Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
1350 Publications
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 45954
Finite element error analysis of wave equations with dynamic boundary conditions: L2 estimates
D. Hipp, B. Kovács, IMA Journal of Numerical Analysis 41 (2020) 638–728.
LibreCat
| DOI
D. Hipp, B. Kovács, IMA Journal of Numerical Analysis 41 (2020) 638–728.
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 45953
Finite element error analysis of wave equations with dynamic boundary conditions: L2 estimates
D. Hipp, B. Kovács, IMA Journal of Numerical Analysis 41 (2020) 638–728.
LibreCat
| DOI
D. Hipp, B. Kovács, IMA Journal of Numerical Analysis 41 (2020) 638–728.
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 45955
Higher-order linearly implicit full discretization of the Landau–Lifshitz–Gilbert equation
G. Akrivis, M. Feischl, B. Kovács, C. Lubich, Mathematics of Computation 90 (2020) 995–1038.
LibreCat
| DOI
G. Akrivis, M. Feischl, B. Kovács, C. Lubich, Mathematics of Computation 90 (2020) 995–1038.
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 45952
A convergent algorithm for forced mean curvature flow driven by diffusion on the surface
B. Kovács, B. Li, C. Lubich, Interfaces and Free Boundaries 22 (2020) 443–464.
LibreCat
| DOI
B. Kovács, B. Li, C. Lubich, Interfaces and Free Boundaries 22 (2020) 443–464.
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 34632
RBF-based penalized least-squares approximation of noisy scattered data on the sphere
K. Hesse, in: F.J. Hickernell, P. Kritzer (Eds.), Multivariate Algorithms and Information-Based Complexity, De Gruyter, Berlin/Boston, 2020, pp. 33–42.
LibreCat
K. Hesse, in: F.J. Hickernell, P. Kritzer (Eds.), Multivariate Algorithms and Information-Based Complexity, De Gruyter, Berlin/Boston, 2020, pp. 33–42.
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 53415
Pollicott-Ruelle Resonant States and Betti Numbers
B. Küster, T. Weich, Communications in Mathematical Physics 378 (2020) 917–941.
LibreCat
| DOI
B. Küster, T. Weich, Communications in Mathematical Physics 378 (2020) 917–941.
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 33594
Schulbücher. Werkzeuge zum Üben in den Fächern Deutsch und Mathematik
S. Rezat, S. Rezat, Die Grundschulzeitschrift 320 (2020) 10–13.
LibreCat
S. Rezat, S. Rezat, Die Grundschulzeitschrift 320 (2020) 10–13.
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44685
Rekonstruktion diagrammatischen Schließens beim Erlernen der Subtraktion negativer Zahlen
J. Schumacher, S. Rezat, in: G. Kadunz (Ed.), Zeichen Und Sprache Im Mathematikunterricht: Semiotik in Theorie Und Praxis, Springer, Berlin, Heidelberg, 2020, pp. 85–112.
LibreCat
| DOI
J. Schumacher, S. Rezat, in: G. Kadunz (Ed.), Zeichen Und Sprache Im Mathematikunterricht: Semiotik in Theorie Und Praxis, Springer, Berlin, Heidelberg, 2020, pp. 85–112.
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44688
Mathematiklernen mit digitalen Schulbüchern im Spannungsfeld zwischen Individualisierung und Kooperation
S. Rezat, in: D. Meister, M. Ilka (Eds.), Mobile Medien Im Schulkontext, Springer, Wiesbaden, 2020.
LibreCat
| DOI
S. Rezat, in: D. Meister, M. Ilka (Eds.), Mobile Medien Im Schulkontext, Springer, Wiesbaden, 2020.
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 46159
Differenziertes Üben gestalten. Zwischen Umsetzung in der Praxis und Fundierung in der Forschung.
T. Leuders, L. Wessel, Pädagogik 2/2020 (2020) 26–30.
LibreCat
T. Leuders, L. Wessel, Pädagogik 2/2020 (2020) 26–30.
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 46158
Sprachbildender Vorstellungsaufbau für verschiedene mathematische Konzepte: Brüche in Klasse 6
L. Wessel, T. Kuzu, S. Prediger, Sprachbildender Mathematikunterricht in Der Sekundarstufe - Ein Forschungsbasiertes Praxisbuch (2020) 148–151.
LibreCat
L. Wessel, T. Kuzu, S. Prediger, Sprachbildender Mathematikunterricht in Der Sekundarstufe - Ein Forschungsbasiertes Praxisbuch (2020) 148–151.
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48405
Fach- und sprachintegrierte Ansätze für Neuzugewanderte
F. Sprütten, L. Wessel, K. Zentgraf, S. Prediger, in: S. Prediger (Ed.), Sprachbildender Mathematikunterricht in der Sekundarstufe. Ein forschungsbasiertes Praxisbuch, Cornelsen Skriptor, Berlin, 2020, pp. 115–130.
LibreCat
F. Sprütten, L. Wessel, K. Zentgraf, S. Prediger, in: S. Prediger (Ed.), Sprachbildender Mathematikunterricht in der Sekundarstufe. Ein forschungsbasiertes Praxisbuch, Cornelsen Skriptor, Berlin, 2020, pp. 115–130.
2020 | Book | LibreCat-ID: 48406
Language for Mathematics in Vocational Contexts. Handbook for teachers and facilitators
L. Wessel, S. Prediger, A. Stein, M. Wijers, V. Jonker, Language for Mathematics in Vocational Contexts. Handbook for Teachers and Facilitators, DZLM, Dortmund/Arnsberg, 2020.
LibreCat
| Download (ext.)
L. Wessel, S. Prediger, A. Stein, M. Wijers, V. Jonker, Language for Mathematics in Vocational Contexts. Handbook for Teachers and Facilitators, DZLM, Dortmund/Arnsberg, 2020.
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35811
University Mathematics Didactic Research on Number Theory, Algebra, Discrete Mathematics, Logic
R. Biehler, V. Durand-Guerrier, in: T. Hausberger, M. Bosch, F. Chelloughi (Eds.), Proceedings of the Third Conference of the International Network for Didactic Research in University Mathematics (INDRUM 2020, 12-19 September 2020), University of Carthage and INDRUM, Bizerte, Tunisia, 2020.
LibreCat
| Files available
| Download (ext.)
R. Biehler, V. Durand-Guerrier, in: T. Hausberger, M. Bosch, F. Chelloughi (Eds.), Proceedings of the Third Conference of the International Network for Didactic Research in University Mathematics (INDRUM 2020, 12-19 September 2020), University of Carthage and INDRUM, Bizerte, Tunisia, 2020.
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 35701
Motivation of out-of-field teachers for participating in professional development courses in mathematics
S. Lünne, S. Schnell, R. Biehler, European Journal of Teacher Education 44 (2020) 688–705.
LibreCat
| DOI
S. Lünne, S. Schnell, R. Biehler, European Journal of Teacher Education 44 (2020) 688–705.
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35808
Theory-Based Design of Professional Development for Upper Secondary Teachers–Focusing on the Content-Specific Use of Digital Tools
B. Barzel, R. Biehler, in: S. Zehetmeier, D. Potari, M. Ribeiro (Eds.), Professional Development and Knowledge of Mathematics Teachers, Routledge, London, 2020, pp. 163–192.
LibreCat
| Files available
B. Barzel, R. Biehler, in: S. Zehetmeier, D. Potari, M. Ribeiro (Eds.), Professional Development and Knowledge of Mathematics Teachers, Routledge, London, 2020, pp. 163–192.
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 35822
Students’ Understanding of the Derivative Concept in the Context of Mathematics for Economics
F. Feudel, R. Biehler, Journal Für Mathematik-Didaktik 42 (2020) 273–305.
LibreCat
| DOI
F. Feudel, R. Biehler, Journal Für Mathematik-Didaktik 42 (2020) 273–305.
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 35709
Using Figurate Numbers in Elementary Number Theory – Discussing a ‘Useful’ Heuristic From the Perspectives of Semiotics and Cognitive Psychology
L. Kempen, R. Biehler, Frontiers in Psychology 11 (2020) 1180.
LibreCat
| DOI
L. Kempen, R. Biehler, Frontiers in Psychology 11 (2020) 1180.
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35827
Was verstehen Schülerinnen und Schüler unter „Beweis“? – ausgewählte Ergebnisse einer Pilotstudie
L. Kempen, S. Krämer, R. Biehler, in: H.-S. Siller, W. Weigel, J.F. Wörler (Eds.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2020, WTM-Verlag, Münster, 2020, pp. 489–492.
LibreCat
| DOI
L. Kempen, S. Krämer, R. Biehler, in: H.-S. Siller, W. Weigel, J.F. Wörler (Eds.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2020, WTM-Verlag, Münster, 2020, pp. 489–492.
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35819
Hochschuldidaktik Mathematik: Fachbezogenes Design und empirische Studien
R. Biehler, L. Kempen, W. Paravicini, in: H.-S. Siller, W. Weigel, J.F. Wörler (Eds.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2020, WTM-Verlag, Münster, 2020, pp. 1347–1348.
LibreCat
| DOI
R. Biehler, L. Kempen, W. Paravicini, in: H.-S. Siller, W. Weigel, J.F. Wörler (Eds.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2020, WTM-Verlag, Münster, 2020, pp. 1347–1348.