Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

24 Publications


2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40613
Dröse J. Verstehensgrundlagen diagnostizieren - Diagnostisches Denken von drei Professionalisierungsgruppen. In: Beiträge Zum Mathematikunterricht. ; 2022.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45373
Dröse J, Neugebauer P, Delucchi Danhier R, Mertins B. Eye-Tracking Studie zu Textaufgaben in Klasse 5: Bemerken und Interpretieren syntaktischer Strukturen. In: Kleine P, Graulich N, Kuhn J, Schindler M, eds. Eye-Tracking in der Mathematik- und Naturwissenschaftsdidaktik. Forschung und Praxis. ; 2022:209-225. doi:https://doi.org/10.1007/978-3-662-63214-7
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 45374
Prediger S, Dröse J, Stahnke R, Ademmer C. Teacher expertise for fostering at-risk students’ understanding of basic concepts: conceptual model and evidence for growth. Journal of Mathematics Teacher Education. Published online 2022. doi:https://doi.org/10.1007/s10857-022-09538-3
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45379
Dröse J, Griese B, Wessel L. Prosepctive teachers‘ diagnostic judgements on students’ under- standing of conditional probabilities. In: Twelfth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME12). ; 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45378
Dröse J, Wessel L. Prospective Teachers‘ Competence of Fostering Students’ Understanding in Script Writing Task. In: Fernandez C, Llinares S, Gutiérrez A, Planas N, eds. Proceedings of the 45th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education. PME. ; 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 48389
Dröse J, Griese B, Wessel L. Prospective teachers’ diagnostic judgments on students’ understanding of conditional probabilities. In: Twelfth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME12). ; 2022.
LibreCat | Download (ext.)
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 48408
Wessel L, Dröse J. Schreiben will gelernt sein: Schreiblerngelegenheiten adaptiv gestalten. mathematik lehren. 2022;233:33-36.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 45381
Dröse J, Prediger S, Neugebauer P, Danhier RD, Mertins B. Investigating students’ processes of noticing and interpreting syntactic language features in word problem solving through eye-tracking. International Electronic Journal of Mathematics Education, 16(1), em0625. Published online 2021. doi:doi.org/10.29333/iejme/9674n
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 45380
Dröse J, Prediger S. Identifying obstacles is not enough for everybody – Differential efficacy of an intervention fostering fifth graders’ comprehension for word problems. Studies in Educational Evaluation, 68 (100953). Published online 2021:1-15. doi:doi.org/10.1016/j.stueduc.2020.100953
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 45382
Prediger S, Dröse J. Fehlerbearbeitung bei mathematischen Textaufgaben – Sprachliche und strategische Fehlerursachen und ihre Bearbeitung. Lernen und Lernstörungen, 10(2). Published online 2021. doi:doi.org/10.1024/2235-0977/a000330
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45385
Dröse J, Prediger S. Lesen lernen von Aufgabentexten. In: Prediger S, ed. Sprachbildender Mathematikunterricht in der Sekundarstufe - ein forschungsbasiertes Praxisbuch . Cornelsen; 2020:86-94.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 45383
Dröse J, Prediger S. Enhancing Fifth Graders’ Awareness of Syntactic Features in Mathematical Word Problems: A Design Research Study on the Variation Principle. Journal für Mathematik-Didaktik, 41(2). Published online 2020:399-422. doi:doi.org/10.1007/s13138-019-00153-z
LibreCat | DOI
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45384
Dröse J. Verstehensgrundlagen diagnostizieren - Welche Wissenselemente fokussieren Lehrkräfte? In: Siller H-S, Weigel W, Wöler JF, eds. Beiträge zum Mathematikunterricht 2020 . WTM; 2020:233-236.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45386
Dröse J, Eisen V, Prediger S, Altieri M, Schellenbach M, Menning R. Textaufgaben lesen lernen – eine digital gestützte Einheit mit App . In: Mathematik lehren 223. ; 2020:38-40.
LibreCat
 

2019 | Book | LibreCat-ID: 45387
Dröse J. Textaufgaben lesen und verstehen lernen – Entwicklungsforschungsstudie zur mathematikspezifischen Leseverständnisförderung. Springer Spektrum; 2019.
LibreCat
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45390
Dröse J, Prediger S. Scaffolding für fachbezogene textsortenspezifische Lesestrategien – Entwicklungsforschungsstudie zur Förderung des Umgangs mit Textaufgaben. In: Ahrenholz B, Jeuk S, Lütke B, Paetsch J, Roll H, eds. Fachunterricht, Sprachbildung und Sprachkompetenzen . de Gruyter; 2019:107-134.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45388
Dröse J. Comprehending mathematical problem texts – Fostering subject-specific reading strategies for creating mental text representation. In: Jankvist UT, van den Heuvel-Panhuizen M, Veldhuis M, eds. Proceedings of the Eleventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education. Freudenthal Group & ERME; 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45389
Dröse J. Mathematical and linguistic features of word problems in grade 4 and 5 German textbooks – A compara-tive corpus linguistic approach. In: Rezat S, Hattermann M, Schumacher J, Wuschke H, eds. Proceedings of the Third International Conference on Mathematics Textbook Research and Development . ; 2019:161-166.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45391
Delucchi R, Neugebauer P, Dröse J, Prediger S, Mertins B. Eye-Tracking-Studie zum Erfassen von Referenzstrukturen in Textaufgaben der Klasse 5. In: Frank A, Krauss S, Binder K, eds. Beiträge zum Mathematikunterricht 2019 . WTM; 2019:1239-1242.
LibreCat
 

2018 | Misc | LibreCat-ID: 45394
Dröse J, Prediger S, Marcus A. Strategien zum Verstehen von Textaufgaben – Fach- und sprachintegriertes Unterrichtsmaterial in Basis- und Regelfassung.; 2018.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

(person=85820)

status=public

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: AMA

Export / Embed