Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
1612 Publications
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 45677
Bruns J, Langer W, Erhorn J. Entwicklung und Validierung eines videobasierten Testinstruments zur Erfassung des Noticing mit dem Fokus auf Anerkennungsprozesse im inklusiven Sportunterricht. German Journal of Exercise and Sport Research. 2022;52(3):386–397. doi:10.1007/s12662-022-00807-0
LibreCat
| DOI
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 34820
Langer W, Bruns J, Erhorn J. Development and validation of a video-based test instrument to measure noticing with regard to processes ofrecognition in inclusive physical education. German Journal of Exercise and Sport Research. 2022;52(3):386-397. doi:10.1007/s12662-022-00807-0
LibreCat
| DOI
| WoS
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 34819
Hagena M, Bruns J, Gasteiger H. Einfluss der Berufserfahrung von Multiplikatorinnen und Multiplikatoren auf die Wirksamkeit von Fortbildungsmaßnahmen zur frühen mathematischen Bildung. Zeitschrift Für Erziehungswissenschaft. Zeitschrift für Erziehungswissenschaft. 2022;25(6):1455–1480. doi:10.1007/s11618-022-01122-y
LibreCat
| DOI
| WoS
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36472
Reuter D, Bruns J. Muster- und Strukturerkennungsprozesse bei potenziell mathematisch begabten Grundschulkindern untersuchen – Das Potenzial von Eye-Tracking und retrospektivem Interview im Vergleich. In: Eye-Tracking in der Mathematik- und Naturwissenschaftsdidaktik. Springer Berlin Heidelberg; 2022. doi:10.1007/978-3-662-63214-7_3
LibreCat
| DOI
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 45854
Kirschmer M, Nebe G. Binary Hermitian Lattices over Number Fields. Experimental Mathematics. 2022;31(1):280-301. doi:10.1080/10586458.2019.1618756
LibreCat
| DOI
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 34677
Black T, Wu C. Prescribed signal concentration on the boundary: eventual smoothness in a chemotaxis-Navier–Stokes system with logistic proliferation. Calculus of Variations and Partial Differential Equations. 2022;61(3). doi:10.1007/s00526-022-02201-y
LibreCat
| DOI
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 19941 |

McLachlan RI, Offen C. Backward error analysis for variational discretisations of partial differential equations. Journal of Geometric Mechanics. 2022;14(3):447-471. doi:10.3934/jgm.2022014
LibreCat
| Files available
| DOI
| arXiv
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 23382 |

Offen C, Ober-Blöbaum S. Symplectic integration of learned Hamiltonian systems. Chaos: An Interdisciplinary Journal of Nonlinear Science. 2022;32(1). doi:10.1063/5.0065913
LibreCat
| Files available
| DOI
| Download (ext.)
| arXiv
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40613
Dröse J. Verstehensgrundlagen diagnostizieren - Diagnostisches Denken von drei Professionalisierungsgruppen. In: Beiträge Zum Mathematikunterricht. ; 2022.
LibreCat
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47520
Graf LM, Häsel-Weide U, Nührenbörger M, Höveler K. Lernwege von fachfremd unterrichtenden Lehrkräften zur Ablösung vom zählenden Rechnen. In: IDMI-Primar Goethe-Universität Frankfurt, ed. Beiträge Zum Mathematikunterricht 2022 - 56. Jahrestagung Der Gesellschaft Für Didaktik Der Mathematik. ; 2022:773-776.
LibreCat
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47519
Schwerin I. Verdoppeln und Halbieren im 2. Schuljahr - Vorgehensweisen und Verständnis. In: IDMI-Primar Goethe-Universität Frankfurt, ed. Beiträge Zum Mathematikunterricht 2022 - 56. Jahrestagung Der Gesellschaft Für Didaktik Der Mathematik. ; 2022:401-404.
LibreCat
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56201
Biehler R, Hoffmann M. Fachwissen als Grundlage fachdidaktischer Urteilskompetenz – Beispiele für die Herstellung konzeptueller Bezüge zwischen fachwissenschaftlicher und fachdidaktischer Lehre im gymnasialen Lehramtsstudium. In: Konzepte und Studien zur Hochschuldidaktik und Lehrerbildung Mathematik. Springer Berlin Heidelberg; 2022. doi:10.1007/978-3-662-63948-1_4
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56203
Hoffmann M, Biehler R. Schnittstellenaufgaben in der Analysis I zur Verknüpfung von Schul- und Hochschulmathematik – Aufgabenbeispiel und Ergebnisse einer Evaluationsstudie. In: Konzepte und Studien zur Hochschuldidaktik und Lehrerbildung Mathematik. Springer Fachmedien Wiesbaden; 2022. doi:10.1007/978-3-658-34067-4_20
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 43231
Podworny S, Frischemeier D, Biehler R. Civic Statistics for Prospective Teachers: Developing Content and Pedagogical Content Knowledge Through Project Work. In: Statistics for Empowerment and Social Engagement. Springer International Publishing; 2022. doi:10.1007/978-3-031-20748-8_15
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 43230
Frischemeier D, Podworny S, Biehler R. Data Visualization Packages for Non-inferential Civic Statistics in High School Classrooms. In: Statistics for Empowerment and Social Engagement. Springer International Publishing; 2022:199-236. doi:10.1007/978-3-031-20748-8_9
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 39062
Liebendörfer M, Profeta A, Krämer S, et al. Enriching videos with interactive questions to enhance students’ cognitive activity: concept and implementation. In: ; 2022.
LibreCat
| Download (ext.)
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 39064
Podworny S, Fleischer FY, Stroop D, Biehler R. An example of rich, real and multivariate survey data for use in school. In: ; 2022.
LibreCat
| Download (ext.)
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 56251
Frischemeier D, Biehler R. Design of a teaching unit to develop primary school students ́ reasoning about uncertainty in multi-step chance experiments. In: Decision Making Based on Data Proceedings IASE 2019 Satellite Conference. International Association for Statistical Education; 2022. doi:10.52041/srap.19304
LibreCat
| Files available
| DOI
| Download (ext.)
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56202
Sjuts J. Lehrerbildung als staatliche und gesellschaftliche Aufgabe angesichts gegenwärtiger und zukünftiger Herausforderungen. In: Konzepte und Studien zur Hochschuldidaktik und Lehrerbildung Mathematik. Springer Fachmedien Wiesbaden; 2022. doi:10.1007/978-3-658-34067-4_2
LibreCat
| DOI
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 24169
Nüske F, Gelß P, Klus S, Clementi C. Tensor-based computation of metastable and coherent sets. Physica D: Nonlinear Phenomena. Published online 2021. doi:10.1016/j.physd.2021.133018
LibreCat
| DOI