Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

43432 Publications


2024 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 55868 | OA
Adolphi, R., Hahn, S., & Kettner, M. (Eds.). (2024). Philosophische Digitalisierungsforschung  Verantwortung, Verständigung, Vernunft, Macht. transcript.
LibreCat | Download (ext.)
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 48486 | OA
Kurock, R., Teichert, J., Meister, D. M., Gerhardts, L., Buhl, H. M., & Bonanati, S. (2024). A mixed‐methods study of the quality of parental support during adolescents’ information‐related Internet use as a co‐construction process. Journal of Adolescence, 96(3), 566–579. http://dx.doi.org/10.1002/jad.12264
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 60478
Weiler, D. C., Burde, J.-P., Große-Heilmann, R. I., Lachner, A., Riese, J., & Schubatzky, T. (2024). Evaluation of a university seminar on the use of digital media in the physics classroom. Journal of Physics: Conference Series, 2750(1), 012041. https://doi.org/10.1088/1742-6596/2750/1/012041
LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 60479
Bewersdorff, A., & Weiler, D. C. (2024). Unveiling damped spring pendulum dynamics and constants through smartphone-integrated LiDAR sensors. The Physics Teacher, 62(3), 230–231. https://doi.org/10.1119/5.0188279
LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 60480
Wagner, S., Sibley, L., Weiler, D. C., Burde, J.-P., Scheiter, K., & Lachner, A. (2024). The more, the better? Learning with feedback and instruction. Learning and Instruction, 89, 101844. https://doi.org/10.1016/j.learninstruc.2023.101844
LibreCat | DOI
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 60521
Daniel-Söltenfuß, D. (2024). Transfer als Transport? Einordnung vorläufiger Forschungsergebnisse zur Gestaltung von Transferprozessen im Kontext von Innovationsprogrammen am Beispiel InnoVET. Sektionstagung Berufs- und Wirtschaftspädagogik, Dresden.
LibreCat
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 57593
Quast, J. (2024). Zwischen Dethematisierung und Demonetarisierung  Der Holocaust in Darstellungen von NS  und Zweitem Weltkrieg auf YouTube. Zeitschrift für Genozidforschung, 22(2), 264–291.
LibreCat
 

2024 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 58692
Alpsancar, S. (Ed.). (2024). Der Sog des Neuen und der Schock des Alten Jahrbuch Technikphilosophie 2024 : Vol. 10. Jahrgang. Nomos.
LibreCat
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 53096
Arns, R. (2024). The role of phenylnitrene in the formation of polycyclic aromatic nitrogen containing hydrocarbons. Bunsentagung 2024, Aachen.
LibreCat | Files available
 

2024 | Misc | LibreCat-ID: 60546
Kraft, K. (2024). Mit Kleidung lügen. Über Vestimentäres und Modisches im Vormärz: Vol. S. 89-105. Alltagskultur im Vormärz, Jahrbuch 2024, 30. Jg, Forum Vormärz Forschung.
LibreCat
 

2024 | Misc | LibreCat-ID: 60547
Kraft, K., & Haase, B. (2024). Zur Mode im deutschen Kulturraum. Materialien, Textilien, Texte. .
LibreCat
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 60553
Hoener, M., Bierkandt, T., Shaqiri, S., & Kasper, T. (2024). N2O oxidized combustion of ethylene: Detailed laminar flame structure and the significance of oxidizer decomposition kinetics for modeling. Proceedings of the Combustion Institute, 40(1–4), Article 105683. https://doi.org/10.1016/j.proci.2024.105683
LibreCat | DOI
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 60569
Dettelbach, A., & Häsel-Weide, U. (2024). Operative Beziehungen erkennen, beschreiben und nutzen - Initiierung von Lernprozessen unter Einbeziehung der App “Rechenfeld.” In C. Bierbrauer, S. Ladel, & M. Platz (Eds.), Förderung prozessbezogener Kompetenzen mit digitalen Medien. Mit mathematischen Objekten und Werkzeugen arbeiten. (1st ed., pp. 182–198). WTM - Verlag für wissenschaftliche Texte und Medien. https://doi.org/10.37626/GA9783959873246.0
LibreCat | DOI
 

2024 | Dissertation | LibreCat-ID: 58978
Scheiwe, L. (2024). Accents of English in English language teaching in Germany: a corpus-phonological approach to textbook analysis. LibreCat University. https://doi.org/10.17619/UNIPB/1-2181
LibreCat | DOI
 

2024 | Book | LibreCat-ID: 54545
Müller, V., & Gries, T. (2024). Ideology and the Microfoundations of Conflict. Oxford University PressNew York. https://doi.org/10.1093/oso/9780197670187.001.0001
LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 60223
Koppius, S. N. (2024). Interdisciplinary collaboration in vocational education and training (VET). Opportunities and challenges for business and technical teachers. Book of Abstracts, 60–61.
LibreCat
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 60275
Koppius, S. N. (2024). Implementierung interdisziplinärer Kompetenzen in die berufliche Bildung: Herausforderungen für kaufmännische und gewerblich-technische Berufsschullehrer: innen - Ein DBR-Forschungsansatz. Jahrestagung der Sektion der Berufs- und Wirtschaftspädagogik der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaften, Dresden.
LibreCat
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 60274
Koppius, S. N. (2024). Interdisciplinary Collaboration in Vocational Education and Training (VET): Opportunities and Challenges for Business and Technical Teachers. ECER 2024 - European Conference on Educatinal Research, Nicosia (Cypres).
LibreCat
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 60237
Koppius, S. N. (2024). Der kaufmännisch-gewerblich-technische Diskurs zur Gestaltung von kooperativen Lehr-/ Lernarrangements - Einblicke aus einem Forschungsportfolio. 7. Trilaterales Doktorandenseminar, BiBB.
LibreCat
 

2024 | Report | LibreCat-ID: 60224
Koppius, S. N., Schäfers, J., & Schuba, K. (2024). Die Ausbildung von morgen gestalten: Mit 5G und für 5G.
LibreCat | Files available
 

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed