Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

478 Publications


2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 50800
Rumlich, D., & Matz, F. (2022). Nachwuchs-Café (reloaded): Standortbestimmungen. In E. Wilden, L. Alfes, K. F. Cantone, & D. Reimann (Eds.), Standortbestimmungen in der Fremdsprachenforschung. Bielefeld.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 51361
Ehland, C. (2022). Splendid Consultation: Jochen Buchsteiner reports on Brexit and Britain. In C. Berberich (Ed.), Brexit and the Migrant Voice (pp. 104–121). Routledge.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33543
Mildorf, J. (2022). Arzt-Patienten-Kommunikation und das Problem der Einverständniserklärung in Jeffrey Eugenides’ Roman Middlesex. In F. Steger (Ed.), Jahrbuch Literatur und Medizin (Vol. 13, pp. 59–76). Universitätsverlag Winter.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 24539
Tönnies, M. (2021). Constructions of a National Threat: Contextualising the Rhetorical Management of the COVID-19 Pandemic in Britain. In P. Jacobi & A. Pankratz (Eds.), Mentalities and Materialities: Essays in Honour of Jürgen Kamm (pp. 149–163). Königshausen & Neumann.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 25832
Siepmann, P., Rumlich, D., Matz, F., & Römhild, R. (2021). Attention to diversity in German CLIL classrooms: Multi-perspective research on students’ and teachers’ perceptions. International Journal of Bilingual Education and Bilingualism, (ahead of print). https://doi.org/10.1080/13670050.2021.1981821
LibreCat | DOI
 

2021 | Special Issue | LibreCat-ID: 25845
Bilingualer Unterricht. Aktuelle Herausforderungen und neue Chancen. (2021). In B. Diehr & D. Rumlich (Eds.), Fremdsprachen Lehren und Lernen (Vol. 50, Issue 1). https://doi.org/10.2357/FLuL-2021-0001
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 25847
Rumlich, D., Matz, F., & Juchem-Grundmann, C. (2021). Freies Format 2: Nachwuchs-Café (reloaded): Auf dem Weg zur Professur... In M. Eisenmann & J. Steinbock (Eds.), Sprache, Kulturen, Identitäten : Umbrüche durch Digitalisierung: 28. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Fremdsprachenforschung. Würzburg, 25.-28. September 2019 (pp. 347–350). Schneider Verlag Hohengehren.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17905
Kersting, J., & Geierhos, M. (2021). Towards Aspect Extraction and Classification for Opinion Mining with Deep Sequence Networks. In R. Loukanova (Ed.), Natural Language Processing in Artificial Intelligence -- NLPinAI 2020 (Vol. 939, pp. 163--189). Cham: Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-030-63787-3_6
LibreCat | Files available | DOI
 

2021 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 21825
Tönnies, M., & Schlieper, H. (Eds.). (2021). Gattung und Geschlecht: Konventionen und Transformationen eines Paradigmas (Vol. 21). Harrassowitz.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 21826
Tönnies, M. (2021). The Black British Bildungsroman: Gender-specific Plot Models? In M. Tönnies & H. Schlieper (Eds.), Gattung und Geschlecht: Konventionen und Transformationen eines Paradigmas (Vol. 21, pp. 235-263.). Harrassowitz.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 21922
Diehr, B., & Rumlich, D. (2021). Bilingualer Unterricht. Aktuelle Herausforderungen und neue Chancen: Zur Einführung in den Themenschwerpunkt [koordiniert von B. Diehr & D. Rumlich]. Fremdsprachen Lehren Und Lernen, 50(1), 3–14. https://doi.org/10.2357/FLuL-2021-0001
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 21927
Rumlich, D. (2021). Review of Liss Kerstin Sylvén (Ed.). (2019). Investigating content and language integrated learning. Insights from Swedish high schools. Journal of Immersion and Content-Based Language Education, 9(1), 150–154. https://doi.org/10.1075/jicb.20026.rum
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26087
Mindt, I. (2021). “There”. Die Verwendung von “there” im authentischen Englisch, im Englisch von Lernenden und in Schulbüchern. In C. Bürgel, P. Gévaudan, & D. Siepmannn (Eds.), Sprachwissenschaft und Fremdsprachendidaktik: Konstruktionen und Konstruktionslernen (Vol. 119, pp. 39–55). Stauffenburg.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26084
Mindt, I., & Rebekka, S. (2021). Student engagement in digitalen Lehr-Lern-Szenarien. In I. Neiske, J. Osthushenrich, N. Schaper, U. Trier, & N. Vöing (Eds.), Hochschule auf Abstand. Ein multiperspektivischer Zugang zur digitalen Lehre. (pp. 117–140). transcript. https://doi.org/10.14361/9783839456903-009
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29244
Tönnies, M., & Sierz, A. (2021). ‘Who’s Going to Mobilise Darkness and Silence?’ The Construction of Dystopian Spaces in Contemporary British Drama. Journal of Contemporary Drama in English, 9(1), 20–42.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29262
Fakha, N. (2021). Promoting Critical Thinking in Literary and Cultural Studies. Die Hochschullehre, 7.
LibreCat
 

2021 | Book Review | LibreCat-ID: 27372
Mildorf, J. (2021). Book review: Katharina Fürholzer: Das Ethos des Pathographen: Literatur- und medizinethische Dimensionen von Krankenbiographien. Heidelberg 2019. In European Journal of Scandinavian Studies (Vol. 51, Issue 1, pp. 180–185).
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 21914
Meer, P., Hartmann, J., & Rumlich, D. (2021). Folklinguistic perceptions of Global Englishes among German learners of English. European Journal of Applied Linguistics, 9(2), 391–416. https://doi.org/10.1515/eujal-2020-0014
LibreCat | DOI
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 44222
Jende, Y. K. (2021). Crossraods of Collective Memory. Canadian Memoir at the Junction of lieux and nœuds de mémoire. The Place of Memory and the Memory of Place, International Conference. The Place of Memory and the Memory of Place, International Conference, London.
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 44221
Jende, Y. K. (2021). Truth Be Told, ... or Not? Reality and Perspective in New Sincerity Memoir. Bridges and Barriers: Perspectives of Progress and Preservation, Interdisciplinary and International Conference. Bridges and Barriers: Perspectives of Progress and Preservation, Interdisciplinary and International Conference.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=1

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed