3 Publications

Mark all

[3]
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45398
Kulgemeyer C, Sterzing FG, Hörnlein M. Von der “Shallowing Hypothese” zur “Illusion of Understanding” -wie wirken Erklärvideos und Lehrbuchtexte auf Wissen und Verstehensillusion? Van Vorst H, ed. Published online 2023.
LibreCat | Files available
 
[2]
2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45277
Kulgemeyer C, Sterzing FG, Hörnlein M. Aus Erklärvideos lernen. In: Wilhelm T, ed. Digital Physik unterrichten. Grundlagen, Impulse, Perspektiven. Klett Kallmeyer; 2023:230-244.
LibreCat
 
[1]
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35760
Kulgemeyer C, Hörnlein M, Sterzing FG. Exploring the effects of physics explainer videos and written explanations on declarative knowledge and the illusion of understanding. International Journal of Science Education. 2022;44(11):1855-1875. doi:10.1080/09500693.2022.2100507
LibreCat | DOI
 

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: AMA

Export / Embed

3 Publications

Mark all

[3]
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45398
Kulgemeyer C, Sterzing FG, Hörnlein M. Von der “Shallowing Hypothese” zur “Illusion of Understanding” -wie wirken Erklärvideos und Lehrbuchtexte auf Wissen und Verstehensillusion? Van Vorst H, ed. Published online 2023.
LibreCat | Files available
 
[2]
2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45277
Kulgemeyer C, Sterzing FG, Hörnlein M. Aus Erklärvideos lernen. In: Wilhelm T, ed. Digital Physik unterrichten. Grundlagen, Impulse, Perspektiven. Klett Kallmeyer; 2023:230-244.
LibreCat
 
[1]
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35760
Kulgemeyer C, Hörnlein M, Sterzing FG. Exploring the effects of physics explainer videos and written explanations on declarative knowledge and the illusion of understanding. International Journal of Science Education. 2022;44(11):1855-1875. doi:10.1080/09500693.2022.2100507
LibreCat | DOI
 

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: AMA

Export / Embed