Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

72 Publications


2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 50974
Knickenberg, Margarita, and Carmen Zurbriggen. Effects of Peer Interactions and the Social Environment on Students’ Current Academic Motivation in the Classroom: An Experience Sampling Study. . 2024.
LibreCat
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 53661
Sahli Lozano, Caroline, et al. “How Do Attitudes and Self-Efficacy Predict Teachers’Intentions to Use Inclusive Practices? A Cross-National Comparison Between Canada, Germany,  Greece, Italy, and Switzerland.” Exceptionality Education International, vol. 34, no. 1, 2024, pp. 17–41.
LibreCat
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 54756
Knickenberg, Margarita, and Carmen Zurbriggen. Students’ Academic Motivation in Relation to Peer Interactions and Social Environment Considering Behavioral Problems Using the Experience Sampling Method. 2024.
LibreCat
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 54755
Knickenberg, Margarita, and Carmen Zurbriggen. Effekte von Peerinteraktionen Und Des Sozialen Umfelds Auf Die Aktuelle Motivation von Schüler*innen. 2024.
LibreCat
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 54810
Löper, Marwin Felix, et al. Adaptives Lernen Im Inklusiven Unterricht Aus Der Perspektive von Grund- Und Förderschullehrkräften – Ergebnisse Aus Einer Interviewstudie. Posterpräsentation Auf Der Herbsttagung 2024 Der Arbeitsgruppe Empirische Sonderpädagogische Forschung (AESF). Ludwig-Maximilians-Universität, 2024.
LibreCat
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 54835
Knickenberg, Margarita, and Carmen Zurbriggen. Die Bedeutung von Peers Für Die Aktuelle Akademische Motivation von Schüler*innen Unter Berücksichtigung von Verhaltensproblemen. 2024.
LibreCat
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 53214
Sahli Lozano, Caroline, et al. “How Do Attitudes and Self-Efficacy Predict Teachers’Intentions to Use Inclusive Practices? A Cross-National Comparison Between Canada, Germany,  Greece, Italy, and Switzerland.” Exceptionality Education International, 2024.
LibreCat
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 50534
Knickenberg, Margarita, et al. Teachers‘ Collective Efficacy with Regard to Inclusive Practices – Characterising a New Scale and International Results from Canada, Germany, & Switzerland. 2023.
LibreCat
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 50532
Knickenberg, Margarita. Emotional-Motivationales Erleben Im Zusammenhang Mit Selbstbestimmtem Lernen Im Inklusiven Naturwissenschaftlichen Grundschulunterricht. 2023.
LibreCat
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 50535
Sahli Lozano, Caroline, et al. How Do Attitudes and Self-Efficacy Predict Teachers‘ Intentions to Teach in Inclusive Classrooms? A Cross-National Comparison across Five Countries. 2023.
LibreCat
 

2023 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 50533
Knickenberg, Margarita, et al. Mathematikleistungen von Grundschulkindern Im Zusammenhang Mit Dem von Ihnen Wahrgenommenen Feedback Und Ihren Selbstbezogenen Kognitionen.Sektionstagung Empirische Bildungsforschung Der Arbeitsgruppe Für Empirische Pädagogische Forschung (AEPF). „Schule Und Lehrkräfte.Bildung Neu Denken“. Universität Potsdam, 2023.
LibreCat
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 54219
Knickenberg, Margarita, et al. Mathematikleistungen von Grundschulkindern Im Zusammenhang Mit Dem von Ihnen Wahrgenommenen Feedback Und Ihren Selbstbezogenen Kognitionen. Vortrag Auf Der Sektionstagung Empirische Bildungsforschung Der Arbeitsgruppe Für Empirische Pädagogische Forschung (AEPF) Und Der Kommission Bildungsplanung, Bildungsorganisation Und Bildungsrecht (KBBB). Thema: „Schule Und Lehrkräfte. Bildung Neu Denken“. Universität Potsdam, 2023.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 36133
Knickenberg, Margarita, et al. “Validation of the Student Version of the Perceptions of Inclusion Questionnaire in Primary and Secondary Education Settings.” SAGE Open, vol. 12, no. 1, 215824402210798, SAGE Publications, 2022, doi:10.1177/21582440221079896.
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33433
Knickenberg, Margarita, et al. “Inklusives Klassenklima. Zur Bedeutung der sozialen Dimension des Klassenklimas unter Berücksichtigung von Heterogenität.” Inklusive Schule und Schulentwicklung Theoretische Grundlagen, empirische Befunde und Praxisbeispiele aus Deutschland, Österreich und der Schweiz., edited by K Resch et al., Waxmann, 2021.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33434
Knickenberg, Margarita, and Carmen Zurbriggen. “Die Bedeutsamkeit von Peers für Jugendliche in der Sekundarstufe und in der Freizeit.” G. Hagenauer & D. Raufelder (Hrsg.), Soziale Eingebundenheit. Sozialbeziehungen im Fokus von Schule und Lehrer*innenbildung, edited by G Hagenauer and D Raufelder, Waxmann, 2021, pp. 335–50.
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 50537
Knickenberg, Margarita, and Carmen Zurbriggen. Qualität Sozialer Interaktionen von Jugendlichen Mit Emotionalen Problemen Oder Problemen Im Umgang Mit Peers Im Unterricht – Eine Pilotstudie Mit Der Experience Sampling Method. 2021.
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 50536
Knickenberg, Margarita, et al. Gender, Special Education Needs, and Inclusion: Evidence from the Perceptopions of Inclusion Questionnaire in Sweden. 2021.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 33435
Knickenberg, Margarita, et al. “Peers als Quelle aktueller Motivation?” Zeitschrift für Pädagogische Psychologie, Hogrefe Publishing Group, 2020, pp. 1–15, doi:10.1024/1010-0652/a000292.
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 33436
Knickenberg, Margarita, and Jan Christoph Störtländer. “Editorial zur zweiten Ausgabe der HLZ.” Herausforderung Lehrer*innenbildung - Zeitschrift Zur Konzeption, Gestaltung Und Diskussion, vol. 2, no. 1, 2020, doi:10.4119/HLZ-3352.
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 33437
Knickenberg, Margarita, and Carmen Zurbriggen. “Perceptions of Inclusion Questionnaire (PIQ).” SCHULE inklusiv, Friedrich Verlag, 2020.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

(person=12978)

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: MLA

Export / Embed