Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
39949 Publications
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 52584
S. Rezat, “Research on curriculum resources in mathematics education: a survey of the field,” ZDM – Mathematics Education, 2024, doi: 10.1007/s11858-024-01559-x.
LibreCat
| DOI
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 51841 |
B. Barzel, G. Greefrath, M. Nagel, and M. Hoffmann, “Digitalisierung als Chance für alle Prinzipien guten Unterrichts,” mathematik lehren, vol. 242, pp. 42–47, 2024.
LibreCat
| Files available
| Download (ext.)
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 50554 |
S. Prediger and L. Wessel, “31 Sprachbildung im berufsbezogenen Mathematikunterricht.,” in Berufs-und Fachsprache Deutsch in Wissenschaft und Praxis, vol. Band 3, C. Efing and Z. Kalkavan-Aydin, Eds. Berlin: DE GRUYTER, 2024, pp. 363–372.
LibreCat
| Download (ext.)
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 45444
M. Althaus, S. J. M. Müller, and D. Kundisch, “What Price Culture? – A Taxonomy of the Admission Pricing Policy at Museums,” International Journal of Cultural Policy, vol. 30, no. 3, pp. 392–407, 2024, doi: 10.1080/10286632.2023.2217198.
LibreCat
| Files available
| DOI
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 53569
R. C. Nickerson, U. Varshney, J. Muntermann, and D. Kundisch, “Hierarchical Taxonomies in Information Systems,” presented at the Thirtieth Americas Conference on Information Systems (AMCIS), Salt Lake City, USA.
LibreCat
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 53576
P. Gosmann, “Virtuelle Ensembles. Große Musik in kleinen Kacheln mit der Acapella-App,” Musik und Unterricht, no. 155, pp. 46–52, 2024.
LibreCat
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45778
L. Luchterhandt et al., “Implementation of Different Communication Structures for a Rocket Chip Based RISC-V Grid of Processing Cells,” presented at the MBMV 2023 - 26. Workshop, Freiburg, , Germany, Freiburg, 2024.
LibreCat
| Files available
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 53579
P. Palomero Bernardo et al., “A Scalable RISC-V Hardware Platform for Intelligent Sensor Processing,” Valencia, Spain, 2024.
LibreCat
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 53578
F. Hellmich, F. K. Hoya, J. R. Schulze, and E. Blumberg, “ Team-Teaching und Kompetenzen von Kindern im inklusiven naturwissenschaftlichen Sachunterricht. Vortrag auf der Tagung der Österreichischen Gesellschaft für Forschung und Entwicklung im Bildungswesen (ÖFEB). Thema: „Diversität diskursiv. Bildungswissenschaftliche Zugänge und pädagogische Perspektiven".,” 2024.
LibreCat
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 53550
J. R. Schulze, E. Blumberg, and F. Hellmich, “Effekte eines universitären Kooperationstrainings auf inklusionsbezogene Selbstkonzepte von Lehramtsstudierenden. Vortrag auf der Tagung der Österreichischen Gesellschaft für Forschung und Entwicklung im Bildungswesen (ÖFEB). Thema: „Diversität diskursiv. Bildungswissenschaftliche Zugänge und pädagogische Perspektiven".,” 2024.
LibreCat
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 53549
J. R. Schulze, E. Blumberg, and F. Hellmich, “Effekte eines universitären Lehrerkooperationstrainings auf die inklusionsbezogenen Selbstkonzepte angehender Lehrkräfte. Vortrag auf der 11. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF). Thema: „Bildung verstehen – Partizipation erreichen – Transfer gestalten“. ,” 2024.
LibreCat
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 53602
J. R. Schulze, E. Blumberg, and F. Hellmich, “Effects of a collaborative teacher education on pre-service teachers’ inclusion-related self-concept. Oral Paper Presentation. EARLI SIG 15 Biennial Conference 2024 ‘Special Educational Needs’. ‘Neurodiversity in Education: Research and Practice’.,” 2024.
LibreCat
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 53551
J. R. Schulze, E. Blumberg, and F. Hellmich, “Effects of University Teacher Collaboration Training on the Inclusion-Related Self-Concepts of Prospective Teachers. ,” 2024.
LibreCat
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 53603
M. Koppenborg and K. B. Klingsieck, “„Wir wollen mitreden!“ – Entwicklung und Validierung von Skalen zur Erfassung motivationaler Regulation bei der Teilnahme an Befragungen zur Evaluation des Studiums (SMR-Eval),” Zeitschrift für Pädagogische Psychologie, 2024, doi: 10.1024/1010-0652/a000381.
LibreCat
| DOI
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 53611
C. Hoffmann and K. Thommes, “Can leaders motivate employees’ energy-efficient behavior with thoughtful communication?,” Journal of Environmental Economics and Management, Art. no. 102990, 2024, doi: 10.1016/j.jeem.2024.102990.
LibreCat
| DOI
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 53612 |
T. Bloh, M. Homt, and B. Bloh, “Das Praxissemester aus Referendar:innenperspektive – Forschende Grundhaltung zwischen erster und zweiter Ausbildungsphase,” in Dokumentarische Professionalisierungsforschung bezogen auf das Lehramtsstudium, J. Korte, D. Wittek, and J. Schröder, Eds. Bad Heilbrunn: Verlag Julius Klinkhardt, 2024, pp. 194–215.
LibreCat
| Files available
| Download (ext.)
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 50747
S. Greil, E. Kaluza-Thiesen, K. A. Schulz, and C. Sureth-Sloane, “Komplexität von Verrechnungspreisen und Tax Compliance: Einblicke in deutsche Unternehmen,” Deutsches Steuerrecht, vol. 62, no. 17, pp. 914–921, 2024.
LibreCat
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 53621
D. Dornbusch et al., “Cold denaturation of DNA origami nanostructures,” Chemical Communications, 2024, doi: 10.1039/d3cc05985e.
LibreCat
| DOI
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 53200
E. Ozuna and L. Steinhoff, “‘Look me in the eye, customer’: How do face-to-face interactions in peer-to-peer sharing economy services affect customers’ misbehavior concealment intentions?,” Journal of Business Research, vol. 177, Art. no. 114582, 2024, doi: 10.1016/j.jbusres.2024.114582.
LibreCat
| DOI
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 34114
C.-J. Haake and M. Schneider, “Playing games with QCA: Measuring the explanatory power of single conditions with the Banzhaf index,” Journal of International Management, vol. 30, no. 2, 2024.
LibreCat