Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
9943 Publications
2015 | Conference Paper | LibreCat-ID: 38170
Effects of primary school children`s perceptions of their parents` and teachers` feedback on reading motivation, reading self-concept and self-efficacy. Vortrag: Eighth SELF Biennial International Conference. Thema: "SELF – Driving positive psychology and well-being"
F.K. Hoya, F. Hellmich, in: Universität Kiel/IPN Kiel, Kiel, 2015.
LibreCat
F.K. Hoya, F. Hellmich, in: Universität Kiel/IPN Kiel, Kiel, 2015.
2015 | Conference Paper | LibreCat-ID: 38166
Einstellungen zur Inklusion und die Vorstellungen über die Gestaltung inklusiver Schulen. Posterpräsentation: 50. Arbeitstagung der Sektion Sonderpädagogik der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE)
G. Görel, F. Hellmich, S. Schwab, in: Universität Basel/Fachhochschule Nordwestschweiz, Basel, 2015.
LibreCat
G. Görel, F. Hellmich, S. Schwab, in: Universität Basel/Fachhochschule Nordwestschweiz, Basel, 2015.
2015 | Conference Paper | LibreCat-ID: 38169
Self-efficacy and experience in joint education as prerequisites of primary school teachers` attitudes toward inclusion. Vortrag: Eighth SELF Biennial International Conference. Thema: "SELF – Driving positive psychology and well-being"
F. Hellmich, G. Görel, in: Universität Kiel/IPN Kiel, Kiel, 2015.
LibreCat
F. Hellmich, G. Görel, in: Universität Kiel/IPN Kiel, Kiel, 2015.
2015 | Conference Paper | LibreCat-ID: 38168
Prerequisites of primary school teachers` attitudes toward inclusion. Vortrag im Rahmen des Symposiums "Attitudes of students, teachers and headmasters towards inclusion of pupils with SEN" (Chairs: Bettina Amrhein, Birgit Lütje-Klose, Bettina Streese). ECER 2015 (European Conference on Educational Research)
G. Görel, F. Hellmich, S. Schwab, in: Budapest, Hungary, 2015.
LibreCat
G. Görel, F. Hellmich, S. Schwab, in: Budapest, Hungary, 2015.
2015 | Conference Paper | LibreCat-ID: 38171
Fostering primary school children`s motivational and self-related outcomes in inclusive primary science education. Posterpräsentation: Eighth SELF Biennial International Conference. Thema: "SELF – Driving positive psychology and well-being"
E. Blumberg, F. Hellmich, T. Fromme, in: Universität Kiel/IPN Kiel, Kiel, 2015.
LibreCat
E. Blumberg, F. Hellmich, T. Fromme, in: Universität Kiel/IPN Kiel, Kiel, 2015.
2015 | Conference Paper | LibreCat-ID: 38172
Fostering inclusive learning in adaptive learning environments for primary science education. Posterpräsentation auf der 11th Conference of the European Science Education Research Association (ESERA)
E. Blumberg, F. Hellmich, T. Fromme, in: University of Helsinki, Helsinki, 2015.
LibreCat
E. Blumberg, F. Hellmich, T. Fromme, in: University of Helsinki, Helsinki, 2015.
2015 | Conference Paper | LibreCat-ID: 38173
Fostering inclusive learning in primary science education emphasizing activity and cooperation. Präsentation auf der 16th Biennial EARLI Conference for Research on Learning and Instruction
E. Blumberg, F. Hellmich, T. Fromme, in: Limassol, Cyprus, 2015.
LibreCat
E. Blumberg, F. Hellmich, T. Fromme, in: Limassol, Cyprus, 2015.
2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36403
Soziales Kapital und Nachbarschaft
S. Landhäußer, in: Christian Reutlinger, Steve Stiehler, Eva Lingg (Eds.), Soziale Nachbarschaften: Geschichte, Grundlagen, Perspektiven, Springer VS, Wiesbaden, 2015, pp. 169–175.
LibreCat
S. Landhäußer, in: Christian Reutlinger, Steve Stiehler, Eva Lingg (Eds.), Soziale Nachbarschaften: Geschichte, Grundlagen, Perspektiven, Springer VS, Wiesbaden, 2015, pp. 169–175.
2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 35789
Zur Neuthematisierung von Familie als Erziehungs- und Bildungsort : Konsequenzen und Herausforderungen für Eltern- und Familienbildung
S. Landhäußer, S. Faas, Neue Aufmerksamkeiten für Familie (2015).
LibreCat
S. Landhäußer, S. Faas, Neue Aufmerksamkeiten für Familie (2015).
2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41201
Zur Erfassung musiksprachlicher Kompetenzen in textbasierten Instrumenten.
M. Ahlers, A. Seifert, in: W. Auhagen, C. Bullerjahn, R. von Georgi (Eds.), Jahrbuch der deutschen Gesellschaft für Musikpsychologie, Hogrefe, Göttingen, 2015.
LibreCat
M. Ahlers, A. Seifert, in: W. Auhagen, C. Bullerjahn, R. von Georgi (Eds.), Jahrbuch der deutschen Gesellschaft für Musikpsychologie, Hogrefe, Göttingen, 2015.
2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 41209
Institutionelle Lerngelegenheiten und bildungswissenschaftliches Wissen angehender Lehrkräfte – Ergebnisse einer Studie zur Wirksamkeit des bildungswissenschaftlichen Studiums in Bachelorstudiengängen.
C. Watson, A. Seifert, N. Schaper, Lehrerbildung auf dem Prüfstand 8 (2015) 135–164.
LibreCat
C. Watson, A. Seifert, N. Schaper, Lehrerbildung auf dem Prüfstand 8 (2015) 135–164.
2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 41207
Comparison of terminally ill cancer- vs. non-cancer patients in specialized palliative home care in Germany – a single service analysis.
S. Stiel, M. Heckel, A. Seifert, T. Frauendorf, R.M. Hanke, C. Ostgathe, BioMedCentral Palliative Care (2015).
LibreCat
S. Stiel, M. Heckel, A. Seifert, T. Frauendorf, R.M. Hanke, C. Ostgathe, BioMedCentral Palliative Care (2015).
2015 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41394
Evaluation der Einführung des Praxissemesters am Standort Paderborn – Konzeption und erste Ergebnisse.
A. Seifert, D. Festner, in: 1. Internationaler Kongress „Lernen in der Praxis, 2015.
LibreCat
A. Seifert, D. Festner, in: 1. Internationaler Kongress „Lernen in der Praxis, 2015.
2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 17189
Alignment to the Actions of a Robot
A.-L. Vollmer, K. Rohlfing, B. Wrede, A. Cangelosi, International Journal of Social Robotics 7 (2015) 241–252.
LibreCat
| DOI
A.-L. Vollmer, K. Rohlfing, B. Wrede, A. Cangelosi, International Journal of Social Robotics 7 (2015) 241–252.
2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17191
Gesturing in joint bookreading
K. Rohlfing, A. Grimminger, K. Nachtigäller, in: B. Kümmerling-Meibauer, J. Meibauer, K. Nachtigäller, K.J. Rohlfing (Eds.), Learning from Picturebooks, Routledge, 2015, pp. 99–116.
LibreCat
K. Rohlfing, A. Grimminger, K. Nachtigäller, in: B. Kümmerling-Meibauer, J. Meibauer, K. Nachtigäller, K.J. Rohlfing (Eds.), Learning from Picturebooks, Routledge, 2015, pp. 99–116.
2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17190
Entstehung multimodaler Sprachlehrstrategien in spezifischen Interaktionen
A. Grimminger, K. Rohlfing, in: Lernen Durch Vorlesen. Interdisziplinäre Beiträge Aus Forschung Und Praxis, Narr Francke Attempto Verlag, 2015, pp. 94–109.
LibreCat
A. Grimminger, K. Rohlfing, in: Lernen Durch Vorlesen. Interdisziplinäre Beiträge Aus Forschung Und Praxis, Narr Francke Attempto Verlag, 2015, pp. 94–109.
2015 | Conference Paper | LibreCat-ID: 17186
Becoming a participant: shaping infants’ dialogical actions in repeated interactions
I. Nomikou, K. Rohlfing, J. Rączaszek-Leonardi, in: 2015.
LibreCat
I. Nomikou, K. Rohlfing, J. Rączaszek-Leonardi, in: 2015.
2015 | Conference Paper | LibreCat-ID: 17187
Constructing interaction: the development of gaze dynamics
I. Nomikou, G. Leonardi, K. Rohlfing, J. Rączaszek-Leonardi, in: 2015.
LibreCat
I. Nomikou, G. Leonardi, K. Rohlfing, J. Rączaszek-Leonardi, in: 2015.
2015 | Conference Paper | LibreCat-ID: 17188
Early action words
I. Nomikou, K. Rohlfing, P. Cimiano, J. Mandler, in: 2015.
LibreCat
I. Nomikou, K. Rohlfing, P. Cimiano, J. Mandler, in: 2015.
2015 | Book | LibreCat-ID: 40909
Grammatik. Studikurs im Bereich Sprach- und Textverständnis.
E. Topalović, S. Dünschede, P. Droste , Grammatik. Studikurs Im Bereich Sprach- Und Textverständnis., www.studiport.de, 2015.
LibreCat
| Files available
E. Topalović, S. Dünschede, P. Droste , Grammatik. Studikurs Im Bereich Sprach- Und Textverständnis., www.studiport.de, 2015.