Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

38144 Publications


2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 54808
Pollmann, René, et al. “Integrated, Bright Broadband, Two-Colour Parametric down-Conversion Source.” Optics Express, vol. 32, no. 14, 23945, Optica Publishing Group, 2024, doi:10.1364/oe.522549.
LibreCat | DOI
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 54756
Knickenberg, Margarita, and Carmen Zurbriggen. Students’ Academic Motivation in Relation to Peer Interactions and Social Environment Considering Behavioral Problems Using the Experience Sampling Method. 2024.
LibreCat
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 54755
Knickenberg, Margarita, and Carmen Zurbriggen. Effekte von Peerinteraktionen Und Des Sozialen Umfelds Auf Die Aktuelle Motivation von Schüler*innen. 2024.
LibreCat
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 54815
Pollmann, René, et al. “Integrated, Bright Broadband, Two-Colour Parametric down-Conversion Source.” Optics Express, vol. 32, no. 14, 23945, Optica Publishing Group, 2024, doi:10.1364/oe.522549.
LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 54812
Weinbrenner, Lisa T., et al. “Certifying the Topology of Quantum Networks: Theory and Experiment.” Physical Review Letters, vol. 132, no. 24, 240802, American Physical Society (APS), 2024, doi:10.1103/physrevlett.132.240802.
LibreCat | DOI
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 54818
Papenkordt, Jörg. “Navigating Transparency: The Influence of On-Demand Explanations on Non-Expert User Interaction with AI.” Artificial Intelligence in HCI, Springer Nature Switzerland, 2024, doi:10.1007/978-3-031-60606-9_14.
LibreCat | DOI
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 53211
Intveen, Julie. “The True Story Of A Total Fake: Identitätsfragen mit der Netflix Serie Inventing Anna unterrichten.” Fernsehserielles Erzählen im fächerübergreifenden Unterricht: Forschungs- und unterrichtspraktische Perspektiven, edited by Victoria del Valle and Magdalena Kißling, Universitätsbibliothek Paderborn.
LibreCat
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 54810
Löper, Marwin Felix, et al. Adaptives Lernen Im Inklusiven Unterricht Aus Der Perspektive von Grund- Und Förderschullehrkräften – Ergebnisse Aus Einer Interviewstudie. Posterpräsentation Auf Der Herbsttagung 2024 Der Arbeitsgruppe Empirische Sonderpädagogische Forschung (AESF). Ludwig-Maximilians-Universität, 2024.
LibreCat
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 54836
Schoenherr, Johanna, and Stanislaw Schukajlow. “Preservice Teachers’ Judgments of Students’ Expectations of Success and Task Values: Close Relations with Their Personal Task Motivation.” Teaching and Teacher Education, vol. 148, 104659, Elsevier BV, 2024, doi:10.1016/j.tate.2024.104659.
LibreCat | DOI
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 54835
Knickenberg, Margarita, and Carmen Zurbriggen. Die Bedeutung von Peers Für Die Aktuelle Akademische Motivation von Schüler*innen Unter Berücksichtigung von Verhaltensproblemen. 2024.
LibreCat
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 54823
Süwolto, Leonie. “Schlegels Die Braut in Trauer und die Geschlechterpoetik der ‘zivilen Tragödie’. Zur gattungsgeschichtlichen Bedeutung von Schlegels Dramenfragment.” Johann Elias Schlegel und das Theater. Zwischen Revision und Reform, edited by Leonie Süwolto and Sahra Puscher, Brill /Fink, 2024, pp. 117–42.
LibreCat
 

2024 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 54822
Süwolto, Leonie, and Sahra Puscher, editors. Johann Elias Schlegel und das Theater. Zwischen Revision und Reform. Brill /Fink, 2024.
LibreCat
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 54816
Süwolto, Leonie. “Geschlechterpoetik. Gattung Und Geschlecht in Den Tragödien Des 18. Jahrhunderts (Johann Christoph Gottsched, Luise Gottsched, Johann Elias Schlegel).” Artes, vol. 3, 2024, pp. 58–84.
LibreCat
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 54837 | OA
Hetkämper, Tim, et al. “Das Unhörbare Sehen – Ultraschall Mittels Schlierentechnik Visualisieren.” Akustik Journal, vol. 2024, no. 02, Deutsche Gesellschaft für Akustik e.V., 2024, pp. 18–25.
LibreCat | Download (ext.)
 

2024 | Book | LibreCat-ID: 54238 | OA
Lütje-Klose, Birgit, et al. Kooperation in inklusiven Schulen. transcript Verlag, 2024, doi:10.14361/9783839460689.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 54784
Janzen, Thomas, et al. “Feedbackkompetenz handlungsnah prüfen: Die Entwicklung einer rollenspielbasierten Simulation als Prüfungsformat für angehende Englischlehrkräfte.” Wissen, Können und Handeln von Fremdsprachenlehrpersonen, edited by David Gerlach, 2024, pp. 221–34.
LibreCat
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44860
Peckhaus, Volker. “Kritische Mathematik und die Axiomatik Hilberts.” Der Geist der kritischen Schule. Kantisches Denken in der Tradition von Jakob Friedrich Fries und Leonard Nelson im 20. Jahrhundert: Wirkungen und Aktualität (im Erscheinen), edited by Kay Hermann and Boris Schwitzer, SpringerNature, 2024.
LibreCat
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44861
Peckhaus, Volker. “Die Neuformierung der Mathematischen Logik im Nachkriegsdeutschland.” Geschichte der Tagungen am MFO, 1944 bis 1960er Jahre (im Erscheinen), edited by Maria Remenyi et al., 2024.
LibreCat
 

2024 | Book Review | LibreCat-ID: 54727 | OA
Peckhaus, Volker. “[341] Paseau, A. C./Wesley Wrigley, The Euclidean Programme (Cambridge Elements. Elements in the Philosophy of Mathematics), Cambridge University Press: Cambridge 2024, 74 S. .” ZbMath Open, Zbl. 077709638, 2024.
LibreCat | Download (ext.)
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 54856
Franzke, Katharina, et al. “Relativistic Calculation of the Orbital Hyperfine Splitting in Complex Microscopic Structures.” Journal of Physics: Conference Series, vol. 2701, no. 1, 012094, IOP Publishing, 2024, doi:10.1088/1742-6596/2701/1/012094.
LibreCat | DOI
 

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: MLA

Export / Embed