Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
6 Publications
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 58489 |

Aumann, L., Puca, R. M., & Gasteiger, H. (2025). Effects of Early Childhood Teacher Knowledge and Feedback on Children’s Early Mathematical Development in German Kindergartens. Early Childhood Education Journal. https://doi.org/10.1007/s10643-025-01859-1
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2025 | Dissertation | LibreCat-ID: 58974
Aumann, L. (2025). Feedback frühpädagogischer Fachkräfte in Situationen mit mathematischem Lernpotenzial. Universität Osnabrück. https://doi.org/doi.org/10.48693/647
LibreCat
| DOI
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 58490 |

Aumann, L., Gasteiger, H., & Puca, R. M. (2024). Early childhood teachers’ feedback in natural mathematical learning situations: Development and validation of a detailed category system. Acta Psychologica, 244, Article 104175. https://doi.org/10.1016/j.actpsy.2024.104175
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 58488 |

Aumann, L., Graf-König, N., Puca, R. M., & Gasteiger, H. (2023). Feedbackverhalten frühpädagogischer Fachkräfte in mathematischen Spielsituationen – Ergebnisse einer clusteranalytischen Typisierung Feedback behaviour of early childhood teachers in mathematical play situations - results of a cluster analysis. Zeitschrift für Grundschulforschung, 16(2), 321–338. https://doi.org/10.1007/s42278-023-00170-5
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 58487 |

Aumann, L., Gasteiger, H., Tabeling, L., & Puca, R. M. (2022). Einschätzung mathematischer Fähigkeiten 4- bis 6-jähriger Kinder im Bereich Mengen und Zahlen durch frühpädagogische Fachkräfte Assessments of 4 to 6 Year old Children’s Number Skills by Early Childhood Teachers. Journal für Mathematik-Didaktik, 43(2), 435–462. https://doi.org/10.1007/s13138-021-00196-1
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 58486 |

Tabeling, L., Gasteiger, H., Aumann, L., & Puca, R. M. (2022). Elterliche Einschätzung früher mathematischer Kompetenzen. Frühe Bildung, 11(1), 20–28. https://doi.org/10.1026/2191-9186/a000558
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)