Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

67 Publications


2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29135
Korsmeier, Teresa, et al. “Prokrastination Bei Studierenden Verringern Durch Anwendung Eines Ratgebers Im Gruppensetting.” Zeitschrift Für Beratung Und Studium, vol. 16, 2021, pp. 22–27.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 37831
Wetzel, Änne, et al. “Übersetzung und Validierung einer deutschsprachigen Version des Sport Emotion Questionnaire (SEQ).” Diagnostica, vol. 66, no. 4, Hogrefe Publishing Group, 2020, pp. 246–57, doi:10.1026/0012-1924/a000255.
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 29112
Wetzel, Änne, et al. “Übersetzung und Validierung einer deutschsprachigen Version des Sport Emotion Questionnaire (SEQ).” Diagnostica, 2020, pp. 246–57, doi:10.1026/0012-1924/a000255.
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 29109
Klingsieck, Katrin B., and Christiane Golombek. “Schreibherausforderungen: Ins Schreiben Kommen Und Im Schreiben Bleiben –Die Selbstregulation Beim Schreiben Wissenschaftlicher Texte in Den Qualifizierungsphasen.” HLZ – Herausforderung Lehrer*innenbildung, vol. 3, 2020, pp. 655–672, doi:10.4119/HLZ-2499.
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31660
Buhl, Heike M., et al. “Psychologie als Unterrichtsfach: Konzeption des Curriculums an der Universität Paderborn.” Psychologiedidaktik und Evaluation XIII, edited by Michael Krämer, Shaker, 2020, pp. 83–91, doi:10.23668/PSYCHARCHIVES.4244.
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 29111
Svartdal, Frode, et al. “Measuring Implemental Delay in Procrastination: Separating Onset and Sustained Goal Striving.” Personality and Individual Differences, 109762, 2020, doi:10.1016/j.paid.2019.109762.
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 29110
Svartdal, Frode, et al. “How Study Environments Foster Academic Procrastination: Overview and Recommendations.” Frontiers in Psychology, 2020, doi:10.3389/fpsyg.2020.540910.
LibreCat | DOI
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 28992
Golombek, Christiane, et al. “Assessing Self-Efficacy for Self-Regulation of Academic Writing: Development and Validation of a Scale.” European Journal of Psychological Assessment, vol. 35, no. 5, 2019, pp. 751–61, doi:10.1027/1015-5759/a000452.
LibreCat | DOI
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31657
Scharlau, Ingrid, and Katrin B. Klingsieck. “Zur Positionierung der Forschung an Schreibzentren.” Forschung für die Schreibdidaktik: Voraussetzung oder institutioneller Irrweg?, edited by Andreas Hirsch-Weber et al., Beltz (Juventa), 2019, pp. 207–26.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 46949
Klingsieck, Katrin B., and Rabea Marker. “Zweifel Am Studium. Konzeptuelle Überlegungen Und Eine Erste Empirische Annäherung.” Die Hochschullehre, vol. 5, no. 2019, 2019, pp. 825–38.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 29114
Grunschel, Carola, et al. “‘I’ll Stop Procrastinating Now!’ Fostering Specific Processes of Self-Regulated Learning to Reduce Academic Procrastination.” Journal of Prevention & Intervention in the Community, 2018, pp. 143–57, doi:10.1080/10852352.2016.1198166.
LibreCat | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 29115
Klingsieck, Katrin B. “Kurz und knapp – die Kurzskala des Fragebogens                    „Lernstrategien im Studium“ (LIST).” Zeitschrift für Pädagogische Psychologie, 2018, pp. 249–59, doi:10.1024/1010-0652/a000230.
LibreCat | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 35291
Grunschel, Carola, et al. “‘I’ll Stop Procrastinating Now!’ Fostering Specific Processes of Self-Regulated Learning to Reduce Academic Procrastination.” Journal of Prevention & Intervention in the Community, vol. 46, no. 2, Taylor & Francis, 2018, pp. 143–157.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 29118
van Eerde, Wendelien, and Katrin B. Klingsieck. “Overcoming Procrastination? A Meta-Analysis of Intervention Studies.” Educational Research Review, 2018, pp. 73–85, doi:10.1016/j.edurev.2018.09.002.
LibreCat | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 46935
Scherer, Cornelia, et al. “Welche Studierenden Nutzen Die Angebote von Schreibzentren? Erkenntnisse Aus Einer Studie Zur Selbsteingeschätzen Schreibkompetenz.” Journal Der Schreibberatung, vol. 16, 2018, pp. 77–86.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 46934
Kordts-Freudinger, Robert, et al. “Beforschung Einer Eigenen Vorlesung: Effekte von Wahlfreiheit Auf Leistung Und Konfidenz.” Zeitschrift Für Hochschulentwicklung, vol. 13, no. 1, 2018, pp. 85–104.
LibreCat
 

2018 | Book | LibreCat-ID: 29073
Scharlau, Ingrid, and Katrin Klingsieck. Schreiben im Psychologiestudium. Verlag Barbara Budrich, 2018.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 35423
Klingsieck, Katrin B., and Verena Liszt. “Effects of Learning Design Patterns in Service Learning Courses.” Active Learning in Higher Education, vol. 19, 2018, pp. 47–59.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 6099 | OA
Scharlau, Ingrid, et al. “Zugänge zur Erfassung der Schreibkompetenzen von Studierenden in lehrnahen Untersuchungen: Ein Methodenkompass.” die hochschullehre, vol. 3, 2017.
LibreCat | Download (ext.)
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 29119
Nordby, Kent, et al. “Do Procrastination-Friendly Environments Make Students Delay Unnecessarily?” Social Psychology of Education, 2017, pp. 491–512, doi:10.1007/s11218-017-9386-x.
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

(person=36716)

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: MLA

Export / Embed