3 Publications

Mark all

[3]
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45398
Kulgemeyer, Christoph, Fabian Gabriel Sterzing, and Madeleine Hörnlein. “Von Der ‘Shallowing Hypothese’ Zur ‘Illusion of Understanding’ -Wie Wirken Erklärvideos Und Lehrbuchtexte Auf Wissen Und Verstehensillusion?” Edited by Helena Van Vorst. Lernen, Lehren Und Forschen in Einer Digital Geprägten Welt. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik (GDCP), 2023.
LibreCat | Files available
 
[2]
2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45277
Kulgemeyer, Christoph, Fabian Gabriel Sterzing, and Madeleine Hörnlein. “Aus Erklärvideos lernen.” In Digital Physik unterrichten. Grundlagen, Impulse, Perspektiven, edited by Thomas Wilhelm, 230–44. Hannover: Klett Kallmeyer, 2023.
LibreCat
 
[1]
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35760
Kulgemeyer, Christoph, Madeleine Hörnlein, and Fabian Gabriel Sterzing. “Exploring the Effects of Physics Explainer Videos and Written Explanations on Declarative Knowledge and the Illusion of Understanding.” International Journal of Science Education 44, no. 11 (2022): 1855–75. https://doi.org/10.1080/09500693.2022.2100507.
LibreCat | DOI
 

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: Chicago

Export / Embed

3 Publications

Mark all

[3]
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45398
Kulgemeyer, Christoph, Fabian Gabriel Sterzing, and Madeleine Hörnlein. “Von Der ‘Shallowing Hypothese’ Zur ‘Illusion of Understanding’ -Wie Wirken Erklärvideos Und Lehrbuchtexte Auf Wissen Und Verstehensillusion?” Edited by Helena Van Vorst. Lernen, Lehren Und Forschen in Einer Digital Geprägten Welt. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik (GDCP), 2023.
LibreCat | Files available
 
[2]
2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45277
Kulgemeyer, Christoph, Fabian Gabriel Sterzing, and Madeleine Hörnlein. “Aus Erklärvideos lernen.” In Digital Physik unterrichten. Grundlagen, Impulse, Perspektiven, edited by Thomas Wilhelm, 230–44. Hannover: Klett Kallmeyer, 2023.
LibreCat
 
[1]
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35760
Kulgemeyer, Christoph, Madeleine Hörnlein, and Fabian Gabriel Sterzing. “Exploring the Effects of Physics Explainer Videos and Written Explanations on Declarative Knowledge and the Illusion of Understanding.” International Journal of Science Education 44, no. 11 (2022): 1855–75. https://doi.org/10.1080/09500693.2022.2100507.
LibreCat | DOI
 

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: Chicago

Export / Embed