Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

144 Publications


2006 | Journal Article | LibreCat-ID: 3608
Gruber H, Harteis C, Rehrl M. Professional Learning: Erfahrung als Grundlage von Handlungskompetenz. Bildung und Erziehung. 2006;(2):193--204.
LibreCat
 

2006 | Journal Article | LibreCat-ID: 3609
Rehrl M, Harteis C, Gruber H. Potentialanalysen in der Personalentwicklung--ein kritischer Diskurs. German Journal of Human Resource Management. 2006;(2):185--191.
LibreCat
 

2006 | Journal Article | LibreCat-ID: 3613
Harteis C, Bauer J, Heid H. Der Umgang mit Fehlern als Merkmal betrieblicher Fehlerkultur und Voraussetzung fur Professional Learning. SCHWEIZERISCHE ZEITSCHRIFT FUR BILDUNGSWISSENSCHAFTEN. 2006;(1):111-129.
LibreCat
 

2006 | Book Chapter | LibreCat-ID: 3615
Harteis C, Gruber H, Lehner F. Epistemological beliefs and their impact on work, subjectivity and learning. In: Billett S, Somerville M, Fenwick T, eds. Work, Subjectivity and Learning. Dordrecht: Springer; 2006:123--140.
LibreCat
 

2006 | Book Review | LibreCat-ID: 3627
Harteis C. Oser, F. & Spychiger, M.(2005). Lernen ist schmerzhaft. Zur Theorie des Negativen Wissens und zur Praxis der Fehlerkultur. SCHWEIZERISCHE ZEITSCHRIFT FUR BILDUNGSWISSENSCHAFTEN. 2006;28(3):517-524.
LibreCat
 

2005 | Book Chapter | LibreCat-ID: 3626
Harteis C, Bauer J, Festner D, Gruber H, Heid H. Employment Between Economic and Educational Considerations: How Employees Decide in Dilemma Situations. In: Gruber H, Harteis C, Mulder R, Rehrl M, eds. Bridging Individual, Organisational, and Cultural Aspects of Professional Learning. Regensburg: Roderer; 2005:275-290.
LibreCat
 

2005 | Conference Paper | LibreCat-ID: 3635
Harteis C, Gruber H. Learning from Mistakes: An Interview-study in German Enterprises; Paper Presented at the 86th Annual Meeting of the American Educational Research Association, Montreal, Canada. In: AERA; 2005.
LibreCat
 

2005 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 3636
Heid H, Harteis C, eds. Verwertbarkeit - Ein Qualitätskriterium (Erziehungs-)Wissenschaftlichen Wissens? Wiebaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften; 2005.
LibreCat
 

2005 | Journal Article | LibreCat-ID: 3644
Gruber H, Harteis C, Rehrl M. Arbeiten und Lernen zugleich? Die Analyse von Professional Learning. Blick in die Wissenschaft. 2005;(17):18--25.
LibreCat
 

2005 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 3653
Gruber H, Harteis C, Mulder R, Rehrl M, eds. Bridging Individual, Organisational, and Cultural Aspects of Professional Learning/Learning and Professional Development, Special Interest Group of the European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI). Regensburg: Roderer; 2005.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

(person=27503)

status=public

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: AMA

Export / Embed