppola, E., Zizak, I., Heil, T., Kühne, T. D., Antonietti, M., Lopez Salas, N., & Albero, J. (2022). Ni-based electrocatalysts for unconventional CO2 reduction reaction to formic acid. Nano Energy, 97, Article 107191. https://doi.org/10.1016/j.nanoen.2022.107191
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 40563
Jerigová, M., Odziomek, M., & Lopez Salas, N. (2022). “We Are Here!” Oxygen Functional Groups in Carbons for Electrochemical Applications. ACS Omega, 7(14), 11544–11554. https://doi.org/10.1021/acsomega.2c00639
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 39744
Kottmann, B., & Miller, S. (2022). Der Studiengang der integrierten Sonderpädagogik an der Universität Bielefeld. In B. Serke & B. Streese (Eds.), Wege der Kooperation im Kontext inklusiver Bildung (pp. 163–172). Verlag Julius Klinkhardt. https://doi.org/10.35468/5958
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 39775
Kottmann, B. (2022). Der Übergang von der Grundschule zur weiterführenden Schule als (Soll-)Bruchstelle des Gemeinsamen Lernens? . In B. Schimek, G. Kremsner, M. Proyer, R. Grubich, F. Paudel, & R. Grubich-Müller (Eds.), Grenzen.Gänge.Zwischen.Welten. Kontroversen - Entwicklungen – Perspektiven der Inklusionsforschung (pp. 165–172). Klinkhardt.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 39766
Kottmann, B. (2022). Inklusion, (k)eine ganz besondere Kunst?! Das Konstrukt “Sonderpädagogische Förderbedarf” (als eine Diagnose) zwischen Schutz und Stigma. In A. Brenne & M. Kaiser (Eds.), “Die Bildung Aller” - Kunstpädagogik und Inklusion (pp. 27–58). Fabrico.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 39716
Kottmann, B. (2022). Rezension des Buches  “Schulentwicklung Inklusion. Empirische Einzelfallstudie eines Schulentwicklungsprozesses” von Angelika Bengel. Zeitschrift für Grundschulforschung. https://doi.org/10.1007/s42278-022-00156-9
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 39734
Dexel, T., & Kottmann, B. (2022). Inklusive Diagnostik in der Schule. In C. Fischer & D. Rott (Eds.), Individuelle Förderung - Heterogenität und Handlungsperspektiven in der Schule (pp. 97–107). Waxmann/UTB: Münster.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 40672
Soleymani, M., Santamaria, I., & Schreier, P. J. (2022). Improper signaling for multicell MIMO RIS-assisted broadcast channels with I/Q imbalance. IEEE Transactions on Green Communications and Networking, 6(2), 723–738.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40669
Hasija, T., & Marrinan, T. (2022). A GLRT for estimating the number of correlated components in sample-poor mCCA. Proc. 30th European Signal Processing Conference (EUSIPCO), 2091–2095.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 30937
Hüsing, S., & Podworny, S. (2022). Computational Essays as an Approach for Reproducible Data Analysis in lower Secondary School. Proceedings of the IASE 2021 Satellite Conference. https://doi.org/10.52041/iase.zwwoh
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Book | LibreCat-ID: 40911
Drepper, L. (2022). Ebenen des Narrativen in Bildimpulsen und Erzähltexten : Eine empirische Studie über Wirkungspotentiale von Bildern auf schriftliche Erzählfähigkeiten in der Grundschule. Narr Verlag.
LibreCat
 

2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 40647
Mamedov, T., Schleicher, E., Schubert, M., Ehlert, T., & Kenig, E. Y. (2022). Liquid flow morphology investigation in structured packings for offshore applications using a novel flow imaging sensor. Jahrestreffen der ProcessNet Fachgruppen Fluidverfahrenstechnik und Hochdruckverfahrenstechnik, Frankfurt am Main.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 39564
Duschner, P. (2022). Die Huixian-Figuren: über materielle und immaterielle Aspekte einer Kunstfälschung. In P. Duschner, M. Silvestri, & M. Harnack (Eds.), Im-Materiell. Kulturerbe-Studien für Eva-Maria Seng zum 60. Geburtstag (pp. 105–119).
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41100
Schroeter-Wittke, H., & Kirsner, I. (2022). Man darf die Unterhaltung nicht den Feinden der Unterhaltung überlassen. In I. Kirsner & H. Schroeter-Wittke (Eds.), Pandemie im Film. Religiöse und ästhetische Transformationen in der Populärkultur (1st ed., pp. 35–53). Springer VS.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41101
Schroeter-Wittke, H. (2022). Gottesdienst feiern. In C. Hirschberg, M. Freudenberg, & U.-K. Plisch (Eds.), Handbuch Studierendenseelsorge. Gemeinden – Präsenz an der Hochschule – Perspektiven (1st ed., pp. 123–131). Vandenhoeck & Ruprecht.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41098
Schroeter-Wittke, H., & Janus, R. (2022). Einleitung. In R. Janus & H. Schroeter-Wittke (Eds.), Lust und Abgrund. Theologische und kulturwissenschaftliche Zugänge zum Begehren (pp. 1–6). Springer VS.
LibreCat
 

2022 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 41099
Schroeter-Wittke, H., & Kirsner, I. (Eds.). (2022). Pandemie im Film. Religiöse und ästhetische Transformationen in der Populärkultur (1st ed.). Springer VS.
LibreCat
 

2022 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 41097
Schroeter-Wittke, H., & Janus, R. (Eds.). (2022). Lust und Abgrund. Theologische und kulturwissenschaftliche Zugänge zum Begehren. Springer VS.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 41102
Schroeter-Wittke, H. (2022). Echt jetzt?! Fake und Wirklichkeiten. BRU-Magazin, 77, 2–7.
LibreCat
 

2022 | Misc | LibreCat-ID: 35775 | OA
Sureth-Sloane, C. (2022). Steuerreformen: Investitionsstimulus oder bloß heiße Luft? Wann steuerliche Verlustrückträge der Wirtschaft helfen können. VHB.
LibreCat | Download (ext.)
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 39981
Haller, M., & Gerlsbeck, S. (2022). Men in skintight pants? Changing body images of masculinity in between contemporary athletic and historically ethnic discourses. Carmen Dexl (Ed.): De/Constructing Masculinity?, Palgrave .
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 40984
Feng, Y., Schaefer, A., Hellman, A., Di, M., Härelind, H., Bauer, M., & Carlsson, P.-A. (2022). Synthesis and Characterization of Catalytically Active Au Core─Pd Shell Nanoparticles Supported on Alumina. Langmuir, 38(42), 12859–12870. https://doi.org/10.1021/acs.langmuir.2c01834
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 40993
Wissel, K., Bernardini, F., Oh, H., Vasala, S., Schoch, R., Blaschkowski, B., Glatzel, P., Bauer, M., Clemens, O., & Cano, A. (2022). Single-Layer T′ Nickelates: Synthesis of the La and Pr Members and Electronic Properties across the Rare-Earth Series. Chemistry of Materials, 34(16), 7201–7209. https://doi.org/10.1021/acs.chemmater.2c00726
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 40985
Moll, J., Naumann, R., Sorge, L., Förster, C., Gessner, N., Burkhardt, L., Ugur, N., Nuernberger, P., Seidel, W., Ramanan, C., Bauer, M., & Heinze, K. (2022). Pseudo‐Octahedral Iron(II) Complexes with Near‐Degenerate Charge Transfer and Ligand Field States at the Franck‐Condon Geometry. Chemistry – A European Journal, 28(57). https://doi.org/10.1002/chem.202201858
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 39979
Haller, M., Herrmann, A., Jun Kim, T., Kindinger, E., Mackert, N., Rose, L., Schorb, F., Tolasch, E., & Villa, P.-I. (2022). Fatshion. Fat Studies. Ein Glossar, Bielefeld.
LibreCat
 

2022 | Dissertation | LibreCat-ID: 41008
Dierks, P. (2022). Synthesis and characterization of multichromophoric iron(II) complexes as novel photosensitizers. https://doi.org/10.17619/UNIPB/1-1558
LibreCat | DOI
 

2022 | Dissertation | LibreCat-ID: 40518
Pöhler, A. (2022). Automatisierte dezentrale Produktionssteuerung für cyber-physische Produktionssysteme mit digitaler Repräsentation der Beschäftigten. LibreCat University. https://doi.org/10.17619/UNIPB/1-1642
LibreCat | Files available | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41148
Jacke, C., Venker, T., Roenneke, S., & Godlewsky, T. (2022). Hoffnung POP: Publizistisch-gestalterische Arbeits- und Lebensmodelle im postdigitalen Zeitalter unter Berücksichtigung der transformierenden Rahmenbedingungen. Drei beobachtend-teilnehmende Fallstudien vor dem Hintergrund einer gemeinsamen Forschungsperspektive. In ~Vibes – The IASPM D-A-CH Series. Volume No. 2: „Transformational POP: Transitions, Breaks, and Crises in Popular Music (Studies)”.
LibreCat | Download (ext.)
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41149
Jacke, C., & Devine, K. (2022). Sustainability, Solutionism, and the Problem of Music. Kyle Devine interviewed by Christoph Jacke. In ~Vibes – The IASPM D-A-CH Series. Volume No. 2: „Transformational POP: Transitions, Breaks, and Crises in Popular Music (Studies)”.
LibreCat | Download (ext.)
 

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed