Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

37835 Publications


2022 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 51662
E. Keksel and S. Ponusamy, Untersuchung eines neuen dynamischen- mechanischen Partikelverrundungsprozesses (Studienarbeit). Paderborn University, 2022.
LibreCat
 

2022 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 51664
A. Almohammad and S. Ponusamy, Untersuchung der Polymer-Zerkleinerung in einer Kryo-Prallmühle (Studienarbeit). Paderborn University, 2022.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 52410
A. Schlüter, M. Gonovese, and P. Fragiacomo, “Vorbereiten auf eine nachhaltige Mobilität,” in Sustainable and Smart Energy Systems for Europe´s Cities and Rural Areas, A. Schlüter and J. Bernabé-Moreno, Eds. Hanser-Verlag , 2022.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44661
B. Eickelmann, R. Lorenz, M. Endberg, and M. Domke, “Digitalisierungsbezogene Fortbildung und professionelle Lerngelegenheiten von Lehrpersonen der Sekundarstufe I in Deutschland und im Bundesländervergleich,” in Schule digital – der Länderindikator 2021. Lehren und Lernen mit digitalen Medien in der Sekundarstufe I in Deutschland im Bundesländervergleich und im Trend seit 2017 , R. Lorenz, S. Yotyodying, B. Eickelmann, and M. Endberg, Eds. Münster: Waxmann Verlag, 2022, pp. 187–210.
LibreCat
 

2022 | Report | LibreCat-ID: 44632
B. Eickelmann et al., Children and young people’s narratives and perceptions of ICT in education in selected European countries complemented by perspectives of teachers and further relevant stakeholders in the educational context. (DigiGen- working paper series No.11). 2022.
LibreCat | DOI
 

2022 | Report | LibreCat-ID: 44633
I. Seland et al., Understanding children and young people as digital citizens. (DigiGen- working paper series No.12). 2022.
LibreCat | Download (ext.)
 

2022 | Report | LibreCat-ID: 44659
G. Casamassima et al., Beyond participation: Video workshops across Europe to engage in research with children and young people and teacher candidates as collaborators investigating ICT in education (DigiGen- working paper series No.10). 2022.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 34215
R. Kupfer et al., “Clinching of Aluminum Materials – Methods for the Continuous Characterization of Process, Microstructure and Properties,” Journal of Advanced Joining Processes, vol. 5, Art. no. 100108, 2022, doi: 10.1016/j.jajp.2022.100108.
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 52687
P. Bähr, M. Striewe, G. Meschut, and S. Sommer, “Ersatzmodellentwicklung zur Berücksichtigung der lokalen Fügeelementkinematik in mechanisch gefügten Verbindungen für die Bauteilauslegung im stahlintensiven Karosseriebau,” presented at the 12. Kolloquium: Gemeinsame Forschung in der Mechanischen Fügetechnik, 2022.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 52409
E. Scionti, M. Genovese, C. Pellinger, P. Fragiacomo, and A. Schlüter, “Using More Hydrogen and Green Fuels,” in Sustainable and Smart Energy Systems for Europe´s Cities and Rural Areas, A. Schlüter and J. Bernabé-Moreno, Eds. Hanser-Verlag , 2022.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 47627
L. Mordhorst and T. Jenert, “Curricular integration of academic and vocational education: a theory-based empirical typology of dual study programmes in Germany,” Higher Education, vol. 85, no. 6, pp. 1257–1279, 2022, doi: 10.1007/s10734-022-00889-7.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33864 | OA
T. Jenert and I. Scharlau, “Wissenschaftsdidaktik als Verständigung über wissenschaftliches Handeln – eine Auslegeordnung,” in Wissenschaftsdidaktik I: Einführung, G. Reinmann and R. Rhein, Eds. Bielefeld: transcript, 2022, pp. 155–179.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 46034
T. Jenert, H.-H. Kremer, and N. Sänger, “Digitale Transformation der Berufs- und Arbeitswelt – Einblicke in die fachdidaktische Gestaltung der beruflichen Fachrichtung ‚Wirtschaft und Verwaltung‘,” bwp@ Berufs- und Wirtschaftspädagogik, vol. 43, 2022.
LibreCat | Download (ext.)
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 31678 | OA
T. Jenert and I. Scharlau, “Wissenschaftskommunikation als Verständigung: Chance für die Hochschulentwicklung?!,” Zeitschrift für Hochschulentwicklung, vol. 17, no. 2, 2022.
LibreCat | Download (ext.)
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 52708
R. Büker, T. Jenert, A. P. Fust, M. Fahrbach, N. Bellwald, and C. Winkler, “Mit dem SREL-Training unternehmerische Selbstkompetenzen entwickeln,” Erziehung & Unterricht, no. 5–6, pp. 383–393, 2022.
LibreCat
 

2022 | Newspaper Article | LibreCat-ID: 34630
I. Scharlau and T. Jenert, “Chance zur Reflexion,” duz, vol. 12, 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 46035
N. Sänger, “Entwicklung didaktischer Fallstudien zur Förderung einer ‚digitalen Inhaltskompetenz‘ im Studienfach Wirtschaftswissenschaft für das Lehramt an Berufskollegs,” presented at the Digitale Transformation der Hochschullehre durch digitale Kompetenzen als offene Bildungsressourcen, Essen, 2022.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 44088 | OA
F. Schmidt, A. L. Kozub, U. Gerstmann, W. G. Schmidt, and A. Schindlmayr, “A density-functional theory study of hole and defect-bound exciton polarons in lithium niobate,” Crystals, vol. 12, no. 11, Art. no. 1586, 2022, doi: 10.3390/cryst12111586.
LibreCat | Files available | DOI | WoS
 

2022 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 39446
A. Becher, E. Blumberg, T. Goll, K. Michalik, and C. Tenberge, Eds., Sachunterricht in der Informationsgesellschaft. Klinkhardt, 2022.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Review | LibreCat-ID: 51350
C. Hansen, “Rezension zu: Marianne Bechhaus-Gerst, Stefanie Michels, Fabian Fechner (Hg.): Nordrhein-Westfalen und der Imperialismus, Berlin 2022,” Zeitschrift für Weltgeschichte, vol. 23, no. 2. Peter Lang, International Academic Publishers, pp. 475–478, 2022, doi: 10.3726/zwg02202220.
LibreCat | DOI
 

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: IEEE

Export / Embed