3 Publications
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45398
Kulgemeyer, Christoph, et al. Von Der “Shallowing Hypothese” Zur “Illusion of Understanding” -Wie Wirken Erklärvideos Und Lehrbuchtexte Auf Wissen Und Verstehensillusion? Edited by Helena Van Vorst, Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik (GDCP), 2023.
LibreCat
| Files available
2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45277
Kulgemeyer, Christoph, et al. “Aus Erklärvideos lernen.” Digital Physik unterrichten. Grundlagen, Impulse, Perspektiven, edited by Thomas Wilhelm, Klett Kallmeyer, 2023, pp. 230–44.
LibreCat
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35760
Kulgemeyer, Christoph, et al. “Exploring the Effects of Physics Explainer Videos and Written Explanations on Declarative Knowledge and the Illusion of Understanding.” International Journal of Science Education, vol. 44, no. 11, Informa UK Limited, 2022, pp. 1855–75, doi:10.1080/09500693.2022.2100507.
LibreCat
| DOI
3 Publications
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45398
Kulgemeyer, Christoph, et al. Von Der “Shallowing Hypothese” Zur “Illusion of Understanding” -Wie Wirken Erklärvideos Und Lehrbuchtexte Auf Wissen Und Verstehensillusion? Edited by Helena Van Vorst, Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik (GDCP), 2023.
LibreCat
| Files available
2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45277
Kulgemeyer, Christoph, et al. “Aus Erklärvideos lernen.” Digital Physik unterrichten. Grundlagen, Impulse, Perspektiven, edited by Thomas Wilhelm, Klett Kallmeyer, 2023, pp. 230–44.
LibreCat
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35760
Kulgemeyer, Christoph, et al. “Exploring the Effects of Physics Explainer Videos and Written Explanations on Declarative Knowledge and the Illusion of Understanding.” International Journal of Science Education, vol. 44, no. 11, Informa UK Limited, 2022, pp. 1855–75, doi:10.1080/09500693.2022.2100507.
LibreCat
| DOI