Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
96 Publications
- 1 (current)
- 2
- 3
- 4
- 5
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 54810
Adaptives Lernen im inklusiven Unterricht aus der Perspektive von Grund- und Förderschullehrkräften – Ergebnisse aus einer Interviewstudie. Posterpräsentation auf der Herbsttagung 2024 der Arbeitsgruppe Empirische Sonderpädagogische Forschung (AESF).
M.F. Löper, M. Knickenberg, T. Kretzer, J.R. Schulze, F. Hellmich, in: Ludwig-Maximilians-Universität, München, 2024.
LibreCat
M.F. Löper, M. Knickenberg, T. Kretzer, J.R. Schulze, F. Hellmich, in: Ludwig-Maximilians-Universität, München, 2024.
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 54677
Empathie und Einstellungen von Grundschulkindern gegenüber Peers mit emotional-sozialem Förderbedarf. Vortrag auf der Tagung der Arbeitsgruppe für Empirische Pädagogische Forschung (AEPF). Thema: „Wissenstransfer zwischen Bildungsforschung, Bildungspraxis und Lehrer*innenbildung“.
M.F. Löper, F. Hellmich, in: Universität Osnabrück, Osnabrück, 2024.
LibreCat
M.F. Löper, F. Hellmich, in: Universität Osnabrück, Osnabrück, 2024.
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 54222
Förderung der sozialen Partizipation von Kindern in der Primarstufe – Befunde aus einer Interventionsstudie. Vortrag auf der Tagung der Österreichischen Gesellschaft für Forschung und Entwicklung im Bildungswesen (ÖFEB). Thema: „Diversität diskursiv. Bildungswissenschaftliche Zugänge und pädagogische Perspektiven“
M.F. Löper, G. Görel, F. Hellmich, in: Pädagogische Hochschule Wien, Wien, Österreich, 2024.
LibreCat
M.F. Löper, G. Görel, F. Hellmich, in: Pädagogische Hochschule Wien, Wien, Österreich, 2024.
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 54223
Effects of an intervention on students’ attitudes towards peers with special educational needs. Poster Presentation. EARLI SIG 15 Biennial Conference 2024 ‘Special Educational Needs’. “Neurodiversity in Education: Research and Practice”
M.F. Löper, G. Görel, F. Hellmich, in: Universitat de València, València, Spain, 2024.
LibreCat
M.F. Löper, G. Görel, F. Hellmich, in: Universitat de València, València, Spain, 2024.
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 54227
Fostering students’ attitudes towards peers with special educational needs – Findings from a social participation intervention. Porto International Conference on Research in Education (ICRE) 2024
M.F. Löper, G. Görel, F. Hellmich, in: Polytechnic Porto, Porto, Portugal, 2024.
LibreCat
M.F. Löper, G. Görel, F. Hellmich, in: Polytechnic Porto, Porto, Portugal, 2024.
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 54215
Die Rolle von Empathie für die Einstellungen von Grundschulkindern gegenüber Peers mit emotional-sozialen Schwierigkeiten im inklusiven Unterricht. Vortrag auf der 11. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF). Thema: „Bildung verstehen – Partizipation erreichen – Transfer gestalten“.
M.F. Löper, F. Hellmich, in: Universität Potsdam, Potsdam, 2024.
LibreCat
M.F. Löper, F. Hellmich, in: Universität Potsdam, Potsdam, 2024.
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56332
Examining the measurement invariance and validity of the SSIS SEL Brief + Mental Health Scales – Student version in Austria and Germany
C.J. Anthony, S. Hassani, S. Schwab, A.P. Howe, M. Yost, S.N. Elliot, M.F. Löper, G. Görel, F. Hellmich, International Journal of Emotional Education 16 (2024).
LibreCat
C.J. Anthony, S. Hassani, S. Schwab, A.P. Howe, M. Yost, S.N. Elliot, M.F. Löper, G. Görel, F. Hellmich, International Journal of Emotional Education 16 (2024).
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56333
Teachers' role model behavior and the quality of the student-teacher relationship as prerequisites for students' attitudes towards peers with learning difficulties
M.F. Löper, F. Hellmich, Frontiers in Education 9 (2024).
LibreCat
| DOI
M.F. Löper, F. Hellmich, Frontiers in Education 9 (2024).
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 50613
Fostering students’ peer relationships through the classroom-based intervention FRIEND-SHIP. Education 3-13
S. Hassani, K. Jakob, S. Schwab, F. Hellmich, M.F. Löper, G. Görel, International Journal of Primary, Elementary and Early Years Education. (2023) 1–16.
LibreCat
| DOI
S. Hassani, K. Jakob, S. Schwab, F. Hellmich, M.F. Löper, G. Görel, International Journal of Primary, Elementary and Early Years Education. (2023) 1–16.
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35891
Effekte eines Interventionsprogramms zur Förderung der sozialen Partizipation auf die Einstellungen von Grundschulkindern gegenüber Peers mit sonderpädagogischem Förderbedarf. Vortrag auf der 10. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF). Thema: „Bildung zwischen Unsicherheit und Evidenz“.
M.F. Löper, G. Görel, F. Hellmich, in: Universität Duisburg-Essen, Duisburg-Essen, 2023.
LibreCat
M.F. Löper, G. Görel, F. Hellmich, in: Universität Duisburg-Essen, Duisburg-Essen, 2023.
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 42243
Improving students’ attitudes towards peers with special needs: Results from an intervention study. Symposium "Chances and challenges in diverse classrooms" (Sepideh Hassani & Marwin Felix Loeper). 20th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2023. "Education as a Hope in Uncertain Times"
M.F. Löper, G. Görel, F. Hellmich, in: Aristotle University of Thessaloniki/University of Macedonia, Thessaloniki, Greece, 2023.
LibreCat
M.F. Löper, G. Görel, F. Hellmich, in: Aristotle University of Thessaloniki/University of Macedonia, Thessaloniki, Greece, 2023.
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 42244
Prerequisites for primary school teachers’ practices in the inclusive classroom. Symposium "Applying the Theory of Planned Behavior in Inclusive Education« (Olli-Pekka Malinen). 20th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2023. "Education as a Hope in Uncertain Times"
M.F. Löper, G. Görel, F. Hellmich, in: Aristotle University of Thessaloniki/University of Macedonia, Thessaloniki, Greece, 2023.
LibreCat
M.F. Löper, G. Görel, F. Hellmich, in: Aristotle University of Thessaloniki/University of Macedonia, Thessaloniki, Greece, 2023.
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 44169
Examining the Measurement Invariance and Convergent Validity of the SSIS-SELb-Student in Austria and Germany. 44th Annual Conference of the International School Psychology Association (ISPA) 2023.
C.J. Anthony, M. Yost, A. Howe, S. Schwab, S. Hassani, F. Hellmich, M.F. Löper, G. Görel, in: University of Bologna, Bologna, Italy, 2023.
LibreCat
C.J. Anthony, M. Yost, A. Howe, S. Schwab, S. Hassani, F. Hellmich, M.F. Löper, G. Görel, in: University of Bologna, Bologna, Italy, 2023.
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 43177
Förderung der sozialen Partizipation von Kindern im inklusiven Unterricht. Workshop auf dem 9. Paderborner Grundschultag. Thema: „Demokratie von Anfang an! Demokratie in der Grundschule erfahren, mitgestalten und reflektieren“
G. Görel, F. Hellmich, M.F. Löper, in: Universität Paderborn, Paderborn, 2023.
LibreCat
G. Görel, F. Hellmich, M.F. Löper, in: Universität Paderborn, Paderborn, 2023.
2023 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 54218
Förderung der sozialen Partizipation von Kindern mit sonderpädagogischem Förderbedarf in der inklusiven Grundschule – Ergebnisse aus einer Interventionsstudie. Vortrag auf der Sektionstagung Empirische Bildungsforschung der Arbeitsgruppe für Empirische Pädagogische Forschung (AEPF) und der Kommission Bildungsplanung, Bildungsorganisation und Bildungsrecht (KBBB). Thema: „Schule und Lehrkräfte. Bildung neu denken“
M.F. Löper, G. Görel, F. Hellmich, in: Universität Potsdam, Potsdam, 2023.
LibreCat
M.F. Löper, G. Görel, F. Hellmich, in: Universität Potsdam, Potsdam, 2023.
2023 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 56359
Förderung der sozialen Partizipation von Kindern im inklusiven Grundschulunterricht mithilfe einer Intervention zum sozial-emotionalen Lernen (SEL). Posterpräsentation auf der Herbsttagung 2023 der Arbeitsgruppe Empirische Sonderpädagogische Forschung (AESF)
M.F. Löper, G. Görel, F. Hellmich, in: Universität Münster, Münster, 2023.
LibreCat
M.F. Löper, G. Görel, F. Hellmich, in: Universität Münster, Münster, 2023.
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 42242
Symposium "Chances and challenges in diverse classrooms". 20th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2023. "Education as a Hope in Uncertain Times"
S. Hassani, M.F. Löper, in: Aristotle University of Thessaloniki/University of Macedonia, Thessaloniki, Greece, 2023.
LibreCat
S. Hassani, M.F. Löper, in: Aristotle University of Thessaloniki/University of Macedonia, Thessaloniki, Greece, 2023.
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35832
Adaptiver Unterricht in der (inklusiven) Grundschule aus der Perspektive von Lehrkräften
M.F. Löper, F. Hellmich, in: T. Müller, C. Ratz, R. Stein, C. Lüke (Eds.), Sonderpädagogik – zwischen Dekategorisierung und Rekategorisierung, Klinkhardt, Bad Heilbrunn, 2022, pp. 372–378.
LibreCat
M.F. Löper, F. Hellmich, in: T. Müller, C. Ratz, R. Stein, C. Lüke (Eds.), Sonderpädagogik – zwischen Dekategorisierung und Rekategorisierung, Klinkhardt, Bad Heilbrunn, 2022, pp. 372–378.
2022 | Book | LibreCat-ID: 35883
FRIEND-SHIP Intervention Program – The Handbook
K. Aroni, A. Toulia, S.R.G. Alves, S. Hassani, F.A. Heidrich, K. Franzen, G. Görel, M.F. Löper, T. Aguiar, M. Silveira-Maia, M.M.P.S. Sanches-Ferreira, F. Hellmich, S. Schwab, I. Avramidis, FRIEND-SHIP Intervention Program – The Handbook, Porto Polytechnic, Porto, 2022.
LibreCat
K. Aroni, A. Toulia, S.R.G. Alves, S. Hassani, F.A. Heidrich, K. Franzen, G. Görel, M.F. Löper, T. Aguiar, M. Silveira-Maia, M.M.P.S. Sanches-Ferreira, F. Hellmich, S. Schwab, I. Avramidis, FRIEND-SHIP Intervention Program – The Handbook, Porto Polytechnic, Porto, 2022.
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35920
Determinants for primary school teachers’ inclusive practices in heterogenous classes. Paper Presentation. EARLI SIG 15 Biennial Conference 2022 `Special Educational Needs´. “A Village to Teach a Child – The Influence of Contextual Factors on Learning and Development”
M.F. Löper, G. Görel, F. Hellmich, in: Ghent University, Ghent, Belgium, 2022.
LibreCat
M.F. Löper, G. Görel, F. Hellmich, in: Ghent University, Ghent, Belgium, 2022.
- 1 (current)
- 2
- 3
- 4
- 5