Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

41 Publications


2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37641
F. Schröer and C. Tenberge, “Including: Thinking Towards an Inclusive Curriculum for Technology Education in German Primary Schools,” in Bloomsbury Handbook of Technology Education, 1st ed., D. Gill, D. Irving-Bell, M. McLain, and D. Wooff, Eds. London: Bloomsbury Publishing, pp. 156–169.
LibreCat
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40520
R. Schmidt, C. Tenberge, and U. Häsel-Weide, “Lehre in Zeiten von Digitalisierung und Inklusion – Beispiele aus drei Fächern.,” Paderborn.
LibreCat
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45371
J. Elsner, C. Tenberge, and S. Fechner, “Videoanalyse des Modellierprozesses von Grundschüler*innen,” in Lernen, Lehren und Forschen in einer digital geprägten Welt, 2023, vol. 43, pp. 925–928.
LibreCat
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 47868
C. Tenberge, “Ungeliebte Tiere in der Stadt,” Grundschule Sachunterricht, vol. 98, pp. 28–34, 2023.
LibreCat
 

2023 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 47885
• Athanasios Christopoulos Vidita Urboniene Aušra Pažeraite, Christos Chytas, Claudia Tenberge, Djurdja Timotijevic, Dobrivoje Lale Eric, Egle Vaivadiene, Felix Winkelnkemper, Gabrielė Stupurienė, Gražina Šmitienė, Heidi Kaarto, Ingrida Mereckaite, Julija Grigorjevaite, Kadri Mettis, Katarina Stekic, Kristof Van de Keere, Marjana Brkic, Michael Lenke, Mikko-Jussi Laakso, Paulius Lukas Tamošiūnas, Sofia Karlsson, Sven Hüsing, Jurga Turčinavičienė, Violeta Šlekienė, Mart Laanpere, and Vidita Urboniene, Ed., A PRACTICAL HANDBOOK ON EFFECTIVE DEVELOPMENT AND IMPLEMENTATION OF STEAM TEACHING AT SCHOOL. https://dose-project.eu/?page_id=38.: online, 2023.
LibreCat
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 47886
F. Schröer and C. Tenberge, “Inclusion and the Development of Technology Education - Thinking towards an inclusive curriculum for technology education in German primary schools,” in Bloomsbury Handbook of Technology Education., M. Wooff, D. M., Ed. London, New York, Oxford, New Delhi, Sydney: Bloomsbury Academic, 2023.
LibreCat
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 39976
N. Janicki and C. Tenberge, “Technology education in elementary school using the example of ‘learning robots’ – development and evaluation of an in-service teacher training concept,” Australasian Journal of Technology Education, vol. 9, 2023, doi: https://doi.org/10.15663/ajte.v9.i0.103.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 39449
C. Tenberge, “Ausbildung in der zweiten Phase der Lehrerbildung. ,” in Professionalisierung von Grundschullehrkräften., I. Mammes and C. Rotter, Eds. 2022, pp. 217–233.
LibreCat
 

2022 | Book | LibreCat-ID: 39433
K. Möller, B. Eikmeyer, C. Tenberge, T. Wilke, and M. Zolg, Holz erleben. Technik verstehen. , 3. Auflage. Friedrich Verlag, 2022.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 40059
C. Tenberge, “Schöpfen, gautschen, trocknen. Wassereinsatz in der Papierherstellung. ,” Grundschule Sachunterricht. , vol. 95, 2022.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36228
F. Schröer and C. Tenberge, “Theorien und Konzeptionen inklusiven Sachunterrichts,” in Inklusive (Fach-)Didaktik in der Primarstufe - Ein Lehrbuch, T. Dexel, Ed. Münster, New York: Waxmann, 2022, pp. 158–185.
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40048
M. Lenke and C. Tenberge, “Future Primary Teacher Education: Computational Thinking and STEAM.,” St. John’s, Newfoundland and Labrador, Canada, 2022, pp. 429–436.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 40062
C. Tenberge, “Über die Dächer der Welt. ,” Grundschule Sachunterricht., vol. 93, pp. 12–16, 2022.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 37642
F. Schröer and C. Tenberge, “Technisches Lernen im Sachunterricht inklusiv gestalten - Fördert ein inklusionssensibles Seminar in der universitären Lehrerbildung das Interesse und die Selbstwirksamkeitserwartung von Bachelorstudierenden?,” widerstreit Sachunterricht - Auf die Lehrkraft kommt es an? Professionalisierung von Lehrkräften für inklusiven Sachunterricht, vol. 13, pp. 127–136, 2022, doi: 10.25673/92559.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37902
N. Janicki, “Entwicklung und Evaluation eines Fortbildungskonzepts im Kontext der technischen Bildung an Grundschulen am Beispiel von Lernrobotern,” in Technik: Verstehen wir, was wir nutzen!? - Tagungsband zur 23. Jahrestagung der Deutschen Gesellschaft für Technische Bildung in Mannheim vom 24.-25. September 2021. , M. Binder, C. Wiesmüller, and T. Finkbeiner, Eds. 2022, pp. 266–286.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40046
F. Schröer and C. Tenberge, “How to enable pre-service teachers to design technological teaching and learning inclusively? – On the nature and consideration of basic needs in teacher training,” in PATT39 - PATT on the Edge Technology, Innovation and Education, St. John’s, Newfoundland and Labrador, Canada, 2022, pp. 49–57.
LibreCat | Download (ext.)
 

2022 | Conference (Editor) | LibreCat-ID: 40055 | OA
J. Diederich and F. Schröer, Eds., GDSU-Journal, vol. 13. Germany, 2022.
LibreCat | Download (ext.)
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35830
J. Elsner, C. Tenberge, and S. Fechner, “Modeling-based learning about chemical phenomena in primary education,” in Fostering scientific citizenship in an uncertain world (Proceedings of ESERA 2021), pp. 1241–1249.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 33559
J. Elsner, C. Tenberge, and S. Fechner, “Analogien zur Förderung schülerseitigen Modellierens im Sachunterricht,” in Unsicherheit als Element von naturwissenschaftsbezogenen Bildungsprozessen, 2022, vol. 42, pp. 500–503.
LibreCat
 

2022 | Book | LibreCat-ID: 47869
C. Tenberge and S. von Braunmühl, Ich. Das bin ich! Zugehörigkeit, Freundschaft und Familie. Zyklus 2. Friedrich Verlag, 2022.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

(department=588)

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: IEEE

Export / Embed