Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

40696 Publications


2023 | Report | LibreCat-ID: 49549 | OA
S. Harst, D. Schanz, F. Siegel, and C. Sureth-Sloane, 2022 Global MNC Tax Complexity Survey. TRR 266 Accounting for Transparency, 2023.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 57330
D. Leite, I. Škrjanc, S. Blažič, A. Zdešar, and F. Gomide, “Interval incremental learning of interval data streams and application to vehicle tracking,” Information Sciences, vol. 630, pp. 1–22, 2023, doi: 10.1016/j.ins.2023.02.027.
LibreCat | DOI
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 57331
D. Leite and F. Gomide, “Data Driven Fuzzy and Neural Dynamic Systems Modeling,” 2023, doi: 10.1109/icmlc58545.2023.10327983.
LibreCat | DOI
 

2023 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 57633
M. Kampshoff, B. Kleiner, and A. Langer, Eds., Trans* und Inter*Geschlechtlichkeit in Erziehung und Bildung., vol. 19. Opladen: Barbara Budrich, 2023.
LibreCat | Download (ext.)
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 51209
J. M. Hanselle, J. Kornowicz, S. Heid, K. Thommes, and E. Hüllermeier, “Comparing Humans and Algorithms in Feature Ranking: A Case-Study in the Medical Domain,” in LWDA’23: Learning, Knowledge, Data, Analysis. , 2023.
LibreCat | Download (ext.)
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57665
M. Kampshoff, B. Kleiner, and A. Langer, “Trans*- und Inter*Geschlechtlichkeit in Erziehung und Bildung,” in Trans* und Inter*Geschlechtlichkeit in Erziehung und Bildung. Jahrbuch Erziehungswissenschaftliche Geschlechterforschung , vol. 19, M. Kampshoff, B. Kleiner, and A. Langer, Eds. Opladen: Verlag Barbara Budrich, 2023, pp. 9–22.
LibreCat | DOI
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57666
A. Langer, “Wohnungslosigkeit von Frauen in informellen Drogen- und Sex-Ökonomien,” in Handbuch Wohnungs- und Obdachlosigkeit, D. Borstel, J. Brückmann, L. Nübold, B. Püttner, and T. Sonnenberg, Eds. Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden, 2023.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 57677
D. Deutsch, C. Buchholz, V. Zolatanosha, K. D. Jöns, and D. Reuter, “Telecom C-band photon emission from (In,Ga)As quantum dots generated by filling nanoholes in In0.52Al0.48As layers,” AIP Advances, vol. 13, no. 5, 2023, doi: 10.1063/5.0147281.
LibreCat | DOI
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 57679
M. Scholz and L. Gabriel, “Ein praxisorientiertes Zusammenspiel von Psychomotorik und Tanzimprovisation,” sportpädagogik, vol. 47, no. 2, pp. 26–31, 2023.
LibreCat
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 57692
L. Gabriel and H. Teubert, “Tanzen, Rhythmus, Darstellen. Die große Spielesammlung,” Wimasu, 2023.
LibreCat
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 46780
L. Sennefelder and H. Meier, “Förderung einer Vertrauenskultur als Baustein im Gesundheitsmanagement? Ein erlebnispädagogisch orientiertes Konzept für Verwaltungsorganisationen,” 2023.
LibreCat
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 52859
I. de Camargo e Souza Câmara and A.-Y. Turhan, “Deciding Subsumption in Defeasible 𝓔𝓛𝓘⊥ with Typicality Models,” in Logics in Artificial Intelligence, Cham: Springer Nature Switzerland, 2023.
LibreCat | DOI
 

2023 | Book Review | LibreCat-ID: 49206 | OA
B. Flath, “Ästhetik digitaler Medien. Aktuelle Perspektiven ,” mediendiskurs 17, vol. 106. 2023.
LibreCat | Download (ext.)
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45398
C. Kulgemeyer, F. G. Sterzing, and M. Hörnlein, “Von der ‘Shallowing Hypothese’ zur ‘Illusion of Understanding’ -wie wirken Erklärvideos und Lehrbuchtexte auf Wissen und Verstehensillusion?” Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik (GDCP), 2023.
LibreCat | Files available
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45399
M. Hörnlein and C. Kulgemeyer, “‘Aus Erklärvideos lernt man nur oberflächlich’ - oder erwirbt man auch Konzeptwissen?” Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik (GDCP), 2023.
LibreCat | Files available
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45277
C. Kulgemeyer, F. G. Sterzing, and M. Hörnlein, “Aus Erklärvideos lernen,” in Digital Physik unterrichten. Grundlagen, Impulse, Perspektiven, T. Wilhelm, Ed. Hannover: Klett Kallmeyer, 2023, pp. 230–244.
LibreCat
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 37613 | OA
H. Peeters, S. Habig, and S. Fechner, “Does augmented reality help to understand chemical phenomena during hands-on experiments?–Implications for cognitive load and learning,” Multimodal Technologies and Interaction, vol. 7, no. 2, Art. no. 9, 2023, doi: 10.3390/mti7020009.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 52718
R. Büker, T. Jenert, and M. Fahrbach, “Vorstellung eines Trainings zur Förderung des selbstregulierten unternehmerischen Lernens in der Entrepreneurship-Education.,” presented at the Jahrestagung der Sektion Berufs- und Wirtschaftspädagogik der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft, Flensburg, 2023.
LibreCat
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 45997 | OA
O. Hartung, “Sprachlichkeit des Geschichtslernens. Fachliche Grundlagen, Sprachgebrauch und Ansätze fachintegrierter Spracharbeit,” Beiträge zur Lehrerinnen- und Lehrerbildung, vol. 41, no. 2, pp. 231–241, 2023, doi: https://doi.org/10.36950/bzl.41.2.2023.10346.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 52720
T. Jenert and R. Büker, “Designing Self-Regulation interventions for different target groups in Entrepreneurship Education ,” presented at the EARLI biennial conference, Thessaloniki, 2023.
LibreCat
 

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: IEEE

Export / Embed