Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
42845 Publications
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 56288
Schmöckel, S. (2024). Die Culture Quest – Studierende entdecken die Fachwelt(en) ihres Studiums. TURN Conference, Berlin.
LibreCat
2024 | Report | LibreCat-ID: 61903
Diekmann, I., & Janzen, O. (2024). Zwischen Pauschalisierung und Differenzierung: Einstellungen gegenüber Muslim*innen und dem Islam in Deutschland. Bertelsmann Stiftung. https://doi.org/10.11586/2024084
LibreCat
| DOI
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 61902
Diekmann, I. (2024). Ökologische Verantwortung für zukünftige Generationen. Vielfalt Leben - Gesellschaft Gestalten.
LibreCat
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 61900
Janzen, O., Diekmann, I., Tsolak, D., & Salentin, K. (2024). Do Guided Mosque Tours Alleviate the Prejudice of Non-Muslims against Islam and Muslims? Evidence from a Quasi-Experimental Panel Study from Germany. Zeitschrift Für Religion, Gesellschaft Und Politik, 8(1), 129–159. https://doi.org/10.1007/s41682-023-00161-4
LibreCat
| DOI
2024 | Report | LibreCat-ID: 61904
Diekmann, I., Bilecen, B., & Faist, T. (2024). Loneliness among International Chinese Students in Germany: Exploring the Role of Personal Networks and Experienced Discrimination (Vol. 182). Centre on Migration, Citizenship and Development (COMCAD), Fakultät für Soziologie, Universität Bielefeld.
LibreCat
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 56840 |
Schmitt, M. (2024). Digitalisierung und Umwelt – eine verflochtene Digitalgeschichte der Gegenwart im Angesicht des Klimawandels.
LibreCat
| Download (ext.)
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 61901
Diekmann, I. (2024). Conference report “Why Muslims? Current Scientific Observations and Challenges on Anti- Muslim Attitudes and Racism.” #IKGScienceBlog.
LibreCat
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 52511 |
Schmitt, M. (2024). Die Vorgeschichte der „sozialen Medien“. Über die Träume digitaler Vergemeinschaftung und freier Kommunikation. In Bundeszentrale für politische Bildung (Ed.), Soziale Medien – wie sie wurden, was sie sind . Bundeszentrale für politische Bildung.
LibreCat
| Download (ext.)
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 61868
Jonas-Ahrend, G. (2024). Vocational Teacher Education in a “COVID-19 Semester.” In A Pedagogical View of the COVID-19 Pandemic. BRILL. https://doi.org/10.1163/9789004710146_009
LibreCat
| DOI
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 55635
Hartung, O. (2024). Geschichtskulturen im digitalen Wandel? – Zu den Gründen und Zielen dieses Bandes. In O. Hartung, A. Krebs, & J. Meyer-Hamme (Eds.), Geschichtskulturen im digitalen Wandel? (1st ed., pp. 9–32). Wochenschau Verlag.
LibreCat
| Files available
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 50073
Hartung, O. (2024). Historisches Lernen in einer ‚(Geschichts-)Kultur der Digitalität‘? In O. Hartung, A. Krebs, & J. Meyer-Hamme (Eds.), Geschichtskulturen im digitalen Wandel? (1st ed., pp. 152–155). Wochenschau Verlag.
LibreCat
| Files available
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 62025 |
Rozo Vasquez, J., Kanagarajah, H., Arian, B., Kersting, L., Homberg, W., Trächtler, A., & Walther, F. (2024). Barkhausen Noise‐ and Eddy Current‐Based Measurements for Online Detection of Deformation‐Induced Martensite During Flow Forming of Metastable Austenitic Steel <scp>AISI 304L</scp>. Engineering Reports, 7(1), Article e13070. https://doi.org/10.1002/eng2.13070
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Report | LibreCat-ID: 62049
Behler, F. (2024). ‘Cultural Studies – The Role and Relevance of History’: 17. Weiterbildungsseminar der Deutschen Gesellschaft für das Studium Britischer Kulturen.
LibreCat
| Download (ext.)
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 62053 |
Rozo Vasquez, J., Kanagarajah, H., Arian, B., Kersting, L., Homberg, W., Trächtler, A., & Walther, F. (2024). Barkhausen Noise‐ and Eddy Current‐Based Measurements for Online Detection of Deformation‐Induced Martensite During Flow Forming of Metastable Austenitic Steel <scp>AISI 304L</scp>. Engineering Reports, 7(1), Article e13070. https://doi.org/10.1002/eng2.13070
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 62050
Reckmann, E., & Temmen, K. (2024). Gelingensbedingungen non-formalen Lernens an außerschulischen Lernorten – Eine qualitative Interviewstudie mit Workshop-Moderator*innen. 11. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung - GEBF, Potsdam.
LibreCat
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 62047
Reckmann, E., & Temmen, K. (2024). Erste Ergebnisse aus einer Interviewstudie mit Workshop-Moderierenden mobiler Schülerlaborangebote an außerschulischen Lernorten. GDSU-Jahrestagung, Hannover.
LibreCat
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 62052
Reckmann, E., Blomberg, T., & Temmen, K. (2024). „Das ist genau das richtige Setting“ ‒ Zusammen lehren und lernen im MINT-Cluster MINT4.OWL. 9. JOTED Technikdidaktik-Symposium, München.
LibreCat
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 55384 |
Schröer, F., Schemel, N., Osnabrügge, M., Schneider, L., & Tenberge, C. (n.d.). Learning to Teach and Teaching to Learn about Robotics at primary level - Professionalization for inclusive technology education integrating Theory and Practice. Design and Technology Education: An International Journal, 29(1).
LibreCat
| Download (ext.)
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 62067 |
Meyer, M., Kenter, T., Petrica, L., O’Brien, K., Blott, M., & Plessl, C. (2024). Optimizing Communication for Latency Sensitive HPC Applications on up to 48 FPGAs Using ACCL. In Lecture Notes in Computer Science. Springer Nature Switzerland. https://doi.org/10.1007/978-3-031-69766-1_9
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56604 |
Van Hirtum, L., De Causmaecker, P., Goemaere, J., Kenter, T., Riebler, H., Lass, M., & Plessl, C. (2024). A Computation of the Ninth Dedekind Number Using FPGA Supercomputing. ACM Transactions on Reconfigurable Technology and Systems, 17(3), 1–28. https://doi.org/10.1145/3674147
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)