Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
41340 Publications
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 51747
de Gruisbourne, Birte, and Christian Schulz. “A Healing Media System of Care - Cancer Diaries and Social Media.” Audiovisual Healing and Reparation: Recuperative Affect of Mediation, edited by Özgür Çiçek and Özlem Savaş, 1st ed., Routledge, 2025, pp. 111–24, doi:https://doi.org/10.4324/9781032647425.
LibreCat
| DOI
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 59739
Herzig, Bardo. “Digitale Medien in der Lehrer-Schüler-Interaktion.” Lehrer-Schüler-Interaktion. Inhaltsfelder, Forschungsperspektiven und methodische Zugänge , edited by Martin K. W. Schweer, 4th ed., Springer VS, 2025, pp. 481–500.
LibreCat
2025 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 59741
Scharlau, Ingrid, et al., editors. Psychologiedidaktik an allgemeinbildenden und beruflichen Schulen. Springer Berlin Heidelberg, 2025, doi:10.1007/978-3-662-69481-7.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 59728
Lenz, Sarah. “Sustainability, Climate Change and Convention Theory.” Handbook of Economics and Sociology of Conventions, 2025.
LibreCat
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 51748
Schulz, Christian. “In Likes We Trust oder die unmögliche Möglichkeit vom Like als Gabe zu sprechen.” Populäre Artikulationen – Artikulationen des Populären, edited by Günter Koch and André Rottgeri , Schüren, 2025, pp. 215–44.
LibreCat
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 59745
Tumat, Antje. “„The folk songs of America“ und „complex female characters on stage“: Musikgeschichtliche Wendepunkte in den Komponistinnenbiografien von Florence Price and Mizzy Mazzoli.” her:voice. Komponistinnenfestival 2024, edited by Merle Fahrholz and Melanie Unseld, Hollitzer, 2025, pp. 103–09.
LibreCat
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 59747
Schulz, Christian. “Das Imaginäre der Plattformen: Soziale Medien als Infrastrukturen der Anerkennung.” Tausend Plattformen: Plattformforschung nach dem Digital Services Act, edited by Jennifer Eickelmann et al., Büchner Verlag.
LibreCat
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 59749
Balke, Stefan, et al. “ChoraleBricks: A Modular Multitrack Dataset for Wind Music Research.” Transactions of the International Society for Music Information Retrieval, vol. 8, no. 1, Ubiquity Press, Ltd., 2025, pp. 39–54, doi:10.5334/tismir.252.
LibreCat
| DOI
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 59748
Grothe, T., et al. “Detmold Interactive Musical Instrument Timbre Explorer (DmITE)—a Web Application for Experiental Learning in Musical Acoustics.” {DAS/DAGA 2025 – 51st Annual Meeting on Acoustics}, 2025.
LibreCat
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 59750
Mauro, D. ~A., and A. Berndt. “Automatic Rendering of Ramati’s Ludus Musicalis Scores.” {22nd Sound and Music Computing Conf.\ (SMC 2025), Auditory Landscapes}, 2025.
LibreCat
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 59754
Scharlau, Ingrid, and Andreas Seifert. “Empirische Methoden der psychologiedidaktischen Forschung.” Psychologiedidaktik an allgemeinbildenden und beruflichen Schulen: Ein Lehrbuch mit Unterrichtsmaterialien, edited by Ingrid Scharlau et al., Springer Nature, 2025, pp. 339–65.
LibreCat
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 59752
Scharlau, Ingrid, et al. “Psychologiedidaktik Durch Analyse von Kommunikation.” Psychologiedidaktik an Allgemeinbildenden Und Beruflichen Schulen: Ein Lehrbuch Mit Unterrichtsmaterialien, edited by Ingrid Scharlau et al., Springer Nature, 2025, pp. 89–118.
LibreCat
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 59742
Scharlau, Ingrid, and Tobias Jenert. “Didaktische Überlegungen in der Psychologie.” Psychologiedidaktik an allgemeinbildenden und beruflichen Schulen: Ein Lehrbuch mit Unterrichtsmaterialien, edited by Ingrid Scharlau et al., Springer Nature, 2025, pp. 1–17.
LibreCat
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 59753
Scharlau, Ingrid, and Schreiber Christine. “Schreiben im Psychologieunterricht unterstützen.” Psychologiedidaktik an allgemeinbildenden und beruflichen Schulen: Ein Lehrbuch mit Unterrichtsmaterialien, edited by Ingrid Scharlau et al., Springer Nature, 2025, pp. 271–300.
LibreCat
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 59751
Berndt, A. “Deconstruction – Recombination – Order: Ein Kurzer Werkstattbericht.” {Forum of the Cultural Research Data Academy: “Music – Media – Cultural Heritage: Intersections between Data, Research and Infrastructure”}, 2025.
LibreCat
2025 | Preprint | LibreCat-ID: 53805 |

Offen, Christian. Machine Learning of Continuous and Discrete Variational ODEs with Convergence Guarantee and Uncertainty Quantification.
LibreCat
| Files available
| arXiv
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 59755
Peters, Tobias Martin, and Ingrid Scharlau. “Interacting with Fallible AI: Is Distrust Helpful When Receiving AI Misclassifications?” Frontiers in Psychology, vol. 16, doi:10.3389/fpsyg.2025.1574809.
LibreCat
| DOI
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 59756
Visser, Roel, et al. “Trust, Distrust, and Appropriate Reliance in (X)AI: A Conceptual Clarification of User Trust and Survey of Its Empirical Evaluation.” Cognitive Systems Research, 101357, Elsevier BV, doi:10.1016/j.cogsys.2025.101357.
LibreCat
| DOI
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 59760
Grössl, Johannes. “From One to Three? The Viability of Emergent Social Trinitarianism.” Engaging Nicene Trinitarianism. Historical Analysis, Theological Exploration, and Contemporary Relevance, edited by Matthias Grebe et al., T&T Clark, pp. 143–55.
LibreCat
| Download (ext.)
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 59788
Prikoszovits, Matthias. “Zur Lehrkräftegelenkten Digitalisierung Fachsprachlich Orientierten DaF-Unterrichtsmaterials.” Digitale Lehr-/Lernressourcen Und Digitale Kompetenz. Forschung Aus Dem Hochschulkontext., edited by Diana Feick and Katrin Biebighäuser, vol. 21, Erich Schmidt, 2025, pp. 43–68.
LibreCat