Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

39 Publications


2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37641
Schröer, F., & Tenberge, C. (n.d.). Including: Thinking Towards an Inclusive Curriculum for Technology Education in German Primary Schools. In D. Gill, D. Irving-Bell, M. McLain, & D. Wooff (Eds.), Bloomsbury Handbook of Technology Education (1st ed., pp. 156–169). Bloomsbury Publishing.
LibreCat
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40520
Schmidt, R., Tenberge, C., & Häsel-Weide, U. (n.d.). Lehre in Zeiten von Digitalisierung und Inklusion – Beispiele aus drei Fächern. (N. Vöing, R. Schmidt, & I. Neiske, Eds.).
LibreCat
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45371
Elsner, J., Tenberge, C., & Fechner, S. (2023). Videoanalyse des Modellierprozesses von Grundschüler*innen. In H. van Vorst (Ed.), Lernen, Lehren und Forschen in einer digital geprägten Welt (Vol. 43, pp. 925–928).
LibreCat
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 46758
Schmidt, R., Tenberge, C., & Häsel-Weide, U. (2023). Lehre in Zeiten von Digitalisierung und Inklusion - Beispiele aus drei Fächern. In N. Vöing, R. Schmidt, & I. Neiske (Eds.), Aktive Teilhabe fördern – ICM und Student Engagement in der Hochschullehre (pp. 297–318). Visual Ink Publishing.
LibreCat
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 47868
Tenberge, C. (2023). Ungeliebte Tiere in der Stadt. Grundschule Sachunterricht, 98, 28–34.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 39449
Tenberge, C. (2022). Ausbildung in der zweiten Phase der Lehrerbildung. . In I. Mammes & C. Rotter (Eds.), Professionalisierung von Grundschullehrkräften. (pp. 217–233).
LibreCat
 

2022 | Book | LibreCat-ID: 39433
Möller, K., Eikmeyer, B., Tenberge, C., Wilke, T., & Zolg, M. (2022). Holz erleben. Technik verstehen. (3. Auflage).
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 40059
Tenberge, C. (2022). Schöpfen, gautschen, trocknen. Wassereinsatz in der Papierherstellung. . Grundschule Sachunterricht. , 95.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36228
Schröer, F., & Tenberge, C. (2022). Theorien und Konzeptionen inklusiven Sachunterrichts. In T. Dexel (Ed.), Inklusive (Fach-)Didaktik in der Primarstufe - Ein Lehrbuch (pp. 158–185). Waxmann. https://doi.org/10.36198/9783838556864
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40048
Lenke, M., & Tenberge, C. (2022). Future Primary Teacher Education: Computational Thinking and STEAM. (D. Gill, J. Tuff, T. Kennedy, S. Pendergast, & S. Jamil, Eds.; pp. 429–436).
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 40062
Tenberge, C. (2022). Über die Dächer der Welt. . Grundschule Sachunterricht., 93, 12–16.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 37642
Schröer, F., & Tenberge, C. (2022). Technisches Lernen im Sachunterricht inklusiv gestalten - Fördert ein inklusionssensibles Seminar in der universitären Lehrerbildung das Interesse und die Selbstwirksamkeitserwartung von Bachelorstudierenden? widerstreit Sachunterricht - Auf die Lehrkraft kommt es an? Professionalisierung von Lehrkräften für inklusiven Sachunterricht, 13, 127–136. https://doi.org/10.25673/92559
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40046
Schröer, F., & Tenberge, C. (2022). How to enable pre-service teachers to design technological teaching and learning inclusively? – On the nature and consideration of basic needs in teacher training. In D. Gill, J. Tuff, T. Kennedy, S. Pendergast, & S. Jamil (Eds.), PATT39 - PATT on the Edge Technology, Innovation and Education (pp. 49–57).
LibreCat | Download (ext.)
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35830
Elsner, J., Tenberge, C., & Fechner, S. (n.d.). Modeling-based learning about chemical phenomena in primary education. In G. S. Carvalho, A. S. Afonso, & Z. Anastácio (Eds.), Fostering scientific citizenship in an uncertain world (Proceedings of ESERA 2021) (pp. 1241–1249). CIEC, University of Minho.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 33559
Elsner, J., Tenberge, C., & Fechner, S. (2022). Analogien zur Förderung schülerseitigen Modellierens im Sachunterricht. In S. Habig & H. van Vorst (Eds.), Unsicherheit als Element von naturwissenschaftsbezogenen Bildungsprozessen (Vol. 42, pp. 500–503).
LibreCat
 

2022 | Book | LibreCat-ID: 47869
Tenberge, C., & von Braunmühl, S. (2022). Ich. Das bin ich! Zugehörigkeit, Freundschaft und Familie. Zyklus 2. Friedrich Verlag.
LibreCat
 

2022 | Book | LibreCat-ID: 47872
Tenberge, C., & von Braunmühl, S. (2022). Lebensformen, Welt, Gesellschaft. Alltagsleben, Gemeinschaft und Feste. Zyklus 2. . Friedrich Verlag.
LibreCat
 

2022 | Book | LibreCat-ID: 47871
Tenberge, C., & von Braunmühl, S. (2022). Ich und die anderen. Zugehörigkeit, Freundschaft und Familie. Zyklus 2.
LibreCat
 

2022 | Book | LibreCat-ID: 47883
Tenberge, C., & von Braunmühl, S. (2022). Kultur und Kommunikation. Religion, Sprache und Verständigung. Zyklus 3. . Friedrich Verlag.
LibreCat
 

2022 | Book | LibreCat-ID: 47884
Tenberge, C., & von Braunmühl, S. (2022). Große Fragen. Welt und Wahrheit. Leben und Tod. Zyklus 3. Friedrich Verlag.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

(person=67302)

status=public

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed