Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

89 Publications


2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 32535 | OA
Bohndick, Carla, Tom Rosman, Susanne Kohlmeyer, and Heike M. Buhl. “The Interplay between Subjective Abilities and Subjective Demands and Its Relationship with Academic Success. An Application of the Person–Environment Fit Theory.” Higher Education 75, no. 5 (2017): 839–54. https://doi.org/10.1007/s10734-017-0173-6.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 32536
Bohndick, Carla, Susanne Kohlmeyer, and Heike M. Buhl. “Competencies and Career Choice Motives: Characteristics of High School Students Interested in Teacher Education Programmes.” Journal of Education for Teaching 43, no. 5 (2017): 566–80. https://doi.org/10.1080/02607476.2017.1355029.
LibreCat | DOI
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32545 | OA
Buhl, Heike M., and Johanna Hilkenmeier. “Bildung und Lesesozialisation im Elternhaus.” In Handbuch Entwicklungs- und Erziehungspsychologie, edited by Bärbel Kracke and Peter Noack, 163–79. Berlin: Springer, 2017. https://doi.org/10.1007/978-3-642-54061-5_10-1.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32534
Hilkenmeier, Johanna, and Heike M. Buhl. “Zur Bedeutung des Gesprächs am Elternsprechtag – Ein Blick in die Forschung.” In Handbuch zur Kooperation und Kommunikation mit Eltern, edited by Gernot Aich, Christina Kuboth, Martin Gartmeier, and Daniela Sauer, 1:76–85. Hohengehren: Schneider-Verlag, 2017.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 32539
Hilkenmeier, Johanna, Sabrina Wiescholek, and Heike M. Buhl. “Motivationsförderung am Elternsprechtag. Zum Zusammenhang zwischen eingeschätzter Leseleistung, Lehrer- und Elternverhalten.” Psychologie in Erziehung und Unterricht 64, no. 4 (2017). https://doi.org/10.2378/peu2017.art18d.
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 32537
Wiescholek, Sabrina, Johanna Hilkenmeier, Christian Greiner, and Heike M. Buhl. “Six-Year-Olds’ Perception of Home Literacy Environment and Its Influence on Children’s Literacy Enjoyment, Frequency, and Early Literacy Skills.” Reading Psychology 39, no. 1 (2017): 41–68. https://doi.org/10.1080/02702711.2017.1361495.
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 32540 | OA
Buhl, Heike M., and Johanna Hilkenmeier. “Professionalism in Parent-Teacher Conversations: Aspects, Determinants, and Consequences. A Competence-Oriented Discussion.” Journal of Educational Research Online 9, no. 3 (2017): 102–13. https://doi.org/10.25656/01:15303.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 32538 | OA
Buhl, Heike M., and Johanna Hilkenmeier. “Editorial Gespräche zwischen Eltern und Lehrkräften.” Psychologie in Erziehung und Unterricht 64, no. 4 (2017): 241–42. https://doi.org/10.2378/peu2017.art20d.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 32546
Buhl, Heike M., Peter Noack, and Baerbel Kracke. “The Role of Parents and Peers in the Transition From University to Work Life.” Journal of Career Development 45, no. 6 (2017): 523–35. https://doi.org/10.1177/0894845317720728.
LibreCat | DOI
 

2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32532
Buhl, Heike M., and Sabrina Wiescholek. “Zur sprachlichen Bildung aus der Perspektive der Pädagogischen Psychologie.” In Handbuch Sprache in der Bildung, edited by Jörg Kilian, Birgit Brouër, and Dina Lüttenberg, 48–67. Berlin: de Gruyter, 2016.
LibreCat
 

2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 32531
Seifert, Andreas, Georg Israel, Annette Bentler, Hanna Berning, Claudia Bredt, Heike M. Buhl, Elke Düsing, et al. “Ein ausbildungsbezogenes Berufsfähigkeitsprofil für angehende Lehrkräfte im Bereich allgemeiner pädagogischer Kompetenz – ein Werkstattbericht.” Lehrerbildung auf dem Prüfstand 8, no. 2 (2015): 209–32.
LibreCat
 

2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 32530
Bohndick, Carla, Susanne Kohlmeyer, and Heike M. Buhl. “Inwiefern sollten überfachliche Kompetenzen im Lehramtsstudium stärker gefördert werden? Eine interviewbasierte Studie.” Lehrerbildung auf dem Prüfstand 8, no. 1 (2015): 38–54.
LibreCat
 

2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 32529
Wiescholek, Sabrina, Johanna Hilkenmeier, and Heike M. Buhl. “Transparenz im Schriftspracherwerb durch Family Literacy am Beispiel von “LIFE – Lesen in Familie erleben“.” Schulpädagogik heute 6, no. 15 (2015).
LibreCat
 

2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 32528 | OA
Buhl, Heike M., Berit Scholwin, and Peter Noack. “Individuation in Adults’ Family Interactions: An Observational Study.” Journal of Adult Development 22, no. 2 (2014): 100–111. https://doi.org/10.1007/s10804-014-9204-z.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 32526
Sommer, Sabrina, Heike M. Buhl, Janine Saupe, and Ewald Johannes Brunner. “Die Bedeutung von Einstellungen zur Vorhersage von Pflegebereitschaft.” Zeitschrift für Soziologie der Erziehung und Sozialisation 34, no. 4 (2014): 422–38.
LibreCat
 

2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 32524
Bohndick, Carla, and Heike M. Buhl. “Auf dem Weg zur Professionalisierung: Anforderungen im Lehramtsstudium.” Zeitschrift für Pädagogische Psychologie 28, no. 1–2 (2014): 63–68.
LibreCat
 

2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 32525
Buhl, Heike M. “Figli per sempre?” Psicologia contemporanea 244 (2014): 42–45.
LibreCat
 

2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 49294
Sommer, Sabrina, Jeanine Saupe, Ewald J. Brunner, and Heike M. Buhl. “Die Bedeutung von Einstellungen zur Vorhersage von Pflegebereitschaft.” Zeitschrift für  Soziologie der Erziehung und Sozialisation 34 (2014): 422–38.
LibreCat
 

2013 | Journal Article | LibreCat-ID: 32523
Buhl, Heike M. “Bleibt man immer das Kind? Kann es einen gleichberechtigten Umgang zwischen den Generationen geben? .” Psychologie Heute 10 (2013): 26–27.
LibreCat
 

2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 32521 | OA
Seifermann, Elke, and Heike M. Buhl. “Soziale Kognitionen, Sozialverhalten und Akzeptanz durch Gleichaltrige bei Kindern im Vorschulalter.” Diskurs Kindheits- und Jugendforschung 3 (2012): 321–32.
LibreCat | Download (ext.)
 

Filters and Search Terms

(person=27152) AND (type=book_chapter OR type=journal_article)

status=public

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: Chicago

Export / Embed