Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
123 Publications
2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4462
Studienprogramm-Entwicklung in unterschiedlichen Spannungsfeldern
B. Dilger, T. Jenert, P.F.E. Sloane, in: 2016.
LibreCat
B. Dilger, T. Jenert, P.F.E. Sloane, in: 2016.
2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 4507
Von der Curriculum - zur Studienprogrammentwicklung: Argumente für eine Perspektiverweiterung
T. Jenert, in: T. Jenert , T. Brahm, D. Euler (Eds.), Pädagogische Hochschulentwicklung - Von der Programmatik zur Implementierung, Springer Verlag , Wiesbaden, 2016, pp. 26–29.
LibreCat
T. Jenert, in: T. Jenert , T. Brahm, D. Euler (Eds.), Pädagogische Hochschulentwicklung - Von der Programmatik zur Implementierung, Springer Verlag , Wiesbaden, 2016, pp. 26–29.
2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4533
Mehr als nur „gute“ Stimmung: Einstellungen und Motivation Studierender als zentraler Bestandteil der Kompetenzentwicklung
T. Jenert, in: Vortrag Im Rahmen Des Expert_Innenforums Hochschuldidaktik Der Fachhochschule Oberösterreich., 2016.
LibreCat
T. Jenert, in: Vortrag Im Rahmen Des Expert_Innenforums Hochschuldidaktik Der Fachhochschule Oberösterreich., 2016.
2016 | Book | LibreCat-ID: 4639
Kommunales Bildungsmanagement - Kernkomponenten und Gelingensbedingungen
D. Euler, P.F.E. Sloane, S. Fäckeler, T.J. Jenert, S. Losch, C. Meier, K. Meier, E. Rüschen, H. Schröder, Kommunales Bildungsmanagement - Kernkomponenten Und Gelingensbedingungen, EUSL, Detmold, 2016.
LibreCat
D. Euler, P.F.E. Sloane, S. Fäckeler, T.J. Jenert, S. Losch, C. Meier, K. Meier, E. Rüschen, H. Schröder, Kommunales Bildungsmanagement - Kernkomponenten Und Gelingensbedingungen, EUSL, Detmold, 2016.
2015 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4463
The self-fulfilling prophecy of fear of academic failure
T. Brahm, T. Jenert, D. Wagner, in: 2015.
LibreCat
T. Brahm, T. Jenert, D. Wagner, in: 2015.
2015 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4464
A person-centred approach to students' transition into Higher Education
T. Brahm, D. Wagner, T. Jenert, in: 2015.
LibreCat
T. Brahm, D. Wagner, T. Jenert, in: 2015.
2015 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4465
How Do They Find Their Place? A Longitudinal Study of Management Students' Attitudes and Motivations During Their First Year at Business School
T. Jenert, T. Brahm, in: 2015.
LibreCat
T. Jenert, T. Brahm, in: 2015.
2015 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4466
The crucial first year: Students’ motivation at a Swiss Business School--a longitudinal study
T. Brahm, T. Jenert, D. Wagner, in: Academy of Management Proceedings, 2015, p. 12649.
LibreCat
T. Brahm, T. Jenert, D. Wagner, in: Academy of Management Proceedings, 2015, p. 12649.
2015 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4467
Zwischen Individuum, Institution und Disziplin: Methodologische Überlegungen zur Erfassung von Lernkulturen an Hochschule
T. Jenert, G. Reinmann, in: Dokumentation Der Jahrestagung Der Sektion Erwachsenenbildung Der DGfE, 2015.
LibreCat
T. Jenert, G. Reinmann, in: Dokumentation Der Jahrestagung Der Sektion Erwachsenenbildung Der DGfE, 2015.
2015 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4469
Zwischen" netten" Tools und" {\"U}berdidaktisierung": Neue Medien in der Hochschuldidaktik
D. Wagner, T. Jenert, in: 2015.
LibreCat
D. Wagner, T. Jenert, in: 2015.
2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 4423
On the assessment of attitudes towards studying—development and validation of a questionnaire
T. Brahm, T. Jenert, Learning and Individual Differences : Journal of Psychology and Education 43 (2015) 233–242.
LibreCat
T. Brahm, T. Jenert, Learning and Individual Differences : Journal of Psychology and Education 43 (2015) 233–242.
2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4470
Developing study programs as a continuous task-the role of educational developers
T. Brahm, F. Zellweger, T. Jenert, G. Thomann, in: 2014.
LibreCat
T. Brahm, F. Zellweger, T. Jenert, G. Thomann, in: 2014.
2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4472
Entwicklung der Motivation von Studierenden der Wirtschafts-wissenschaften im ersten Studienjahr-eine Mixed-Methods-Studie
T. Jenert, T. Brahm, in: 2014.
LibreCat
T. Jenert, T. Brahm, in: 2014.
2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4473
Self-Regulation and Entrepreneurial Learning
A. Fust, T. Jenert, in: 2014.
LibreCat
A. Fust, T. Jenert, in: 2014.
2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4474
The crucial first year: The development of students' motivation at a Business School-a Mixed Methods Study
T. Brahm, T. Jenert, in: 2014.
LibreCat
T. Brahm, T. Jenert, in: 2014.
2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4475
Transition within higher education institutions (HEI): Differences in learning culture (LC) between first-year, bachelor, and master students at a business school
A. Gebhardt, T. Jenert, in: 2014.
LibreCat
A. Gebhardt, T. Jenert, in: 2014.
2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4476
Wie kann über DBR die wissenschaftliche und praktische Relevanz der Forschung gesichert werden?
T. Brahm, T. Jenert, in: Humboldt-Universität, 2014.
LibreCat
T. Brahm, T. Jenert, in: Humboldt-Universität, 2014.
2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 4508
Verändern Medien die Lernkultur? Mögliche Rollen von Technologie zwischen virtuellen und physischen Lernräumen
T. Jenert, in: T. Škerlak, H. Kaufmann, G. Bachmann (Eds.), Lernumgebungen an Der Hochschule. Auf Dem Weg Zum Campus von Morgen , Waxmann Verlag GmbH , New York, 2014, pp. 159–175.
LibreCat
T. Jenert, in: T. Škerlak, H. Kaufmann, G. Bachmann (Eds.), Lernumgebungen an Der Hochschule. Auf Dem Weg Zum Campus von Morgen , Waxmann Verlag GmbH , New York, 2014, pp. 159–175.
2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4534
Viel Neues und doch keine Innovation!?: Fünf Thesen, warum es die Lehrentwicklung an Hochschulen schwer ha
T. Jenert, in: 2014.
LibreCat
T. Jenert, in: 2014.
2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4535
Change Management in Higher Education Institutions
T. Brahm, T. Jenert, in: 2014.
LibreCat
T. Brahm, T. Jenert, in: 2014.