Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

373 Publications


2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36169
Löper, Marwin Felix, and Frank Hellmich. Individual Prerequisites for Children’s Attitudes towards Peers with Social-Emotional Disabilities. 19th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2021. “Education and Citizenship: Learning and Instruction and the Shaping of Futures.” University of Gothenburg, 2021.
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36129
Franzen, Katja, et al. The Prediction of Primary School Teachers’ Self-Efficacy Expectations in Inclusive Education. Single Paper. ECER 2021 (European Conference on Educational Research). “Education and Society: Expectations, Prescriptions, Reconciliations.” University of Geneva, 2021.
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36149
Görel, Gamze, and Frank Hellmich. Primary School Principals’ Views on Designing Inclusive Schools. 19th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2021. “Education and Citizenship: Learning and Instruction and the Shaping of Futures.” University of Gothenburg, 2021.
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36093
Löper, Marwin Felix, et al. Die Bedeutung von Erfahrungen Für Die Einstellungen von Grundschulkindern Gegenüber Peers Mit Emotional-Sozialen Schwierigkeiten Im Inklusiven Unterricht. Vortrag Auf Der Tagung Der Arbeitsgruppe Empirische Sonderpädagogische Forschung. Universität Luxemburg, 2021.
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36106
Löper, Marwin Felix, et al. Unterscheiden Sich Lehrkräfte an Inklusiven Und Nicht-Inklusiven Grundschulen Hinsichtlich Ihrer Handlungsintentionen Bei Der Gestaltung Adaptiven Unterrichts? Vortrag Auf Der Tagung Der Arbeitsgruppe Empirische Sonderpädagogische Forschung. Universität Luxemburg, 2021.
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36123
Löper, Marwin Felix, et al. Die Rolle Inter- Und Intraindividueller Erfahrungen Für Die Einstellungen von Grundschulkindern Gegenüber Peers Mit Emotional-Sozialem Förderbedarf. Vortrag Auf Der 56. Jahrestagung Der Sektion Sonderpädagogik Der Deutschen Gesellschaft Für Erziehungswissenschaft (DGfE). „Sonderpädagogik – Zwischen Dekategorisierung Und Rekategorisierung“. Justus-Maximilians-Universität Würzburg, 2021.
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36121
Franzen, Katja, et al. Selbstwirksamkeitsüberzeugungen von Primarstufenlehrkräften Im Kontext Schulischer Inklusion – Eine Untersuchung Potenzieller Prädiktoren. Vortrag Auf Der 56. Jahrestagung Der Sektion Sonderpädagogik Der Deutschen Gesellschaft Für Erziehungswissenschaft (DGfE). „Sonderpädagogik – Zwischen Dekategorisierung Und Rekategorisierung“. Justus-Maximilians-Universität Würzburg, 2021.
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36107
Löper, Marwin Felix, and Frank Hellmich. Handlungsintentionen Bei Der Gestaltung Adaptiven Unterrichts – Ein Vergleich Zwischen Lehrkräften an Inklusiven Und Nicht- Inklusiven Grundschulen. Vortrag Auf Der 56. Jahrestagung Der Sektion Sonderpädagogik Der Deutschen Gesellschaft Für Erziehungswissenschaft (DGfE). „Sonderpädagogik – Zwischen Dekategorisierung Und Rekategorisierung“. Justus-Maximilians-Universität Würzburg, 2021.
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36110
Görel, Gamze, and Frank Hellmich. Bedingungen Für Die Erfolgreiche Umsetzung von Inklusion Aus Sicht von Schulleitungen an Grundschulen. Vortrag Auf Der 56. Jahrestagung Der Sektion Sonderpädagogik Der Deutschen Gesellschaft Für Erziehungswissenschaft (DGfE). „Sonderpädagogik – Zwischen Dekategorisierung Und Rekategorisierung“. Justus-Maximilians-Universität Würzburg, 2021.
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36135
Löper, Marwin Felix, and Frank Hellmich. The Quality of Student-Teacher Relationship and Teachers’ Behaviour as Predictors for Children’s Attitudes towards Peers with Learning Disabilities. Single Paper. ECER 2021 (European Conference on Educational Research). “Education and Society: Expectations, Prescriptions, Reconciliations.” University of Geneva, 2021.
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36141
Görel, Gamze, and Frank Hellmich. Differentiation and Individualisation as Key Features of Inclusive Teaching Quality – Findings from a Qualitative Study with Primary School Teachers. Single Paper. ECER 2021 (European Conference on Educational Research). “Education and Society: Expectations, Prescriptions, Reconciliations.” University of Geneva, 2021.
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36143
Hellmich, Frank, et al. The Promotion of Pre-Service Teachers’ Team-Teaching Competencies for Inclusive Education. 19th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2021. “Education and Citizenship: Learning and Instruction and the Shaping of Futures.” University of Gothenburg, 2021.
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36146
Franzen, Katja, et al. Sources of Primary School Teachers’ Self-Efficacy to Teach in Inclusive Classrooms. 19th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2021. “Education and Citizenship: Learning and Instruction and the Shaping of Futures.” University of Gothenburg, 2021.
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36175
Hellmich, Frank, et al. Kooperatives Lernen von Lehramtsstudierenden Im Zusammenhang Mit Ihrer Qualifizierung Für Den Inklusiven Naturwissenschaftlichen Sachunterricht Der Grundschule – Ergebnisse Aus Dem Forschungsprojekt. Vortrag. Abschlussveranstaltung Der Förderlinie “Qualifizierung Der Pädagogischen Fachkräfte Für Inklusive Bildung” Des Bundesministeriums Für Bildung Und Forschung (BMBF). Goethe-Universität Frankfurt am Main, 2021.
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36125
Hellmich, Frank, et al. The Impact of the Composition of Pre-Service Teacher Teams on Children’s Competencies in (Non-)Inclusive Primary School Science Lessons. Single Paper. ECER 2021 (European Conference on Educational Research). “Education and Society: Expectations, Prescriptions, Reconciliations.” University of Geneva, 2021.
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36180
Hellmich, Frank, et al. Kooperatives Lernen von Lehramtsstudierenden Im Zusammenhang Mit Ihrer Qualifizierung Für Den Inklusiven Naturwissenschaftlichen Sachunterricht Der Grundschule – Schlussfolgerungen Und Implikationen. Vortrag. Abschlussveranstaltung Der Förderlinie “Qualifizierung Der Pädagogischen Fachkräfte Für Inklusive Bildung” Des Bundesministeriums Für Bildung Und Forschung (BMBF). Goethe-Universität Frankfurt am Main, 2021.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26638
Franzen, Katja, et al. “Qualifizierung von Studierenden des Grund- und Förderschullehramts für den inklusiven Unterricht in der Grundschule.” Sonderpädagogik und Bildungsforschung – Fremde Schwestern?, edited by Michael Grosche et al., Klinkhardt, 2020, pp. 176–80.
LibreCat
 

2020 | Research Data | LibreCat-ID: 26639
Hassani, Sepideh, et al. School-Based Interventions to Support Student Participation. A Comparison of Different Programs. Results from the FRIEND-SHIP Project. University of Vienna, 2020, doi:10.25365/PHAIDRA.147.
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26665
Hoya, Fabian Karl, et al. “Unterschiede in den Einstellungen zur Teamarbeit im inklusiven Unterricht zwischen Studierenden des Grund- und Förderschullehramts.” Sonderpädagogik und Bildungsforschung – Fremde Schwestern?, edited by Michael Grosche et al., Klinkhardt, 2020, pp. 225–29.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26703
Löper, Marwin Felix, and Frank Hellmich. “Determinanten für die Einstellungen von Grundschulkindern gegenüber Peers mit einem sonderpädagogischen Förderbedarf in der emotionalen und sozialen Entwicklung.” Sonderpädagogik und Bildungsforschung – Fremde Schwestern? , edited by Michael Grosche et al., Klinkhardt, 2020, pp. 192–97.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

(person=26282)

status=public

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: MLA

Export / Embed