Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
1612 Publications
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 45677
Entwicklung und Validierung eines videobasierten Testinstruments zur Erfassung des Noticing mit dem Fokus auf Anerkennungsprozesse im inklusiven Sportunterricht
J. Bruns, W. Langer, J. Erhorn, German Journal of Exercise and Sport Research 52 (2022) 386–397.
LibreCat
| DOI
J. Bruns, W. Langer, J. Erhorn, German Journal of Exercise and Sport Research 52 (2022) 386–397.
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 34820
Development and validation of a video-based test instrument to measure noticing with regard to processes ofrecognition in inclusive physical education
W. Langer, J. Bruns, J. Erhorn, German Journal of Exercise and Sport Research 52 (2022) 386–397.
LibreCat
| DOI
| WoS
W. Langer, J. Bruns, J. Erhorn, German Journal of Exercise and Sport Research 52 (2022) 386–397.
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 34819
Einfluss der Berufserfahrung von Multiplikatorinnen und Multiplikatoren auf die Wirksamkeit von Fortbildungsmaßnahmen zur frühen mathematischen Bildung. Zeitschrift Für Erziehungswissenschaft
M. Hagena, J. Bruns, H. Gasteiger, Zeitschrift für Erziehungswissenschaft 25 (2022) 1455–1480.
LibreCat
| DOI
| WoS
M. Hagena, J. Bruns, H. Gasteiger, Zeitschrift für Erziehungswissenschaft 25 (2022) 1455–1480.
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36472
Muster- und Strukturerkennungsprozesse bei potenziell mathematisch begabten Grundschulkindern untersuchen – Das Potenzial von Eye-Tracking und retrospektivem Interview im Vergleich
D. Reuter, J. Bruns, in: Eye-Tracking in der Mathematik- und Naturwissenschaftsdidaktik, Springer Berlin Heidelberg, Berlin, Heidelberg, 2022.
LibreCat
| DOI
D. Reuter, J. Bruns, in: Eye-Tracking in der Mathematik- und Naturwissenschaftsdidaktik, Springer Berlin Heidelberg, Berlin, Heidelberg, 2022.
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 45854
Binary Hermitian Lattices over Number Fields
M. Kirschmer, G. Nebe, Experimental Mathematics 31 (2022) 280–301.
LibreCat
| DOI
M. Kirschmer, G. Nebe, Experimental Mathematics 31 (2022) 280–301.
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 34677
Prescribed signal concentration on the boundary: eventual smoothness in a chemotaxis-Navier–Stokes system with logistic proliferation
T. Black, C. Wu, Calculus of Variations and Partial Differential Equations 61 (2022).
LibreCat
| DOI
T. Black, C. Wu, Calculus of Variations and Partial Differential Equations 61 (2022).
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 19941 |

Backward error analysis for variational discretisations of partial differential equations
R.I. McLachlan, C. Offen, Journal of Geometric Mechanics 14 (2022) 447–471.
LibreCat
| Files available
| DOI
| arXiv
R.I. McLachlan, C. Offen, Journal of Geometric Mechanics 14 (2022) 447–471.
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 23382 |

Symplectic integration of learned Hamiltonian systems
C. Offen, S. Ober-Blöbaum, Chaos: An Interdisciplinary Journal of Nonlinear Science 32(1) (2022).
LibreCat
| Files available
| DOI
| Download (ext.)
| arXiv
C. Offen, S. Ober-Blöbaum, Chaos: An Interdisciplinary Journal of Nonlinear Science 32(1) (2022).
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40613
Verstehensgrundlagen diagnostizieren - Diagnostisches Denken von drei Professionalisierungsgruppen
J. Dröse, in: Beiträge Zum Mathematikunterricht, 2022.
LibreCat
J. Dröse, in: Beiträge Zum Mathematikunterricht, 2022.
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47520
Lernwege von fachfremd unterrichtenden Lehrkräften zur Ablösung vom zählenden Rechnen
L.M. Graf, U. Häsel-Weide, M. Nührenbörger, K. Höveler, in: IDMI-Primar Goethe-Universität Frankfurt (Ed.), Beiträge Zum Mathematikunterricht 2022 - 56. Jahrestagung Der Gesellschaft Für Didaktik Der Mathematik, 2022, pp. 773–776.
LibreCat
L.M. Graf, U. Häsel-Weide, M. Nührenbörger, K. Höveler, in: IDMI-Primar Goethe-Universität Frankfurt (Ed.), Beiträge Zum Mathematikunterricht 2022 - 56. Jahrestagung Der Gesellschaft Für Didaktik Der Mathematik, 2022, pp. 773–776.
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47519
Verdoppeln und Halbieren im 2. Schuljahr - Vorgehensweisen und Verständnis
I. Schwerin, in: IDMI-Primar Goethe-Universität Frankfurt (Ed.), Beiträge Zum Mathematikunterricht 2022 - 56. Jahrestagung Der Gesellschaft Für Didaktik Der Mathematik, 2022, pp. 401–404.
LibreCat
I. Schwerin, in: IDMI-Primar Goethe-Universität Frankfurt (Ed.), Beiträge Zum Mathematikunterricht 2022 - 56. Jahrestagung Der Gesellschaft Für Didaktik Der Mathematik, 2022, pp. 401–404.
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56201
Fachwissen als Grundlage fachdidaktischer Urteilskompetenz – Beispiele für die Herstellung konzeptueller Bezüge zwischen fachwissenschaftlicher und fachdidaktischer Lehre im gymnasialen Lehramtsstudium
R. Biehler, M. Hoffmann, in: Konzepte und Studien zur Hochschuldidaktik und Lehrerbildung Mathematik, Springer Berlin Heidelberg, Berlin, Heidelberg, 2022.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
R. Biehler, M. Hoffmann, in: Konzepte und Studien zur Hochschuldidaktik und Lehrerbildung Mathematik, Springer Berlin Heidelberg, Berlin, Heidelberg, 2022.
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56203
Schnittstellenaufgaben in der Analysis I zur Verknüpfung von Schul- und Hochschulmathematik – Aufgabenbeispiel und Ergebnisse einer Evaluationsstudie
M. Hoffmann, R. Biehler, in: Konzepte und Studien zur Hochschuldidaktik und Lehrerbildung Mathematik, Springer Fachmedien Wiesbaden, Wiesbaden, 2022.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
M. Hoffmann, R. Biehler, in: Konzepte und Studien zur Hochschuldidaktik und Lehrerbildung Mathematik, Springer Fachmedien Wiesbaden, Wiesbaden, 2022.
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 43231
Civic Statistics for Prospective Teachers: Developing Content and Pedagogical Content Knowledge Through Project Work
S. Podworny, D. Frischemeier, R. Biehler, in: Statistics for Empowerment and Social Engagement, Springer International Publishing, Cham, 2022.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
S. Podworny, D. Frischemeier, R. Biehler, in: Statistics for Empowerment and Social Engagement, Springer International Publishing, Cham, 2022.
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 43230
Data Visualization Packages for Non-inferential Civic Statistics in High School Classrooms
D. Frischemeier, S. Podworny, R. Biehler, in: Statistics for Empowerment and Social Engagement, Springer International Publishing, Cham, 2022, pp. 199–236.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
D. Frischemeier, S. Podworny, R. Biehler, in: Statistics for Empowerment and Social Engagement, Springer International Publishing, Cham, 2022, pp. 199–236.
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 39062
Enriching videos with interactive questions to enhance students’ cognitive activity: concept and implementation
M. Liebendörfer, A. Profeta, S. Krämer, S. Schlüter, S. Becher, R. Biehler, T. Mai, A. Schmitz, in: 2022.
LibreCat
| Download (ext.)
M. Liebendörfer, A. Profeta, S. Krämer, S. Schlüter, S. Becher, R. Biehler, T. Mai, A. Schmitz, in: 2022.
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 39064
An example of rich, real and multivariate survey data for use in school
S. Podworny, F.Y. Fleischer, D. Stroop, R. Biehler, in: 2022.
LibreCat
| Download (ext.)
S. Podworny, F.Y. Fleischer, D. Stroop, R. Biehler, in: 2022.
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 56251
Design of a teaching unit to develop primary school students ́ reasoning about uncertainty in multi-step chance experiments
D. Frischemeier, R. Biehler, in: Decision Making Based on Data Proceedings IASE 2019 Satellite Conference, International Association for Statistical Education, 2022.
LibreCat
| Files available
| DOI
| Download (ext.)
D. Frischemeier, R. Biehler, in: Decision Making Based on Data Proceedings IASE 2019 Satellite Conference, International Association for Statistical Education, 2022.
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56202
Lehrerbildung als staatliche und gesellschaftliche Aufgabe angesichts gegenwärtiger und zukünftiger Herausforderungen
J. Sjuts, in: Konzepte und Studien zur Hochschuldidaktik und Lehrerbildung Mathematik, Springer Fachmedien Wiesbaden, Wiesbaden, 2022.
LibreCat
| DOI
J. Sjuts, in: Konzepte und Studien zur Hochschuldidaktik und Lehrerbildung Mathematik, Springer Fachmedien Wiesbaden, Wiesbaden, 2022.
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 24169
Tensor-based computation of metastable and coherent sets
F. Nüske, P. Gelß, S. Klus, C. Clementi, Physica D: Nonlinear Phenomena (2021).
LibreCat
| DOI
F. Nüske, P. Gelß, S. Klus, C. Clementi, Physica D: Nonlinear Phenomena (2021).