Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
778 Publications
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35718
Biehler, Rolf, Hubert Langlotz, and Wilfried Zappe. “Alles Normal?! Daten Auf Normalverteilung Prüfen–Mit Schulischen Mitteln.” Mathematik Lehren 2022, no. 232 (2022): 41–45.
LibreCat
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35696
Nieszporek, Ralf, Birgit Griese, and Rolf Biehler. “Facilitators’ Orientations Towards Learning Goals, Perceived Challenges, and Teaching Resources for a PD Course on Conditional Probability.” In Bridging the Gap: Empowering and Educating Today’s Learners in Statistics. Proceedings of the Eleventh International Conference on Teaching Statistics, edited by S. A. Peters, L. Zapata-Cardona, F. Bonafini, and A. Fan. Rosario, Argentina: International Association for Statistical Education, 2022. https://doi.org/10.52041/iase.icots11.t4b2.
LibreCat
| DOI
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 34919
Biehler, Rolf. “Revisiting Fundamental Ideas for Statistics Education From the Perspective of Machine Learning and Its Applications.” In Bridging the Gap: Empowering and Educating Today’s Learners in Statistics. Proceedings of the Eleventh International Conference on Teaching Statistics, edited by S. A. Peters, L. Zapata-Cardona, F. Bonafini, and A. Fan. International Association for Statistical Education, 2022. https://doi.org/10.52041/iase.icots11.t1a2.
LibreCat
| DOI
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 34920
Biehler, Rolf, Richard De Veaux, Joachim Engel, Sibel Kazak, and Daniel Frischemeier. “Editorial: Research on Data Science Education.” Statistics Education Research Journal 21, no. 2 (2022). https://doi.org/10.52041/serj.v21i2.606.
LibreCat
| DOI
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35926
Biehler, Rolf, and Birgit Griese. “Modellieren Im Stochastikunterricht: Annahmen Hinterfragen, Ergebnisse Validieren.” Mathematik Lehren 2022, no. 232 (2022): 2–6.
LibreCat
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 31367
Hoffmann, Max, and Rolf Biehler. “Schnittstellenaufgaben in der Analysis I zur Verknüpfung von Schul- und Hochschulmathematik - Aufgabenbeispiele und Ergebnisse einer Evaluationsstudie.” In Bedarfsgerechte fachmathematische Lehramtsausbildung. Analyse, Zielsetzungen und Konzepte unter heterogenen Voraussetzungen , edited by Stefan Halverscheid, Ina Kersten, and Barbara Schmidt-Thieme, 351–68. Wiesbaden: Springer Spektrum, 2022.
LibreCat
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 31849
Hoffmann, Max, and Rolf Biehler. “Student Teachers ’ Knowledge of Congruence before a University Course on Geometry (Accepted).” In Proceedings of the Fourth Conference of the International Network for Didactic Research in University Mathematics (INDRUM 2022), n.d.
LibreCat
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 31365
Biehler, Rolf, and Max Hoffmann. “Fachwissen als Grundlage fachdidaktischer Urteilskompetenz – Beispiele für die Herstellung konzeptueller Bezüge zwischen fachwissenschaftlicher und fachdidaktischer Lehre im gymnasialen Lehramtsstudium.” In Professionsorientierte Fachwissenschaft. Kohärenzstiftende Lerngelegenheiten für das Lehramtsstudium Mathematik, edited by Viktor Isaev, Andreas Eichler, and Frank Loose, 49–72. Berlin, Heidelberg: Springer, 2022. https://doi.org/10.1007/978-3-662-63948-1_4.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 34819
Hagena, Maike, Julia Bruns, and Hedwig Gasteiger. “Einfluss der Berufserfahrung von Multiplikatorinnen und Multiplikatoren auf die Wirksamkeit von Fortbildungsmaßnahmen zur frühen mathematischen Bildung. Zeitschrift Für Erziehungswissenschaft.” Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 2022. https://doi.org/10.1007/s11618-022-01122-y.
LibreCat
| DOI
| WoS
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 34820
Langer, Wiebke, Julia Bruns, and Jan Erhorn. “Development and validation of a video-based test instrument to measure noticingwith regard to processes ofrecognition in inclusive physical education.” German Journal of Exercise and Sport Research 52, no. 3 (2022): 386–97. https://doi.org/10.1007/s12662-022-00807-0.
LibreCat
| DOI
| WoS