Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

43432 Publications


2024 | Book Review | LibreCat-ID: 58161 | OA
Peckhaus, V. (2024). De Risi, Vincenco, “The Direction-Theory of Parallels: Geometry in the Age of Kant”, in: Karine Chemla et al. (eds.), The Richness of the History of Mathematics. A Tribute to Jeremy Gray (Archimedes 66), Cham: Springer 2023, 511–536. . In zbMATH Open, Zbl. 07931561.
LibreCat | Download (ext.)
 

2024 | Book Review | LibreCat-ID: 57800
Peckhaus, V. (2024). [126] Servati, Michel, “Symbolism in Boole. Its Inability to be Interpreted”, in Logic in Question, ed. by Jean Béziau et al., Birkhäuser/Springer: Cham 2022 (Studies in Universal Logic), 79–96. . In Mathematical Reviews, MR4719646.
LibreCat | Download (ext.)
 

2024 | Book Review | LibreCat-ID: 56263
Peckhaus, V. (2024). Floyd, Juliet, “Truth in Russell, Early Wittgenstein and Gödel”, in: Fritz Stadler (ed.), Wittgenstein and the Vienna Circle, Springer: Cham 2023 (Vienna Circle Yearbook, 28), 179–208. . In Mathematical Reviews, MR4572656.
LibreCat | Download (ext.)
 

2024 | Book Review | LibreCat-ID: 55195 | OA
Peckhaus, V. (2024). Volkert, Klaus, „Drei mathematische Freunde über Poincaré“, Philosophia Scientiæ 27.3 (2023), 129–159. In zbMATH Open, ZBl. 07828598.
LibreCat | Download (ext.)
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 57893 | OA
Junker, A., Timmermann, J., & Trächtler, A. (2024). Adaptive Data‐Driven Models in Port‐Hamiltonian Form for Control Design. PAMM, 25(1). https://doi.org/10.1002/pamm.202400154
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 59051
Götte, R.-S., & Timmermann, J. (2024). Online Learning With Joint State and Model Estimation. PAMM, 25(1). https://doi.org/10.1002/pamm.202400080
LibreCat | DOI
 

2024 | Misc | LibreCat-ID: 61115
Peckhaus, V. (2024). Fotografie: „Aristoteles am Apothekenerker des Rathauses in Lemgo“, in: Volker Peckhaus und Sebastian Luft: Philosophische Übergänge. Die Abschiedsvorlesung von Volker Peckhaus und die Antrittsvorlesung von Sebastian Luft im Oktober 2023, hg. v. Vanessa Albus, Universität Paderborn: Paderborn (PUR #163), 39. Universität Paderborn.
LibreCat
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 54459
Knorr, L., Schlosser, F., Horstmann, N., Divkovic, D., & Meschede, H. (2024). Flexible operation and integration of high-temperature heat pumps using large temperature glides. Applied Energy, 368, Article 123417. https://doi.org/10.1016/j.apenergy.2024.123417
LibreCat | DOI
 

2024 | Misc | LibreCat-ID: 61114
Peckhaus, V. (2024). Fotografie: „Ratio an der Lateinschule in Alfeld“, in: Volker Peckhaus und Sebastian Luft: Philosophische Übergänge. Die Abschiedsvorlesung von Volker Peckhaus und die Antrittsvorlesung von Sebastian Luft im Oktober 2023, hg. v. Vanessa Albus, Universität Paderborn: Paderborn (PUR #163), 34–35. Universität Paderborn.
LibreCat
 

2024 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 17752
Peckhaus, V. (n.d.). Zermelo . In Historische Kommission bei der Bayerischen Akademie der Wissenschaften (Ed.), Neue Deutsche Biographie, Bd. 28: Wettstein - Zwoch (pp. 659–660). Duncker & Humblot.
LibreCat
 

2024 | Book Review | LibreCat-ID: 58263
Peckhaus, V. (2024). Schmidt, Gunther, Mathematik als Wissenschaft in der Gesellschaft. Historische Äußerungen und aktuelle Anregungen, Springer Spektrum: Berlin 2023, xiii, 263 S. . In zbMATH Open, Zbl. 07782971.
LibreCat | Download (ext.)
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 58554
Berndt, A., & Münzmay, A. (2024). Digitale Interpretationsedition und Filmmusikedition als multimodale Schwestern – Gemeinsame Herausforderungen und Lösungsansätze. Edition von Filmmusik: Herausforderungen der Multimedialität, Frankfurt am Main.
LibreCat
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 58552
Berndt, A., Vollmer, F., & Münzmay, A. (2024). Multi-Modal Data Networks in Music: Thoughts on a Digital Performance Edition and its Potential for Ethnomusicology. {Diskografentag: International Conference on Recorded Music}.
LibreCat
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 58551
Berndt, A., Münzmay, A., & Vollmer, F. (2024). Multi-Modal Data Networks in Music: Thoughts on a Digital Performance Edition. {DAGA 2024 – 50. Jahrestagung Für Akustik}.
LibreCat
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 55637
Kostan, A., Olschar, S., Simko, L., & Acar, Y. (2024). Exploring digital security and privacy in relative poverty in Germany through qualitative interviews. In D. Balzarotti & W. Xu (Eds.), 33rd USENIX Security Symposium, USENIX Security 2024, Philadelphia, PA, USA, August 14-16, 2024. USENIX Association.
LibreCat
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 59581
Häsel-Weide, U., & Nührenbörger, M. (2024). Praktiken der Förderung im inklusiven Mathematikunterricht. In P. Ebers, F. Rösken, B. Barzel, A. Büchter, F. Schacht, & P. Scherer (Eds.), Beiträge zum Mathematikuntericht 2024. 57. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik (pp. 207–210). https://doi.ohttps://doi.org/10.37626/GA9783959872782.0 rg/10.37626/GA9783959872782.0
LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 50009 | OA
Karsten, A. (2024). Voices in Dialogue: Taking Polyphony in Academic Writing Seriously. Written Communication, 41(1), 6–36. https://doi.org/10.1177/07410883231207104
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 61166
Dahl, S., & Aschebrock, K. (2024). Forschungsverbund Kinder- und Jugendsport NRW – Transferformate für den Dialog zwischen Wissenschaft und Gesellschaft. In N. Neuber (Ed.), Wissenstransfer in der Sportpädagogik (Vol. 34, pp. 153–170). Springer Fachmedien Wiesbaden. https://doi.org/10.1007/978-3-658-43622-3_10
LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 61172
Coy, S., Czumaj, A., Scheideler, C., Schneider, P., & Werthmann, J. (2024). Routing Schemes for Hybrid Communication Networks. Theoretical Computer Science, 985, Article 114352. https://doi.org/10.1016/j.tcs.2023.114352
LibreCat | DOI
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 61163
Herzig, B., & Losch, D. (2024). Informatische Literalität und Medienbildung im Handeln von Lehrkräften. In A. Gräf, S. Helling, D. Losch, T. Polcik, P. Rojahn, & S. Wendland (Eds.), Fragmentierung in der Lehrkräftebildung - Das Lehramtsstudium im Spannungsfeld von Professionsorientierung, Bildungstheorie und (Fach-)Wissenschaft (1st ed., Vol. 1, pp. 289–316). Nomos Verlagsgesellschaft mbH & Co.KG.
LibreCat
 

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed