Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
41161 Publications
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36866
Ott, Manuel, et al. “Neuronale Netze in der Konstruktion zur Ausschöpfung der Potentiale additiver Fertigungstechnologien.” Bericht 407 - 7. Tagung des DVM-Arbeitskreises Additiv gefertigte Bauteile und Strukturen, edited by Deutscher Verband für Materialforschung und -prüfung e.V. , vol. 7, 2022, pp. 91–106, doi:10.48447/ADD-2022-014.
LibreCat
| DOI
2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 37258
Haller, Sebastian, et al. “The Environmental Impact on the Strain Rate Dependent Energy Absorption Capability of a Hybrid Crash Absorber Element.” 5th International Conference Hybrid 2022 Material & Structures, 2022.
LibreCat
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 37269
Dahmen, Stephan. “Konturen Einer Praxistheorethischen Professions- Und Entscheidungsforschung .” Empirische Pädagogik, vol. 36, no. 1, Empirische Pädagogik, 2022.
LibreCat
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 33839
Soyka, Chantal, et al. “Toward a Competence Model for Graphical Modeling.” ACM Transactions on Computing Education, vol. 23, no. 1, 15, Association for Computing Machinery, 2022, doi:10.1145/3567598.
LibreCat
| DOI
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 33760
Ullrich, Meike, et al. “Piloteinsatz einer E-Assessment-Plattform für die grafische Modellierung.” 20. Fachtagung Bildungstechnologien (DELFI), edited by Peter A. Henning et al., Gesellschaft für Informatik e.V., 2022, pp. 233–34, doi: 10.18420/delfi2022-047 .
LibreCat
| DOI
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 33764
Ullrich, Meike, et al. “E-Assessment-Plattform für die grafische Modellierung.” 20. Fachtagung Bildungstechnologien (DELFI), edited by Peter A. Henning et al., Gesellschaft für Informatik e.V., 2022, pp. 247–48, doi: 10.18420/delfi2022-053 .
LibreCat
| DOI
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37271
Dahmen, Stephan. “Organisationen Als Kompromissmaschinen: Zur Mikrofundierung von Organisationen Im Neo-Institutionalismus Und Der Soziologie Der Konventionen Am Beispiel Sozialer Hilfen Am Übergang von Der Schule in Den Beruf.” Steuerung von Bildungseinrichtungen. Theoretische Analysen Erziehungswissenschaftlicher Organisationsforschung, Springer Fachmedien Wiesbaden, 2022, pp. 279–302, doi:10.1007/978-3-658-35825-9_12.
LibreCat
| DOI
2022 | Working Paper | LibreCat-ID: 37088
Gulenko, Maryna, et al. CSR Reporting under the Non-Financial Reporting Directive: Evidence from Non-Publicly Listed Firms. 2022.
LibreCat
| Download (ext.)
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37409
Wotschel, Philipp. Entwicklung eines Performanztests für das bildungswissenschaftliche Lehramtsstudium: Erfassung von Beratungskompetenz. 2022.
LibreCat
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37417
Wotschel, Philipp. Entwicklung eines Performanztests für das bildungswissenschaftliche Lehramtsstudium: Erfassung von Beratungskompetenz. 2022.
LibreCat
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 32819
Pfeifer, Florian, et al. “Investigation on Hot Sheet Metal Forming by Means of a Longitudinal Flux Inductor.” Proceedings of the 6th International Conference on Steels in Cars and Trucks, 2022.
LibreCat
2022 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 37428
Wallmeier, Nadine, et al., editors. Regionales Sprechen und Schreiben. Olms, 2022.
LibreCat
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37434
Bender, Michael, et al. “Techniken und Praktiken der Verdatung.” Diskurse – digital, De Gruyter, 2022, pp. 137–157, doi:10.1515/9783110721447-007.
LibreCat
| DOI
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 37444
Seifert, Susanne, et al. “Screening zur Erfassung des Leseverständnisses in den Klassen 6 – 7 (SELV 6 – 7).” Diagnostica, vol. 68, no. 2, Hogrefe Publishing Group, 2022, pp. 101–12, doi:10.1026/0012-1924/a000289.
LibreCat
| DOI
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37448
Seifert, Susanne, et al. “Diagnostik und Differenzierung.” Handbuch der sonderpädagogischen Diagnostik. Einführung in die Status- und Prozessdiagnostik sowie Förderplanung, edited by Markus Gebhardt and David Scheer, Regensburger Beiträge zur Inklusions- und Sonderpädagogik, 2022.
LibreCat
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 37447
Seifert, Susanne, et al. “Vergleich unterschiedlicher Instrumente zur Messung von Gesundheitskompetenz im Zusammenhang mit Lesekompetenz und kognitiven Fähigkeiten von Jugendlichen.” Diagnostica, vol. 68, no. 4, Hogrefe Publishing Group, 2022, pp. 197–208, doi:10.1026/0012-1924/a000297.
LibreCat
| DOI
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 37446
Seifert, Susanne, and Lisa Paleczek. “Comparing Tablet and Print Mode of a German Reading Comprehension Test in Grade 3: Influence of Test Order, Gender and Language.” International Journal of Educational Research, vol. 113, 101948, Elsevier BV, 2022, doi:10.1016/j.ijer.2022.101948.
LibreCat
| DOI
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 37441
Paleczek, Lisa, et al. “Comparing Student High and Low Reading Performance with Differentiated Digital Reading Materials.” European Conference on E-Learning, vol. 21, no. 1, Academic Conferences International Ltd, 2022, pp. 338–47, doi:10.34190/ecel.21.1.680.
LibreCat
| DOI
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 37438
Kulmhofer-Bommer, Andrea, et al. “Bending and Bowing: How Teachers Adapt a Vocabulary-Based Reading Program to Their Students Needs.” Journal of Education, 002205742211126, SAGE Publications, 2022, doi:10.1177/00220574221112627.
LibreCat
| DOI
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 37440
Paleczek, Lisa, et al. “A Feasibility Study of Digital Content Use in Inclusive, Austrian Primary School Practice.” International Journal of Educational Research, vol. 112, 101938, Elsevier BV, 2022, doi:10.1016/j.ijer.2022.101938.
LibreCat
| DOI