Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

121 Publications


2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 31407
Höper L, Podworny S, Schulte C, Frischemeier D. Exploration of Location Data: Real Data in the Context of Interaction with a Cellular Network. In: Proceedings of the IASE 2021 Satellite Conference. International Association for Statistical Education; 2022. doi:10.52041/iase.nkppy
LibreCat | DOI
 

2021 | Conference (Editor) | LibreCat-ID: 25521
Schulte C, A. Becker B, Divitini M, Barendsen E, eds. ITiCSE 2021: 26th ACM Conference on Innovation and Technology in Computer Science Education, Virtual Event, Germany, June 26 - July 1, 2021 - Working Group Reports. ACM; 2021. doi:10.1145/3456565
LibreCat | DOI
 

2021 | Conference (Editor) | LibreCat-ID: 25522
Schulte C, A. Becker B, Divitini M, Barendsen E, eds. ITiCSE 2021: 26th ACM Conference on Innovation and Technology in Computer Science Education, Virtual Event, Germany, June 26 - July 1, 2021. ACM; 2021. doi:10.1145/3430665
LibreCat | DOI
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 25525
Große-Bölting G, Gerstenberger DK-H, Gildehaus L, Mühling A, Schulte C. Identity in K-12 Computer Education Research: A Systematic Literature Review. In: J. Ko A, Vahrenhold J, McCauley R, Hauswirth M, eds. ICER 2021: ACM Conference on International Computing Education Research, Virtual Event, USA, August 16-19, 2021. ACM; 2021:169-183. doi:10.1145/3446871.3469757
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 25527
Schulte C, A. Becker B. ITiCSE 2021 recap. ACM SIGCSE Bull. 2021;53(3):3-4. doi:10.1145/3483403.3483405
LibreCat | DOI
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 29707
Bechinie D, Eilerts K, Huhmann T, Lenke M, Schulte C, Winkelnkemper F. Geometrielernen digital unterstützen - Räumliche Kompetenzen und individuelle Lernwege mittels adaptierbarer algorithmischer Rückmeldemöglichkeiten fördern. In: Beiträge zum Mathematikunterricht 2021. WTM Verlag, Münster; 2021.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29708
Gerstenberger DK-H, Winkelnkemper F, Schulte C. Nutzung der Personas-Methode zum Umgang mit der Heterogenität von Informatik-Studierenden. 9 Fachtagung Hochschuldidaktik Informatik (HDI). Published online 2021:49.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 24456 | OA
Rohlfing KJ, Cimiano P, Scharlau I, et al. Explanation as a Social Practice: Toward a Conceptual Framework for the Social Design of AI Systems. IEEE Transactions on Cognitive and Developmental Systems. 2021;13(3):717-728. doi:10.1109/tcds.2020.3044366
LibreCat | Files available | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29702 | OA
Höper L, Hüsing S, Malatyali H, Schulte C, Budde L. Methodik für Datenprojekte im Informatikunterricht. LOG IN. 2021;41(1):31-38.
LibreCat | Files available
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 29706
Höper L, Schulte C. Datenbewusstsein im Kontext digitaler Kompetenzen für einen selbstbestimmten Umgang mit datengetriebenen digitalen Artefakten. In: Gesellschaft für Informatik e.V., ed. 51. Jahrestagung Der Gesellschaft Für Informatik, INFORMATIK 2021 - Computer Science & Sustainability, Berlin, Germany, 27. September - 1. Oktober, 2021. Lecture Notes in Informatics. Gesellschaft für Informatik; 2021:1623-1632. doi:10.18420/informatik2021-136
LibreCat | DOI
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 25520
Höper L, Podworny S, Hüsing S, et al. Zur neuen Bedeutung von Daten in Data Science und künstlicher Intelligenz. In: Humbert L, ed. 19. GI-Fachtagung Informatik und Schule, INFOS 2021, Wuppertal, Germany, September 8-10, 2021. Vol P-313. LOG IN. Gesellschaft für Informatik, Bonn; 2021:345. doi:10.18420/infos2021\_a230
LibreCat | DOI
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 25523
Podworny S, Höper L, Fleischer Y, Hüsing S, Schulte C. Data Science ab Klasse 5 - Konkrete Unterrichtsvorschläge für künstliche Intelligenz unplugged und Datenbewusstsein. In: Humbert L, ed. 19. GI-Fachtagung Informatik und Schule, INFOS 2021, Wuppertal, Germany, September 8-10, 2021. Vol {P-313. LNI. Gesellschaft für Informatik, Bonn; 2021:327. doi:10.18420/infos2021\_w278
LibreCat | DOI
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 27493
Podworny S, Fleischer Y, Hüsing S, et al. Using data cards for teaching data based decision trees in middle school. In: Seppälä O, Petersen A, eds. Koli Calling ’21: 21st Koli Calling International Conference on Computing Education Research, Joensuu, Finland, November 18 - 21, 2021. ACM; 2021:39:1-39:3. doi:10.1145/3488042.3489966
LibreCat | DOI
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 25524
Höper L, Schulte C. Datenbewusstsein: Aufmerksamkeit für die eigenen Daten. In: Humbert L, ed. 19. GI-Fachtagung Informatik und Schule, INFOS 2021, Wuppertal, Germany, September 8-10, 2021. Vol P-313. {LNI}. Gesellschaft für Informatik, Bonn; 2021:73-82. doi:10.18420/infos2021\_f235
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 21268
Huhmann T, Eilterts K, Schulte C, Winkelnkemper F. Der Darstellungsflüchtigkeit im Geometrieunterricht durch digitale Unterstützung entgegenwirken. In: Digitales Lernen in der Grundschule II: Aktuelle Trends in Forschung und Praxis. Waxmann Verlag; 2020.
LibreCat
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 20335
Winkelnkemper F, Schulte C, Eilerts K, Bechinie D, Huhmann T. The Interdisciplinary Development of an Educational Game for Primary School Children--Lessons Learned. In: EdMedia+ Innovate Learning. ; 2020:522-529.
LibreCat
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 20452
Terfloth L, Budde L, Schulte C. Combining Ideas and Artifacts: An Interaction-Focused View on Computing Education Using a Cybersecurity Example. In: New York, NY, USA: Association for Computing Machinery; 2020. doi:10.1145/3428029.3428052
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 20836
Magenheim J, Schulte C. Data science education. Encyclopedia of Education and Information Technologies Cham: Springer. 2020. doi:10.1007/978-3-030-10576-1_253
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 20840
Schulte C, Budde L, Winkelnkemper F. Programmieren - Lehren und Lernen mit und über Medien. In: Mobile Medien Im Schulkontext. Springer; 2020:215-240. doi:10.1007/978-3-658-29039-9
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 21267
Budde L, Schulte C, Buhl HM, Muehling A. Understanding and Explaining Digital Artefacts - the Role of a Duality (Accepted Paper - Digital Publication Follows). Seventh International Conference on Learning and Teaching in Computing and Engineeringe. Published online 2020.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

(person=60311)

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: AMA

Export / Embed