Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

34 Publications


2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 62283
Rezat S, Doligkeit N. Zahlenmuster und Brüche: Eine Lernumgebung zum algebraischen Denken. mathematik lehren. 2025;(252):16–22.
LibreCat
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 63036
Rezat S, Glasnović Gracin D, Van Steenbrugge H, Sievert H. The quality of print and digital mathematics curriculum resources. In: Pepin B, Kohanová I, Langfeldt MB, eds. Proceedings of the Fifth International Conference on Mathematics Textbook Research and Development. Norwegian University of Science and Technology.; 2025:72–91.
LibreCat | Files available
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 63034 | OA
Stallmeister L, Rezat S. Students’ use of different material resources for specific purposes in the process of learning mathematics. In: Pepin B, Kohanová I, Langfeldt MB, eds. Proceedings of the Fifth International Conference on Mathematics Textbook Research and Development. Norwegian University of Science and Technology; 2025.
LibreCat | Download (ext.)
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 60196
Rezat S. The quality of digital curriculum resources for mathematics in German educational policy. ZDM – Mathematics Education. 2025;57:891–904. doi:10.1007/s11858-025-01708-w
LibreCat | Files available | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 52584
Rezat S. Research on curriculum resources in mathematics education: a survey of the field. ZDM – Mathematics Education. Published online 2024. doi:10.1007/s11858-024-01559-x
LibreCat | DOI
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 55191
Rezat S, Visnovska J, Yan G, Leshota M, Sabra H. Topic Study Group 41: Research and development on textbooks and resources for learning and teaching mathematics. In: Proceedings of the 14th International Congress on Mathematical Education. Vol 1. World Scientific; 2024:537–545. doi:10.1142/9789811287152_0065
LibreCat | DOI
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57390
Rezat S, Westbury I. Textbooks and curriculum from a governance perspective. In: Clements MA (Ken), Kaur B, Lowrie T, Mesa V, Prytz J, eds. Fourth International Handbook of Mathematics Education. Springer Nature Switzerland; 2024. doi:10.1007/978-3-031-51474-6_24
LibreCat | DOI
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 57613 | OA
Rezat S. Students’ instrumentalizations of hints and automated feedback in their task solution process when learning mathematics with a digital curriculum resource. In: Iannone P, Moons F, Drüke-Noe C, et al., eds. Proceedings of FAME 1 – Feedback & Assessment in Mathematics Education (ETC 14), 5-7 June 2024, Utrecht (The Netherlands). Utrecht University and ERME; 2024:262–269. doi:10.5281/zenodo.14231455
LibreCat | Files available | DOI
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 58851 | OA
Stallmeister L, Rezat S. Ressourcennutzung von Schüler:innen zum Lernen von Mathematik. In: Ebers P, Rösken F, Barzel B, Büchter A, Schacht F, Scherer P, eds. Beiträge Zum Mathematikunterricht 2024 - 57. Jahrestagung Der Gesellschaft Für Didaktik Der Mathematik. WTM-Verlag; 2024:1365-1368. doi:10.37626/GA9783959872782.0
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 58216 | OA
Rezat S, Rezat S, Scholle O, Schulte C, Winkelnkemper F. AnnoPy. Fachspezifische wissenschaftliche Textkompetenzen mit digitalen Medien in der Lehre fördern. In: Herzig B, Eickelmann B, Schwabl F, Schulze J, Niemann J, eds. Lehrkräftebildung in der digitalen Welt. Zukunftsorientierte Forschungs- und Praxisperspektiven. Waxmann; 2024:219–230. doi:10.31244/9783830998372
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 53439
Rezat S, Malik SN, Leifeld M. Mathematik – Lesen – Lernen: Ein Vorlesungskonzept zur Förderung mathematischer Lesekompetenz. In: Beiträge Zum Mathematikunterricht 2022. 56. Jahrestagung Der Gesellschaft Für Didaktik Der Mathematik  Vom 29.08.2022 Bis 02.09.2022 in Frankfurt Am Main. WTM-Verlag; 2023:1125–1128. doi:10.17877/DE290R-23392
LibreCat | Files available | DOI
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 53441
Leifeld M, Rezat S. Verstehen schriftlicher Rechenverfahren durch algorithmisches Denken am Beispiel der schriftlichen Subtraktion. In: Beiträge Zum Mathematikunterricht 2022. 56. Jahrestagung Der Gesellschaft Für Didaktik Der Mathematik  Vom 29.08.2022 Bis 02.09.2022 in Frankfurt Am Main. WTM-Verlag; 2023:993–996. doi:10.17877/DE290R-23760
LibreCat | Files available | DOI
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 53475
Malik SN, Rezat S. Herausforderungen anwendungsbezogener Aufgaben - eine curriculare Perspektive auf den Forschungsstand. In: Beiträge Zum Mathematikunterricht 2022. 56. Jahrestagung Der Gesellschaft Für Didaktik Der Mathematik  Vom 29.08.2022 Bis 02.09.2022 in Frankfurt Am Main. WTM-Verlag; 2023. doi:10.17877/DE290R-23380
LibreCat | Files available | DOI
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 46987
Pepin B, Kock Z, Rezat S. Toward student agency in the selection and use of digital resources for learning and studying mathematics. In: Pepin B, Gueudet G, Choppin J, eds. Handbook of Digital Resources in Mathematics Education. Springer International Publishing; 2023:1–28. doi:10.1007/978-3-030-95060-6_26-1
LibreCat | DOI
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48067
Gueudet G, Pepin B, Rezat S. Meta-Resources: Supporting the design of mathematics teaching and learning. In: Pepin B, Gueudet G, Choppin J, eds. Handbook of Digital Resources in Mathematics Education. Springer International Publishing; 2023. doi:10.1007/978-3-030-95060-6_36-1
LibreCat | DOI
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 49684 | OA
Rezat S, Geiger V. The role of digital technologies in transforming student learning landscapes. In: Pepin B, Gueudet G, Choppin J, eds. Handbook of Digital Resources in Mathematics Education. Springer International Publishing; 2023. doi:10.1007/978-3-030-95060-6_21-1
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 46956
Hattermann M, Rezat S, Sträßer R. Geometrie: Leitidee Raum und Form. In: Handbuch Der Mathematikdidaktik. Springer; 2023:201–242. doi:10.1007/978-3-662-66604-3_7
LibreCat | DOI
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 46955
Hefendehl-Hebeker L, Rezat S. Algebra: Leitidee Symbol und Formalisierung. In: Handbuch Der Mathematikdidaktik. Springer; 2023:123–158. doi:10.1007/978-3-662-66604-3_5
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 53480
Malik SN, Rezat S. Linguistic features of word problems that cause difficulties for learners across the curriculum: A literature review. In: Proceedings on the Twelfth Congress on the European Society for Research in Mathematics Education (CERME 12). ERME / Free University of Bozen-Bolzano; 2022.
LibreCat | Files available
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 44689
Rezat S, Malik SN, Leifeld M. Scaffolding Close Reading of Mathematical Text in Pre-service Primary Teacher Education at the Tertiary Level: Design and Evaluation. International Journal of Science and Mathematics Education. 2022;20(S1):215-236. doi:10.1007/s10763-022-10309-y
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

(person=31132)

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: AMA

Export / Embed