Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
41235 Publications
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 48035
Budde, Kirsten, Thomas Jöllenbeck, José A. Barela, Gabriella A. Figueiredo, and Matthias Weigelt. “Mental Body Rotation with Egocentric and Object-Based Transformations in Different Postures: Standing vs. Balancing.” Brazilian Journal of Motor Behavior 15, no. 3 (2021): 180–94. https://doi.org/10.20338/bjmb.v15i3.250.
LibreCat
| DOI
2021 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 48037
Budde, Kirsten, José A Barela, Gabriella A Figueiredo, and Matthias Weigelt. “Mental Body Rotation with Egocentric and Object-Based Transformations in Different Postures: Sitting vs. Standing.” In TeaP 2021 - Abstracts of the 63rd Conference of Experimental Psychologists., edited by Anke Huckauf, Martin Baumann, Marc Ernst, Cornelia Herbert, Markus Kiefer, and Marian Sauter, 50, 2021. https://doi.org/10.23668/PSYCHARCHIVES.5178.
LibreCat
| DOI
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 48109
Frischemeier, Daniel, Rolf Biehler, Susanne Podworny, and Lea Budde. “A First Introduction to Data Science Education in Secondary Schools: Teaching and Learning about Data Exploration with <scp>CODAP</Scp> Using Survey Data.” Teaching Statistics 43, no. S1 (2021). https://doi.org/10.1111/test.12283.
LibreCat
| DOI
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48110
Frischemeier, Daniel, Susanne Podworny, and Rolf Biehler. “Integration Fachwissenschaftlicher Und Fachdidaktischer Komponenten in Der Lehramtsausbildung Mathematik Grundschule Am Beispiel Einer Veranstaltung Zur Leitidee „Daten, Häufigkeit Und Wahrscheinlichkeit“.” In Konzepte Und Studien Zur Hochschuldidaktik Und Lehrerbildung Mathematik. Berlin, Heidelberg: Springer Berlin Heidelberg, 2021. https://doi.org/10.1007/978-3-662-62854-6_11.
LibreCat
| DOI
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 48162
Höper, Lukas, Susanne Podworny, Sven Hüsing, Carsten Schulte, Yannik Fleischer, Rolf Biehler, Daniel Frischemeier, and Hülya Malatyali. “ Zur Neuen Bedeutung von Daten in Data Science Und Künstlicher Intelligenz,” 345–345, 2021.
LibreCat
| Download (ext.)
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 48286
Habernal, Ivan. “When Differential Privacy Meets NLP: The Devil Is in the Detail.” In Proceedings of the 2021 Conference on Empirical Methods in Natural Language Processing. Association for Computational Linguistics, 2021. https://doi.org/10.18653/v1/2021.emnlp-main.114.
LibreCat
| DOI
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 29893
Rehlaender, Philipp, Roland Unruh, Frank Schafmeister, and Joachim Böcker. “Alternating Asymmetrical Phase-Shift Modulation for Full-Bridge Converters with Balanced Switching Losses to Reduce Thermal Imbalances.” In 2021 IEEE Applied Power Electronics Conference and Exposition (APEC). IEEE, 2021. https://doi.org/10.1109/apec42165.2021.9487104.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 34827
Bruns, Julia, Elisabeth Unterhauser, and Hedwig Gasteiger. “Geometrisches Begriffsverständnis in der Grundschule am Beispiel der Begriffe Viereck, Rechteck und Quadrat.” Journal für Mathematik-Didaktik 42, no. 2 (2021): 581–623. https://doi.org/10.1007/s13138-021-00185-4.
LibreCat
| DOI
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48461
Jacke, Christoph. “Tocotronic - Hoffnung (2020).” In Musik als Lebensmittel. Kulturwissenschaftlich-theologische Rationen für ein Jahr., edited by Marion Keuchen and Richard Janus, 101–13. ünster u.a.: LIT, 2021.
LibreCat
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 32562 |

Bonanati, Sabrina, Nicole Gruchel, Ricarda Kurock, and Heike M. Buhl. “Teilhabe von Eltern an schulischem Lernen mit Family-Literacy-Programmen. Langzeiteffekte von „LIFE – Lesen in Familie erleben“ auf die elterliche Unterstützung beim Lesenlernen.” Die Deutsche Schule 113, no. 3 (2021): 282–301. https://doi.org/10.31244/dds.2021.03.04.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 43412
Limpinsel, Inga, Mario Engemann, Olga Neuberger, Katja Serova, and Sandra Aßmann. “Schule Und Außerschulische Bildungspartner an Der Schnittstelle von Formalen Und Non-Formalen Bildungsprozessen - Empirische Befunde Zur Kooperation Und Professionellen Handlungskompetenz.” In Kooperation - Koordination - Kollegialität. Befunde Und Diskurse Zum (Multi-)Professionellen Zusammenwirken Pädagogischer Akteur*innen an Schulen, edited by Katharina Kunze, Dorthe Petersen, Gabriele Bellenberg, Melanie Fabel-Lamla, Jan-Hendrik Hinzke, Anna Moldenhauer, Lena Peukert, Christian Reintjes, and Kathrin te Poel, 227–46. Bad Heilbrunn: Verlag Julius Klinkhardt, 2021.
LibreCat
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 43414
Engemann, Mario, and Bardo Herzig. “Lehrerkooperation Und Digitalisierung - Gestaltung Digital-Kooperativer Arbeitsbeziehungen von Lehrkräften Und ReferendarInnen Am Beispiel Des Schulfachs Pädagogik.” In Fachliche Bildung Und Digitale Transformation - Fachdidaktische Forschung Und Diskurse. Fachtagung Der Gesellschaft Für Fachdidaktik 2020, edited by Christian Maurer, Karsten Rincke, and Michael Hemmer, 185–88. Regenburg: Universität Regensburg, 2021.
LibreCat
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 48513
Dutz, Regina, Sylvia Hubner-Benz, and Claudia Peus. “When Agency ‘Fits’ Regardless of Gender: Perceptions of Applicant Fit When Job and Organization Signal Male Stereotypes.” Personnel Psychology 75, no. 2 (2021): 441–83. https://doi.org/10.1111/peps.12470.
LibreCat
| DOI
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 48514
Hubner-Benz, Sylvia, Fabian Most, Jochen Wirtz, and Christine Auer. “Narratives in Entrepreneurial Ecosystems: Drivers of Effectuation versus Causation.” Small Business Economics 59, no. 1 (2021): 211–42. https://doi.org/10.1007/s11187-021-00531-3.
LibreCat
| DOI
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 41094
Schroeter-Wittke, Harald. “Weder - Noch. Was mich theologisch prägt.” Magazin für Theologie und Ästhetik. (https://www.theomag.de/129/hsw22.pdf), no. 129 (2021).
LibreCat
| Files available
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 45382
Prediger, Susanne, and Jennifer Dröse. “Fehlerbearbeitung bei mathematischen Textaufgaben – Sprachliche und strategische Fehlerursachen und ihre Bearbeitung.” Lernen und Lernstörungen, 10(2), 2021. https://doi.org/doi.org/10.1024/2235-0977/a000330.
LibreCat
| DOI
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 48699
Krause, Daniel, Benjamin Richert, and Matthias Weigelt. “Neurophysiology of Embodied Mental Rotation: Event‐related Potentials in a Mental Rotation Task with Human Bodies as Compared to Alphanumeric Stimuli.” European Journal of Neuroscience 54, no. 4 (2021): 5384–5403. https://doi.org/10.1111/ejn.15383.
LibreCat
| DOI
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 48701
Margraf, Linda, Daniel Krause, and Matthias Weigelt. “Valence-Dependent Neural Correlates of Augmented Feedback Processing in Extensive Motor Sequence Learning – Part II: Predictive Value of Event-Related Potentials for Behavioral Adaptation and Learning.” Neuroscience 486 (2021): 20–36. https://doi.org/10.1016/j.neuroscience.2021.04.018.
LibreCat
| DOI
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 48698
Friehs, Maximilian A., Eric Whelan, Iris Güldenpenning, Daniel Krause, and Matthias Weigelt. “Stimulating Performance: A Scoping Review on Transcranial Electrical Stimulation Effects on Olympic Sports.” Psychology of Sport and Exercise 59 (2021). https://doi.org/10.1016/j.psychsport.2021.102130.
LibreCat
| DOI
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 48700
Margraf, Linda, Daniel Krause, and Matthias Weigelt. “Valence-Dependent Neural Correlates of Augmented Feedback Processing in Extensive Motor Sequence Learning – Part I: Practice-Related Changes of Feedback Processing.” Neuroscience 486 (2021): 4–19. https://doi.org/10.1016/j.neuroscience.2021.04.016.
LibreCat
| DOI