Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
215 Publications
2016 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 205
Herrmann, Philipp, et al. “Crowd-Driven Competitive Intelligence: Understanding the Relationship between Local Market Structure and Online Rating Distributions.” INFORMS Annual Meeting, 2016.
LibreCat
| Files available
2016 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 206
Herrmann, Philipp, et al. “Crowd-Driven Competitive Intelligence: Understanding the Relationship between Local Market Structure and Online Rating Distributions.” NBER Summer Institute on the Economics of Information Technology and Digitization, 2016.
LibreCat
| Files available
2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 180
Gutt, Dominik, and Dennis Kundisch. “Money Talks (Even) in the Sharing Economy: Empirical Evidence for Price Effects in Online Ratings as Quality Signals.” Proceedings of the 37th International Conference on Information Systems (ICIS), Dublin, Ireland, 2016.
LibreCat
| Files available
2016 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 183
Jubrail, Ari. Literaturüberblick zur Varianz in Kundenbewertungen auf Online Plattformen. Universität Paderborn, 2016.
LibreCat
2016 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 185
Schmidt, Christopher. Kundenbewertungen im Online-Handel – Alles Betrug? Universität Paderborn, 2016.
LibreCat
2016 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 2271
Hesso, Aref. Die Rolle der Reputation: Die Entstehung, der Aufbau, die Messung und die Auswirkung der Reputation auf Kunden und Unternehmen. Universität Paderborn, 2016.
LibreCat
2016 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 4374
Zimmermann, Steffen, et al. “How Do Different Sources of the Variance of Online Consumer Ratings Matter?” Workshop on IS Design and Economic Behavior (ISDEB), 2016.
LibreCat
| Files available
2016 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 128
Bernhardt, Katharina. Zertifikate als Qualitätssignal – Wie die Zertifizierung von Produkten und Verkäufern das Vertrauen von Kunden im Onlinehandel beeinflussen. Universität Paderborn, 2016.
LibreCat
2016 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 131
Holzmann, Annabel. Wenn 1+1 nicht 2 ergibt – Gestaltungsmöglichkeiten Einzelbewertungen in Reputationssystemen zu Gesamtbewertungen zu aggregieren. Universität Paderborn, 2016.
LibreCat
2015 | Conference Paper | LibreCat-ID: 254
Gutt, Dominik, and Philipp Herrmann. “Sharing Means Caring? Hosts’ Price Reactions to Rating Visibility.” Proceedings of the 23rd European Conference on Information Systems (ECIS), Münster, 2015.
LibreCat
| Files available
2015 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 255
Trykacz, Matthias. Share Economy - Identifikation von konstituierenden Merkmalen anhand einer vergleichenden Betrachtung von Geschäftsmodellen. Universität Paderborn, 2015.
LibreCat
2015 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 258
Sonntag, Melissa. Reputation und Vertrauen auf Online-Märkten. Universität Paderborn, 2015.
LibreCat
2015 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 259
Gutt, Dominik, and Dennis Kundisch. “Rating Aggregation in Multi-Dimensional Rating Systems: How Do Reviewers Form Overall Ratings?” INFORMS Annual Meeting, 2015.
LibreCat
| Files available
2015 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 268
Lange, Alexander. Online Bewertungssysteme – Ein systematischer Überblick. Universität Paderborn, 2015.
LibreCat
2015 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 3309
Fanasch, Patrizia. Erfolg durch Persönlichkeit? Der Einfluss der Markenpersönlichkeit auf den Zusammenhang von Reputation und Unternehmenserfolg. Universität Paderborn, 2015.
LibreCat
2015 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 3310
Walczok, Gregor Paul. Die Veränderung des Mobilfunkmarktes durch die Discountanbieter. Universität Paderborn, 2015.
LibreCat
2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 288
Cox, Joe, and Daniel Kaimann. “How Do Reviews from Professional Critics Interact with Other Signals of Product Quality? Evidence from the Video Game Industry.” Journal of Consumer Behaviour, vol. 14, no. 6, Wiley Online Library, 2015, pp. 366–77, doi:10.1002/cb.1553.
LibreCat
| Files available
| DOI
2015 | Conference Paper | LibreCat-ID: 289
Herrmann, Philipp, et al. “How Do Different Sources of the Variance of Consumer Ratings Matter?” Proceedings of the 36th International Conference on Information Systems (ICIS), Fort Worth, 2015.
LibreCat
| Files available
2015 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 308
Reimann, Alina. Die Wirksamkeit von Zertifikaten als Qualitätssignal. Universität Paderborn, 2015.
LibreCat
2015 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 237
Ochlast, Kerstin. Trust Me, I Am Certified - Wie Die Zertifizierung von Produkten Und Verkäufern Das Vertrauen von Kunden Im Onlinehandel Beeinflussen. Universität Paderborn, 2015.
LibreCat