3 Publications
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45398
Kulgemeyer, Christoph, Fabian Gabriel Sterzing, and Madeleine Hörnlein. “Von Der ‘Shallowing Hypothese’ Zur ‘Illusion of Understanding’ -Wie Wirken Erklärvideos Und Lehrbuchtexte Auf Wissen Und Verstehensillusion?” Edited by Helena Van Vorst. Lernen, Lehren Und Forschen in Einer Digital Geprägten Welt. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik (GDCP), 2023.
LibreCat
| Files available
2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45277
Kulgemeyer, Christoph, Fabian Gabriel Sterzing, and Madeleine Hörnlein. “Aus Erklärvideos lernen.” In Digital Physik unterrichten. Grundlagen, Impulse, Perspektiven, edited by Thomas Wilhelm, 230–44. Hannover: Klett Kallmeyer, 2023.
LibreCat
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35760
Kulgemeyer, Christoph, Madeleine Hörnlein, and Fabian Gabriel Sterzing. “Exploring the Effects of Physics Explainer Videos and Written Explanations on Declarative Knowledge and the Illusion of Understanding.” International Journal of Science Education 44, no. 11 (2022): 1855–75. https://doi.org/10.1080/09500693.2022.2100507.
LibreCat
| DOI
Search
Filter Publications
Display / Sort
Export / Embed
3 Publications
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45398
Kulgemeyer, Christoph, Fabian Gabriel Sterzing, and Madeleine Hörnlein. “Von Der ‘Shallowing Hypothese’ Zur ‘Illusion of Understanding’ -Wie Wirken Erklärvideos Und Lehrbuchtexte Auf Wissen Und Verstehensillusion?” Edited by Helena Van Vorst. Lernen, Lehren Und Forschen in Einer Digital Geprägten Welt. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik (GDCP), 2023.
LibreCat
| Files available
2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45277
Kulgemeyer, Christoph, Fabian Gabriel Sterzing, and Madeleine Hörnlein. “Aus Erklärvideos lernen.” In Digital Physik unterrichten. Grundlagen, Impulse, Perspektiven, edited by Thomas Wilhelm, 230–44. Hannover: Klett Kallmeyer, 2023.
LibreCat
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35760
Kulgemeyer, Christoph, Madeleine Hörnlein, and Fabian Gabriel Sterzing. “Exploring the Effects of Physics Explainer Videos and Written Explanations on Declarative Knowledge and the Illusion of Understanding.” International Journal of Science Education 44, no. 11 (2022): 1855–75. https://doi.org/10.1080/09500693.2022.2100507.
LibreCat
| DOI