Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
39949 Publications
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 52584
Rezat, S. (2024). Research on curriculum resources in mathematics education: a survey of the field. ZDM – Mathematics Education. https://doi.org/10.1007/s11858-024-01559-x
LibreCat
| DOI
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 51841 |
Barzel, B., Greefrath, G., Nagel, M., & Hoffmann, M. (2024). Digitalisierung als Chance für alle Prinzipien guten Unterrichts. mathematik lehren, 242, 42–47.
LibreCat
| Files available
| Download (ext.)
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 50554 |
Prediger, S., & Wessel, L. (2024). 31 Sprachbildung im berufsbezogenen Mathematikunterricht. In C. Efing & Z. Kalkavan-Aydin (Eds.), Berufs-und Fachsprache Deutsch in Wissenschaft und Praxis: Vol. Band 3 (pp. 363–372). DE GRUYTER.
LibreCat
| Download (ext.)
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 45444
Althaus, M., Müller, S. J. M., & Kundisch, D. (2024). What Price Culture? – A Taxonomy of the Admission Pricing Policy at Museums. International Journal of Cultural Policy, 30(3), 392–407. https://doi.org/10.1080/10286632.2023.2217198
LibreCat
| Files available
| DOI
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 53569
Nickerson, R. C., Varshney, U., Muntermann, J., & Kundisch, D. (n.d.). Hierarchical Taxonomies in Information Systems. Proceedings of Thirtieth Americas Conference on Information Systems (AMCIS). Thirtieth Americas Conference on Information Systems (AMCIS), Salt Lake City, USA.
LibreCat
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 53576
Gosmann, P. (2024). Virtuelle Ensembles. Große Musik in kleinen Kacheln mit der Acapella-App. Musik Und Unterricht, 155, 46–52.
LibreCat
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45778
Luchterhandt, L., Nellius, T., Beck, R., Dömer, R., Kneuper, P., Müller, W., & Sadiye, B. (2024). Implementation of Different Communication Structures for a Rocket Chip Based RISC-V Grid of Processing Cells. MBMV 2024 - 27. Workshop Methoden Und Beschreibungssprachen Zur Modellierung Und Verifikation von Schaltungen Und Systemen“. MBMV 2023 - 26. Workshop, Freiburg, , Germany, Freiburg.
LibreCat
| Files available
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 53579
Palomero Bernardo, P., Schmid, P., Bringmann, O., Iftekhar, M., Sadiye, B., Müller, W., Koch, A., Jentsch, E., Sauer, A., Feldner, I., & Ecker, W. (2024). A Scalable RISC-V Hardware Platform for Intelligent Sensor Processing. DATE 24 - Design Automation and Test in Europe.
LibreCat
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 53578
Hellmich, F., Hoya, F. K., Schulze, J. R., & Blumberg, E. (2024). Team-Teaching und Kompetenzen von Kindern im inklusiven naturwissenschaftlichen Sachunterricht. Vortrag auf der Tagung der Österreichischen Gesellschaft für Forschung und Entwicklung im Bildungswesen (ÖFEB). Thema: „Diversität diskursiv. Bildungswissenschaftliche Zugänge und pädagogische Perspektiven".
LibreCat
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 53550
Schulze, J. R., Blumberg, E., & Hellmich, F. (2024). Effekte eines universitären Kooperationstrainings auf inklusionsbezogene Selbstkonzepte von Lehramtsstudierenden. Vortrag auf der Tagung der Österreichischen Gesellschaft für Forschung und Entwicklung im Bildungswesen (ÖFEB). Thema: „Diversität diskursiv. Bildungswissenschaftliche Zugänge und pädagogische Perspektiven".
LibreCat
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 53549
Schulze, J. R., Blumberg, E., & Hellmich, F. (2024). Effekte eines universitären Lehrerkooperationstrainings auf die inklusionsbezogenen Selbstkonzepte angehender Lehrkräfte. Vortrag auf der 11. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF). Thema: „Bildung verstehen – Partizipation erreichen – Transfer gestalten“. .
LibreCat
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 53602
Schulze, J. R., Blumberg, E., & Hellmich, F. (2024). Effects of a collaborative teacher education on pre-service teachers’ inclusion-related self-concept. Oral Paper Presentation. EARLI SIG 15 Biennial Conference 2024 ‘Special Educational Needs’. “Neurodiversity in Education: Research and Practice”.
LibreCat
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 53551
Schulze, J. R., Blumberg, E., & Hellmich, F. (2024). Effects of University Teacher Collaboration Training on the Inclusion-Related Self-Concepts of Prospective Teachers. .
LibreCat
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 53603
Koppenborg, M., & Klingsieck, K. B. (2024). „Wir wollen mitreden!“ – Entwicklung und Validierung von Skalen zur Erfassung motivationaler Regulation bei der Teilnahme an Befragungen zur Evaluation des Studiums (SMR-Eval). Zeitschrift für Pädagogische Psychologie. https://doi.org/10.1024/1010-0652/a000381
LibreCat
| DOI
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 53611
Hoffmann, C., & Thommes, K. (2024). Can leaders motivate employees’ energy-efficient behavior with thoughtful communication? Journal of Environmental Economics and Management, Article 102990. https://doi.org/10.1016/j.jeem.2024.102990
LibreCat
| DOI
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 53612 |
Bloh, T., Homt, M., & Bloh, B. (2024). Das Praxissemester aus Referendar:innenperspektive – Forschende Grundhaltung zwischen erster und zweiter Ausbildungsphase. In J. Korte, D. Wittek, & J. Schröder (Eds.), Dokumentarische Professionalisierungsforschung bezogen auf das Lehramtsstudium (pp. 194–215). Verlag Julius Klinkhardt.
LibreCat
| Files available
| Download (ext.)
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 50747
Greil, S., Kaluza-Thiesen, E., Schulz, K. A., & Sureth-Sloane, C. (2024). Komplexität von Verrechnungspreisen und Tax Compliance: Einblicke in deutsche Unternehmen. Deutsches Steuerrecht, 62(17), 914–921.
LibreCat
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 53621
Dornbusch, D., Hanke, M., Tomm, E., Kielar, C., Grundmeier, G., Keller, A., & Fahmy, K. (2024). Cold denaturation of DNA origami nanostructures. Chemical Communications. https://doi.org/10.1039/d3cc05985e
LibreCat
| DOI
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 53200
Ozuna, E., & Steinhoff, L. (2024). “Look me in the eye, customer”: How do face-to-face interactions in peer-to-peer sharing economy services affect customers’ misbehavior concealment intentions? Journal of Business Research, 177, Article 114582. https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2024.114582
LibreCat
| DOI
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 34114
Haake, C.-J., & Schneider, M. (2024). Playing games with QCA: Measuring the explanatory power of single conditions with the Banzhaf index. Journal of International Management, 30(2).
LibreCat