Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

479 Publications


2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 51361
Ehland, Christoph. “Splendid Consultation: Jochen Buchsteiner Reports on Brexit and Britain.” In Brexit and the Migrant Voice, edited by Christine Berberich, 104–21. London: Routledge, 2022.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33543
Mildorf, Jarmila. “Arzt-Patienten-Kommunikation Und Das Problem Der Einverständniserklärung in Jeffrey Eugenides’ Roman Middlesex.” In Jahrbuch Literatur Und Medizin, edited by Florian Steger, 13:59–76. Jahrbuch Literatur Und Medizin. Heidelberg: Universitätsverlag Winter, 2022.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35503
Ehland, Christoph. “’The Continent Is Isolated‘. Britische Europavorstellungen Zwischen Mythos Und Wahrheit.” In Die Europäische Union: Konfusion Und Vision: Interdisziplinäre Fragestellungen, edited by Paul Michael Lützeler, 63–79. Köln und Wien: Böhlau, 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 44223
Jende, Yvonne Kristin. “Out of the Box and into the Gutter. Rethinking Space in Michael Nicoll Yahgulanaas’ Haida Manga Art.” In Artistic Practices of (Un-)Making Place, International and Interdisciplinary Conference. University of Innsbruck, 2022.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 24539
Tönnies, Merle. “Constructions of a National Threat: Contextualising the Rhetorical Management of the COVID-19 Pandemic in Britain.” In Mentalities and Materialities: Essays in Honour of Jürgen Kamm, edited by Philip Jacobi and Anette Pankratz, 149–63. Würzburg: Königshausen & Neumann, 2021.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 25832
Siepmann, Philipp, Dominik Rumlich, Frauke Matz, and Ricardo Römhild. “Attention to Diversity in German CLIL Classrooms: Multi-Perspective Research on Students’ and Teachers’ Perceptions.” International Journal of Bilingual Education and Bilingualism (ahead of print) (2021). https://doi.org/10.1080/13670050.2021.1981821.
LibreCat | DOI
 

2021 | Special Issue | LibreCat-ID: 25845
Diehr, Bärbel, and Dominik Rumlich, eds. Bilingualer Unterricht. Aktuelle Herausforderungen Und Neue Chancen. Fremdsprachen Lehren Und Lernen. Vol. 50, 2021. https://doi.org/10.2357/FLuL-2021-0001.
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 25847
Rumlich, Dominik, Frauke Matz, and Constanze Juchem-Grundmann. “Freies Format 2: Nachwuchs-Café (Reloaded): Auf Dem Weg Zur Professur...” In Sprache, Kulturen, Identitäten : Umbrüche Durch Digitalisierung: 28. Kongress Der Deutschen Gesellschaft Für Fremdsprachenforschung. Würzburg, 25.-28. September 2019, edited by Maria Eisenmann and Jeanine Steinbock, 347–50. Baltmannsweiler: Schneider Verlag Hohengehren, 2021.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17905
Kersting, Joschka, and Michaela Geierhos. “Towards Aspect Extraction and Classification for Opinion Mining with Deep Sequence Networks.” In Natural Language Processing in Artificial Intelligence -- NLPinAI 2020, edited by Roussanka Loukanova, 939:163--189. Studies in Computational Intelligence (SCI). Cham: Springer, 2021. https://doi.org/10.1007/978-3-030-63787-3_6.
LibreCat | Files available | DOI
 

2021 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 21825
Tönnies, Merle, and Hendrick Schlieper, eds. Gattung Und Geschlecht: Konventionen Und Transformationen Eines Paradigmas. Vol. 21. Culturae. Harrassowitz, 2021.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 21826
Tönnies, Merle. “The Black British Bildungsroman: Gender-Specific Plot Models?” In Gattung Und Geschlecht: Konventionen Und Transformationen Eines Paradigmas, edited by Merle Tönnies and Hendrick Schlieper, 21:235-263. Culturae. Harrassowitz, 2021.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 21922
Diehr, Bärbel, and Dominik Rumlich. “Bilingualer Unterricht. Aktuelle Herausforderungen Und Neue Chancen: Zur Einführung in Den Themenschwerpunkt [Koordiniert von B. Diehr & D. Rumlich].” Fremdsprachen Lehren Und Lernen 50, no. 1 (2021): 3–14. https://doi.org/10.2357/FLuL-2021-0001.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 21927
Rumlich, Dominik. “Review of Liss Kerstin Sylvén (Ed.). (2019). Investigating Content and Language Integrated Learning. Insights from Swedish High Schools.” Journal of Immersion and Content-Based Language Education 9, no. 1 (2021): 150–54. https://doi.org/10.1075/jicb.20026.rum.
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26087
Mindt, Ilka. “‘There’. Die Verwendung von ‘there’ im authentischen Englisch, im Englisch von Lernenden und in Schulbüchern.” In Sprachwissenschaft und Fremdsprachendidaktik: Konstruktionen und Konstruktionslernen, edited by Christoph Bürgel, Paul Gévaudan, and Dirk Siepmannn, 119:39–55. Linguistik. Tübingen: Stauffenburg, 2021.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26084
Mindt, Ilka, and Schmidt Rebekka. “Student engagement in digitalen Lehr-Lern-Szenarien.” In Hochschule auf Abstand. Ein multiperspektivischer Zugang zur digitalen Lehre., edited by Iris Neiske, Judith Osthushenrich, Niclas Schaper, Ulrike Trier, and Nerea Vöing, 117–40. transcript, 2021. https://doi.org/10.14361/9783839456903-009.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29244
Tönnies, Merle, and Aleks Sierz. “‘Who’s Going to Mobilise Darkness and Silence?’ The Construction of Dystopian Spaces in Contemporary British Drama.” Journal of Contemporary Drama in English 9, no. 1 (2021): 20–42.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29262
Fakha, Nadja. “Promoting Critical Thinking in Literary and Cultural Studies.” Die Hochschullehre, no. 7 (2021).
LibreCat
 

2021 | Book Review | LibreCat-ID: 27372
Mildorf, Jarmila. “Book Review: Katharina Fürholzer: Das Ethos Des Pathographen: Literatur- Und Medizinethische Dimensionen von Krankenbiographien. Heidelberg 2019.” European Journal of Scandinavian Studies, 2021.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 21914
Meer, Philipp, Johanna Hartmann, and Dominik Rumlich. “Folklinguistic Perceptions of Global Englishes among German Learners of English.” European Journal of Applied Linguistics 9, no. 2 (2021): 391–416. https://doi.org/10.1515/eujal-2020-0014.
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32488 | OA
Schmidt, Rebekka, and Ilka Mindt. “Student Engagement in Digitalen Lehr-Lern-Szenarien.” In Hochschule Auf Abstand. Ein Multiperspektivischer Zugang Zur Digitalen Lehre , edited by Iris Neiske, Judith Osthushenrich, Niclas Schaper, Ulrike Trier, and Nerea Vöing, 117–40. Hochschulbildung: Lehre Und Forschung. Bielefeld, Germany: transcript Verlag, 2021. https://doi.org/10.14361/9783839456903-009.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

Filters and Search Terms

department=1

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: Chicago

Export / Embed