Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

36745 Publications


2023 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 46221
N. N., Improving the End-of-Line Test of Custom-Built Geared Motors using Clustering based on Neural Networks. 2023.
LibreCat
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 46243 | OA
C. Demir and A.-C. Ngonga Ngomo, “Clifford Embeddings – A Generalized Approach for Embedding in Normed Algebras,” ECML-PKDD, 2023.
LibreCat | Files available
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 46251 | OA
C. Demir and A.-C. Ngonga Ngomo, “Neuro-Symbolic Class Expression Learning,” International Joint Conference on Artificial Intelligence, 2023.
LibreCat | Files available
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 46256
Y. Ma, D. Mattiolo, E. Steffen, and I. H. Wolf, “Pairwise Disjoint Perfect Matchings in r-Edge-Connected r-Regular Graphs,” SIAM Journal on Discrete Mathematics, vol. 37, no. 3, pp. 1548–1565, 2023, doi: 10.1137/22m1500654.
LibreCat | DOI
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 46261
J. Meier, C. Vogelsang, S. Küth, D. Scholl , C. Watson, and A. Seifert, “Welche Rolle spielt eine reflexive Haltung für eine qualitätsvolle Unterrichtsreflexion? – Zusammenhänge zwischen einer quasi-experimentellen Einstellung und der Reflexionsperformanz von Lehramtsstudierenden [Einzelbeitrag].  ,” presented at the Sektionstagung empirische Bildungsforschung der Arbeitsgruppe für Empirische Pädagogische Forschung (AEPF) sowie der Kommission für Bildungsplanung, Bildungsorganisation und Bildungsrecht (KBBB), Universität Potsdam, 2023.
LibreCat
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 46262
D. Scholl, S. Küth, C. Vogelsang, J. Meier, C. Watson, and A. Seifert, “Das Unterrichtsplanungsprinzip der Interdependenz – Eine netzwerkanalytische Untersuchung der Begründungsstrukturen beim Planungsentscheiden [Einzelbeitrag]. ,” presented at the Sektionstagung empirische Bildungsforschung der Arbeitsgruppe für Empirische Pädagogische Forschung (AEPF) sowie der Kommission für Bildungsplanung, Bildungsorganisation und Bildungsrecht (KBBB), Universität Potsdam, 2023.
LibreCat
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 46263
D. Scholl, C. Vogelsang, S. Küth, J. Meier, C. Watson, and A. Seifert, “Eine reflexive Haltung als Grundlage einer hochwertigen Unterrichtsreflexion? Zusammenhänge zwischen einer quasi-experimentellen Einstellung zur Reflexion und der Reflexionsperformanz von Lehramtsstudierenden [Einzelbeitrag]. ,” presented at the 8. Hildesheimer CeLeB-Tagung zur Bildungsforschung, Stiftung Universität Hildesheim, 2023.
LibreCat
 

2023 | Conference (Editor) | LibreCat-ID: 46260
J. Meier, S. Küth, D. Scholl , C. Vogelsang, and C. Watson, Eds., Der Zyklus von Planung und Reflexion. Zusammenhänge zwischen der generischen Unterrichtsplanungsfähigkeit und der Reflexionskompetenz angehender Lehrkräfte. 2023.
LibreCat
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 46269
D. Urbaneck, F. Schafmeister, and J. Böcker, “Advanced Synchronous Rectification for an IGBT-Based ZCS LLC Converter with High Output Currents for a 2 kW Automotive DC-DC Stage,” presented at the PCIM Europe 2023, Nürnberg, 2023.
LibreCat | Download (ext.)
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 43228
X. Wu, T. Kenter, R. Schade, T. Kühne, and C. Plessl, “Computing and Compressing Electron Repulsion Integrals on FPGAs,” in 2023 IEEE 31st Annual International Symposium on Field-Programmable Custom Computing Machines (FCCM), 2023, pp. 162–173, doi: 10.1109/FCCM57271.2023.00026.
LibreCat | DOI | Download (ext.) | arXiv
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 45361 | OA
R. Schade, T. Kenter, H. Elgabarty, M. Lass, T. Kühne, and C. Plessl, “Breaking the exascale barrier for the electronic structure problem in ab-initio molecular dynamics,” The International Journal of High Performance Computing Applications, Art. no. 109434202311776, 2023, doi: 10.1177/10943420231177631.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 46278
S. Feddersen, V. Zolatanosha, A. Alshaikh, D. Reuter, and C. Heyn, “Modeling of Masked Droplet Deposition for Site-Controlled Ga Droplets,” Nanomaterials, vol. 13, no. 3, Art. no. 466, 2023, doi: 10.3390/nano13030466.
LibreCat | DOI
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 46277
B. Sieland et al., “Dispersion Energy‐Stabilized Boron and Phosphorus Lewis Pairs,” Angewandte Chemie International Edition, 2023, doi: 10.1002/anie.202308752.
LibreCat | DOI
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45913
L. Clausing, Z. Guetattfi, P. Kaufmann, C. Lienen, and M. Platzner, “On Guaranteeing Schedulability of Periodic Real-time Hardware Tasks under ReconOS64,” 2023.
LibreCat
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 46099
D. Tophinke, “‘Tankrabatt’ und ‘Freiheitsenergie’. Wie der Blog ‘neusprech.org’ politische Euphemismen entlarvt,” in Zwischen Fake und Fakt, vol. 300, H. Feilke, Ed. Hannover: Friedrich Verlag, 2023, pp. 42–47.
LibreCat
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 45673
M.-L. Merten, M. Wever, D. Tophinke, M. Geierhos, and E. Hüllermeier, “Annotation uncertainty in the context of grammatical change,” International Journal of Corpus Linguistics, 2023, doi: https://doi.org/10.1075/ijcl.20113.mer.
LibreCat | DOI
 

2023 | Dissertation | LibreCat-ID: 45780 | OA
A. Tornede, Advanced Algorithm Selection with Machine Learning: Handling Large Algorithm Sets, Learning From Censored Data, and Simplyfing Meta Level Decisions. 2023.
LibreCat | Files available | DOI
 

2023 | Dissertation | LibreCat-ID: 46296
C. Spiess-Bru, Information Asymmetry and Gendered Behavior in Organizations and Digital Markets. 2023.
LibreCat
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45578
C. Kress, T. Schwabe, C. Silberhorn, and J. C. Scheytt, “Generation of 100 GHz Periodic Nyquist Pulses using Cascaded Mach-Zehnder Modulators in a Silicon Electronic-Photonic Platform,” presented at the Conference on Lasers and Electro-Optics (CLEO), San Jose, CA, USA, 2023, doi: https://doi.org/10.1364/CLEO_SI.2023.SF1P.6.
LibreCat | DOI
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 46354
M. Homt and B. Bloh, “Der formelle Diskurs Forschenden Lernens in der Lehrerbildung. Ein Blick zurück nach vorn,” Lehrerbildung auf dem Prüfstand, vol. 16, no. 1, pp. 114–131, 2023.
LibreCat
 

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: IEEE

Export / Embed